V Londýne (a zrejme aj Manchestri) funguje výber mýta nasledovným spôsobom:
Je vytýčená zóna (http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/congestioncharge/whereandwhen/assets/DetailMapECCZ.pdf), vjazd do ktorej je v učených časoch spoplatnený (v súčastnosti sumou 8 libier, t.j. takmer dvojnásobok celodenného lístka na MHD v danej zóne). Na každom mieste pri vjazde do tejto zóny je, okrem informačnej značky) umiestnený kamerový systém, ktorý sleduje a zaznamenáva evidenčné čísla vozidiel. Údaje o EČV sa zasielajú na centrálne miesto, kde sa radia do databázy. Vodič, ktorý vojde do tejto zóny je povinný do konca príslušného dňa uhradiť sumu poplatku. Zaplatiť sa dá rôznymi spôsobmi (SMS, automat...). Pri platbe je nutné uviesť EČV. Údaje o platbe sa tiež odovzdávajú do centra a porovnávajú sa s databázou EČV vozidiel, ktoré do zóny vstúpili. Kto si do konca dňa nesplní povinnosť platby, dostane v priebehu nasledujúcich dní domov veľmi drahú fotografiu.
Takže žiadne mýtnice, žiadne nálepky, alebo železné portály nad cestami. Vodiči tiež nie je nijako obmedzený pri vjazde do centra zastavovaním.
Takže na takýto systém je potrebných niekoľko kamier (podľa počtu vjazdov do vymedzenej zóny, príp. aj nejaké kontrólne naviac v rámci zóny), kilometre káblov, vyhodnocovacie centrum, zopár automatov na platbu ale hlavne úpravu legislatívy a POLITICKÚ VÔLU.
mas pravdu ta cena zavedenia by nebola vysoka ale bolo by to tazke az nemozne zabezpecit tam nesli auta, ved mame desiatky vychodov a doprava je uz tak dost pomala a este keby si v piatok dal tam nejaku budku s rampou kde by sa vyberalo myto tak myslim ze dost vela vodicov by sa stazovalo taketo trafene napady milujem ? ?
V Bratislavě jezdí 25Tr s kastlí Citelis Euro III. Citelis Euro III má v zadním článku u 3. a 4. dveří jeden schod. Ta fotografie zlínské 25Tr je již s kastlí Citelis Euro IV, která je 100% nízkopodlažní. Citelis Euro III měl nádrž na naftu pod podlahou, ta se tak u Citelisu Euro IV musela přesunout do prostoru pro cestující.
Práve o cenu zavedenia by som sa nebál. Budúci prevádzkovatelia by sa išli potrhať za to, aby to mohli za vlastné postaviť a potom už len brať %-tá z výberu.
Re #123057 Ike: Nič v zlom, ale čo takto si preštudovať, ako to funguje v zmieňovaných mestách. Alebo snáď myslíš, že na diaľniciach sa tiež budú stavať také mýtnice, ako majú v Chorvátsku? ?
o akom myte to tu rozpravas? vies ake peniaze by chcelo zavedenie tohto myta? a dalsou vecou je, ze urcite by si to vyziadalo upravy v legislative a ty si tvaris akoby
to bolo otazkou par dni a co by to bolo za obmedzovanie ludi?
Ja som tiež za to aby po starom moste nešla žiadna IAD. Aj stým jednosmerným okruhom celkom súhlasím za dobudovania električkovej siete.
Ako zabrániť razmachu IAD v centre ma napadla ešte jedna vec, ja by som (aj ked celkom neviem akým systémom by sa to robilo) vyberal mýtne do centra a tak vysoký aby sa tým čo jazdia na autách oplatilo ísť radšej MHD. Zároveň však by som razantne posilnil MHD a použil by som na to práve utŕžené peniaze z Mýtneho. Tak by sa vyriešili dva velké problémy jedným ťahom -jednak by sa konečne obmedzila IAD v centre a jednak by bol výrazný prísun peňazí do MHD. -tu ja predpokladám časť ľudí by autami do centra stále chodila nech je cena mýtneho akákoľvek vysoká.
Čo sa mi marí niekde takto vyberajú mýtne tušim vo Švédsku v nejakom meste -neviem presne.
Inak tá električka niekedy v Dúbravke može kľudne byť aj rýchlejšia ak sú problémy na Patrónke alebo hlavne v zimných mesiacoch aj na Pražskej.
A voľakedy tomu mohlo byť aj pravidelne denne, no vtedy aj chodilo podstatne menej áut a hlavne nebolo ani toľko semaforov.
Na Šafku prestupujem denne z Eliny na 95ku. No ako kedy ..niekedy aj vodič 95ky počká. Opačný prestup veľmi odsledovaný nemám lebo ráno chodím 93kou.
Ale tie Eliny na Vajnorskú máš pravdu, chodím poobede na Trnavské nimi, to jeduje aj ňa.
Neviem čo je také zlé na tom koncentrovať linky na Hlavnej stanici -je viacero iných miest kde to tak majú - Majú to Košice, má to Banská Bystrica, Má to aj Brno (Brno má výhodu že Centrum, Hl nádraží i napr. OD TESCO má prakticky na jednom mieste). Velké mestá ktoré to nemajú tak na stanicu zase chodí stanicu metro. A metro je predsa len o inom ako busy a električky.
Čo sa týka hlavných prúdov -kde inde by z celotýždenného priemeru by chodilo viac ľudí ako do centra a na stanicu? Ono tažko jednoznačne povedať lebo počas dňa aj týždňa sa prúdy dosť menia. Dimetrálne linky je treba podľa mňa akurát tak ráno. A to hlavne smer Rača -je tam veľa škôl, nemám overené ale aj podľa mňa smer Zlaté Piesky -veľa firiem. Obch. centrá - Polus a Palace (aj ked si myslím, že tam veľa ludí chodí autom a kašle celú MHD).
Ja možem povedať aspoň odo mňa 93 na Hl. stanicu je vždy riadne vyťažená -napr. čo chodím občas na vlak 6.21 do BB v sobotu všetci ľudia čo si nastúpia tak idú na stanicu. A neverím tomu že z iných mestkých častí ľudia nikde necestujú.
Včera som si schválne odsledoval, konkrétne 16.40 linka č 9 z Kapucínskej smer Ružinov -na useku Kapucínska - Vysoká sa vymenila drvivá vačšina osadenstva električky. Každý sa zastaví v meste po obchodoch a pod. Na linke č.5 detto.
Ono priznávam pravda z linkou č 3. Včera som šiel z Hl. stanice ňou a dokopy nastúpili 3ja ludia. Ale neviem celkom, možno, že neprišiel vtedy žiaden rýchlik tam je to aj tým, že veľa ludí čo býva v Rači ide asi radšej na bus a trolej a prestúpu na Račku.
Nechcem zase, silou-mocou si presadzovať svoj názor ale ja to mám aspoň takto odsledované a možem sa mýliť ...tiež nepoznám všetko.
Prestup na Kapucínskej sa dá akurát keď prídeš z Petržky alebo Slávičieho a na Kapucínskej prestupuješ lebo máš to po schodoch len, ktoré sú ale pre starých ľudí hotový trest a sú aj strmé dosť. Ale prestup z električiek na smer busy Petržka a Slávičie údolie je opruz. Niečo obdobné je aj Šafárikovo námestie kde 50 a 95 dostávajú zelenú naraz s električkou a kým sa z 95 vytrepú všetcia ľudia a predrať sa cez nich tak električka je preč a pri tých intervaloch to je úplná výhra. Najmä chytať električky na Vajnorskú je úplne na prd, keďže 1 a 4 chodia za sebou jak teplé sestry behom 1-2minút a 2 sa tam dotrepe po nich za 4min a potom je tam "fajná" fuga. To je systém taký ako funguje na linke 68, že prvá príde narvaná a druhé vozidlo v závese za ňou prázdne. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
luky133