Re #122361 S499.1023: Povinnost hospodarneho narabania s majetkom a financiami a povinnost financovat originalne a prenesene kompetencie zeby?
Pravnicka osoba samozrejme funguje sposobom "Čo nie je zakázané, je dovolené".
Re #122363 S499.1023: Dolezita je predsa celkova hmotnost vozidla. Tu maju oba SORy BN u DPB uvazadnu ako 15t.
Tak pozerám do Zákona o dráhach a už je to novelizované zákonom 109/2005 Z.z. tak, že môže objednávať aj samosprávny kraj. Tekže Ámos a MiroBA, do toho! Iste kúpacieho plášťa presvedčíte, že je treba vybudovať S-Blato do Stupavy ? .
Ja by som skôr povedal, že zas ide o právny paškvil. Lebo máš pravdu odsek 3 § 30 z. 164/96 určuje, že zmluvu uzatvára štát, no podľa odesku 1 "Zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe (ďalej len "zmluva o prevádzkovaní dopravy") sa dopravca zaväzuje poskytnúť štátu, samosprávnemu kraju alebo obci výkony, ktoré by z hľadiska svojich obchodných záujmov neposkytoval vôbec alebo neposkytoval v požadovanom rozsahu pre ich ekonomickú nevýhodnosť, a štát, SAMOSPRÁVNY KRAJ alebo obec SA ZAVÄZUJE DOPRAVCOVI UHRADIŤ ZA TIETO VÝKONY PREUKÁZATEĽNÚ STRATU." No a na základe gramatického výkladu by VÚC mohol uzatvárať zmluvu tak pre lanové dráhy, čo je blbosť.
Hej, len táto by bola o čosi menej nerentabilná, než trať do Záhorskej Vsi, najmä po vytunelovaní bratislavského podzemia ☺
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos
ale ja som nechcel tu trat vyuzivat. Ja som len tvrdil, ze kraj si moze zeleznicnu dopravu zaplatit.