Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: luky133 #126182:
1106 ma uz zalepene tlacidla DVERE v interieri ciernou paskou. Ale minule som zazil dopyt v Tedomoch.
Reakcia na: 810zssk #126174:
Presne z tohto dôvodu už diskusie na spravodajských serveroch radšej nesledujem, ušetrím si nervy. Takýmito odborníkmi na všetky sféry života sa to tam len tak hemží a boh ta chráň ak sa ho nebodaj pokúsiš trochu poučiť o realite, ostatní nepochopení géniovia ťa zožerú zaživa...
Reakcia na: luky133 #126183:
nebudu to tzv. denne svetla?
V čom spočíva rozdiel v svetlách Tedomov? Síce porovnávam starý vzhľad a nový, ale zmysel svetiel sa nezmenil... Na čo slúžia tie dodatkové svetlá, ktoré prvé KE Tedomy nemajú a ostatné majú a aj Bratislavské?

http://www.imhd.zoznam.sk/ke/index.php?img=32128&typ=gm

http://www.imhd.zoznam.sk/ba/index.php?img=45414&typ=gm

Hmlovky to nie sú... Na novom facelifte sú to hlavné svetlá a na starom sú hlavné svetlá hore... Ale aj tak aké svetlá chýbajú tým KE Tedomom? ❓
Ináč už sa nám aj v Tedomoch začali vyskytovať "estetické" vylepšenia na zabranenie stláčania dopytu dverí (,ktorý nič nerobí) a taktiež som videl zalepené tlačítka STOP lebo si ich ludia sem tam mýlia s dopytom... Kebyže je to tlačítko STOP fakt potrebné môžete sa naň len pozerať... By som takéto vylepškováky radikálne zakázal. A v Tedomoch sa krátke pípnutie dá prežiť (temer ho ani neni počuť oproti napr. Manom kde je pomaly počuť až na koniec autobusu)...
Reakcia na: Petto #126173:
Napr. zgenerálkované Karosy... Sú staré, ale zároveň aj nové. Alebo Tam-Busy. ?
Reakcia na: doktor54321 #126168:
ja s tým tiež súhlasím...
Reakcia na: pagi #126126:
Ak by sme sa mali dočkať služieb v cene za ktorú v MHD platíme, museli by nakúpiť secnod-hand aspoň z Bukurešti. ?
Reakcia na: TeBeCe #126125:
Hlavne, že dopravca je povinný zverejniť dopredu známu zmenu tarify 15 dní vopred. ?
Reakcia na: doktor54321 #126168:
No zas až tak netára, dokonca sa mi zdá múdrejší ako nietkorí tu diskutujúci.
Reakcia na: Mischo1 #126175:
Este ho nevyrabaju , ale je v stadiu pripravy ,ako mi potvrdil Vlado Murar z Tedomu.
Reakcia na: luky133 #126170:
Nema nahodou firma tedom aj 18 metrovy autobus
Reakcia na: doktor54321 #126168:
Toho blbca som cital, mi skoro rozum zastal.
Reakcia na: luky133 #126172:
Mne sa lubi aj BA nater na Tedomoch .Teraz neviem ktore stare vozy si myslel ?
Reakcia na: Petto #126171:
No vypadajú ako vojenské autobusy. Ale čo už... Košické autobusy majú nevkusný náter, ale zase bratislava ho má vkusný, ale na starých autobusoch. ?
Reakcia na: luky133 #126170:
Mali by to kupit ako nahradu za 1030 alebo 1199. Interier je sice nevhodny , ale odmontovat daktore sedadla nie je problem podla mna.

V kesicoch uz ocakavaju prve Citelisy CNG - nater je dost nevkusny podla mna
Nechce DPB a.s. poouvažovať o kúpe?
http://autoline-eu.cz/sales_full.php?code=08111219543820344800 ? Pravdepodobne ide o nejaký predvádzací voz.
Reakcia na: 21Tr #126156:
Ty máš fakt ZÁSADNÉ problémy ? .
Toto je z diskusie na www.sme.sk z článku "Najväčší tender v MHD zopakujú"

"Najprv treba zaviesť to, aby na jednej linke zásadne premával rovnaký typ vozidiel, lebo takto sa dá robiť cestovný poriadok na možnosti a schopnosti daného typu autobusov. To prispeje presnosti jednotlivých spojov a viac zaručí aj dodržiavanie intervalov medzi nimi aj v prípade, že po vymotaní sa zo zápchy začnú dobiehať meškanie. Taktiež sa zjednotí pobyt na zastávkach, lebo pre rovnaký rozmer a počet dverí, výšku schodov a šírku uličiek medzi sedadlami bude výmena cestujúcich rovnako rýchla v každom spoji danej linky.

Následne treba zadefinovať, že v danom období na ktorých linkách sa budú vymieňať autobusy za nové a kúpiť treba presne toľko kusov, koľko je na dané linky vypravovaných. Zatiaľ záložné vozidlá netreba, na záskok počas plánovaných aj neplánovaných opravách by mohli chodiť staré vozidlá. Technické parametre zadefinovať tak, aby to pre danú skupinu liniek bolo čo najideálnejšie.

Navrhujem v prvom kole kupovať 100 %-né nízkopodlažné autobusy, v ktorých ani vo dverách, ani vo vnútri nie sú schody, alebo maximálne je iba jeden stupienok pod sedadlami nad kolesami. A prvom rade ich dať na spoje 50 a 39, lebo tieto linky idú cez tie lokality (centrum a sídliská zo 60. rokov minulého storočia v 2. obvode, kde s bytmi zostarli aj ich majitelia) kde býva najviac starcov, respektívne je po ich trasách plno takých objektov, ktoré starcov priťahujú ako magnet z celého mesta, prípadene sem musia chodiť k lekárom. Napr. trhovisko, tržnica, nemocnica a poliklinika Ružinov, návšteva cintorínov, kostoly, ale aj lacné obchodné reťazce. Tieto vozidlá by mali byť vybavené so sedadlami a inými doplnkami tak, aby sa v busoch starci dokázali bezpečne pohybovať, držať sa a ak treba, tak dávať znamenia vodičom. Čitatelia, ak poznáte, tak aj Vy navrhnite iné "starecké "linky!
Mali by tu jazdiť aj najlepší a najohladuplnejší vodiči.

Na druhú skupinu liniek tiež treba na 100% nízkopodlažné vozidlá, široké uličky na úkor počtu sedadiel, široké dvere a pod. Mali by jazdiť na linkách, kde je častá výmena veľkej časti cestujúcich na jednotlivých zastávkach a kde sa predpokladá aj preprava batožín, napr. linky na hlavnú stanicu, do Petržalky a pod.
Tieto na 100 % nízkopodlažné vozidlá bez schodov vo vnútri sú samozrejme najdrahšie, preto ich treba dať iba na hore uvedené dva typy liniek. Pohon nafta/plyn zvoliť podľa vozovne odkiaľ budú vypravované. (nie každá vozovňa má čerpačku plynu).

Na ostatné linky možno kúpiť lacnejšie vozidlá, napr. všetky dvere nízke , ale sedadlá v zadnej časti dostupné cez 3-4 schody, pričon tie dvere, pri ktorých sú nízke sedadlá vhodné pre starcov a invalidov treba výrazne označiť. Môžu mať na hustejšie aj sedadlá. Dať ich na linku 21 a pod. T.j. na "dialkové" linky, kde sa najprv iba nastupuje na od seba vzdialených zastávkach, a potom v cielovej lokalite iba postupne vystupuje.

Staré autobusy by mali vždy doslluhovať na "špičkových" linkách pre študentov a pracujúcich, napr. 75 a pod. , ale aj 31 pre zdravú mládež. Tieto autobusy už sú staré, nehospodárne, keď jazdia iba pár hodín vo špičkách, tak míňajú menej palív.
Ak bude dostatok financií, tak sem dať "polonízkopodlažné "vozidlá, ktoré sú v predu nízke, vzadu vysoké vrátane dverí a sú najlacnejšie, lebo vďaka vysokej podlahe a dverám vzadu sa dá lacno vyriešiť pohon náprav."

jednoducho dopravný expert....
Reakcia na: Papyr #126152:
Ten refresh neprebehol systémovo ale konkrétne v Pardubiciach, ktoré platili aj náklady na zmenu tabúľ, databáz a ďalších vecí, lebo potrebovali si svoj pocit veľkomesta veľkosti Prešova posilniť tým, že budú mať HLAVNÍ nádraží, keď ho má napríklad aj taký Trutnov ? .
Že to pletie, je nepríjemné ale stale lepšie, ako keby pokladník musel neustále zisťovať, do ktorej že to Bystrice ten zákazník vlastne ide.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.