Takze info rovno z Olejkarskej: 131 bude naisto premavat od 8.12., odchody budu iba den pred pracovnym dnom, a to vzdy vecer kazdu hodinu o cca. 40. minute - podla toho, kedy pride vlak. Bus budu vypravovat dispeceri.
Hehe, dnes som isiel v 7735+7736 na linke 6 od Polusu k Tescu. Keby som vedel ze ta slepka s tym pojde tak ako isla, tak by som radsej pockal na linku 4. Ale o tom nechcem pisat, mne ide o prihodicku ktoru som zazil. Sedel som v zadnom vozni a ked sme vytacali z Vazovovej ulice na Radlinskeho tak jedna pani za mnou povedala druhej ze ta elektricka dajako moc huci. V tom som sa zamyslel ze MG-cko fakt dajako moc huci. Voz mal zapnute kurenie odpadovym teplom od zrchlovaca a kuril ako besny (pri tej technike jazdy by som sa nedivil...). Ale aj tak to bolo moc. Potom som prisiel k MGcku (teda vlastne nad MG) a dal ruku k tej mrezi co tam je. A normalne som mal pocit ze niekto preklopil nasavanie chladiaceho vzduchu z interieru vozidla, lebo bolo tam citit tah... Teda, to sa uz vobec necudujem preco to tak strasne kurilo. Vysvetluje to aj ten hukot. Strasne. Nech mi niekto vysvetli naco, naco to bolo zapnute. Vsak vonku ja 10 stupnov, to kurenie v pohode staci aj ked je vonku -10 (este k tomu ak ma niekto taku techniku jazdy, ze zrychlovac ani poriadne nevytoci...).
KLF:
A s autobusom aj trolejbusom mas moznost aj uhnut. Ked sedis v elektricke (alebo inom vozidle s pevnou drahou) tak mozes akurat dupat po brzde, sypat piesok, zvonit a modlit sa ze dotycna osoba sa spamata u uhne. Aj keby si mal pneumatiky a asfalt, bolo by to nepirjemne. Mimochodom, ja si nemyslim ze elekticka zastavi na jednom metri. A o tom pocte dementov v premavke mi nemusis hovorit. Jedna vec su dochodcovia, tam to dokazem pochopit, ked je niekto senilny tak za to fakt nemoze, ale co ma stve su dementi na autach, ktori sa tlacia silou mocou na priecestia, do krizovatiek a pod - to mi vadi ovela viac.
Turbo: no jo, to slovo "casto" u mna bolo mozno prehnane, ale myslel som to tak, ze dost casto sa dostavam do tych situacii - a za to nemoze vodic eliny, ale ludia, vodici aut. By si neveril, KOLKO DEMENTOV ludi existuje. Oni si (mozno ako Ty ) myslia, ze elektricka ubrzdi na jednom metri a vsunu sa Ti do cesty a zastanu. vela zalezi (okrem pocasia) od toho akou rychlostou ides a ako si nalozeny. To samozrejme vies. Len to Ti chcem povedat, ze vzhladom na pocet dementov v premavke (chodci, vodici) je to "prudke" brzdenie dost casto nutne. By som Ti tu o tych zazitkoch vedel a vedel vypravat. Posledny bol pre mna asi najhorsi - dobrzdoval som s plnym vozom na Ursiniho (smer do mesta) a z pravej strany isla cez prechod babka. Pomalinky, flegmaticky. Ja ze ide na tu zastavku kde idem ja - bol som kusok od zastavky. Pozerala sa smerom odo mna. Ked uz bola na urovni ostrovceka a pozerala stale do paze, videl som ze nejak nemeni smer na ostrovcek, ale pokracuje este pomalsie cez kolaje. Zacal som v OKAMIHU
zvonit a brzdit magnetkami, ale nepomohlo. Teta sa nastastie obzrela a POMALINKY flegmaticky spravila krok dozadu. ten jej dovolim si povedat so 100% istotou zachranil zivot. Mi nebolo secko jedno. Ale toto je inak jeden z mala pripadov ked mi do cesty skocil dochodca. Z 80% su to "ludia" vo veku 6-18 rokov. Nuz... zazitkov je viac, ale... Proste som presvedceny ze s trolejbusom, abo autobusom by som to pri rovnakej rychlosti a zatazeni voza ubrzdil pred nou.
KLF #11639: Konecne si to napisal pekne. Vies, ja netvrdim ze elektricka je najlepsie brzdiaci dopravny prostriedok, ale proste som reagoval na tvoje vyhlasenie ze mas casto sakra problemy ubrzdit (to slovo casto mi tam vadi ). Napisal som ti ze ked mas casto sakra problemy tak nevies brzdit. Nebolo to myslene v ziadnom pripade urazlivo. Tvoja reakcia bola velmi drsna, ved nadavat si tu navzajom nemusime. Jedine o co mi ide je to, ze aj s elektrickou sa da ubrzdit. A zvycajne v pohode. Samozrejme, su situacie kde je problem ubrzdit, ale nemam pocit ze sa vyskytuju az tak casto. Inac mas pravdu - urcite mas podstatne lepsiu prax ako ja (vsak v premavke je to daco ine ako kade-tade). Moje teoreticke znalosti mi hovoria, ze elektricka v porovnani s autobusom alebo trolejbusom musi mat horsie brzdne vlastnoti, netvrdim ze brzdi lepsie ako autobus alebo trolejbus. Mne slo iba o to ze s elektrickou sa v pohode da brzdit. Nie vzdy, ale vacsinou ano. Keby som mal pokracovat v teorii, tak mozem zacat s vzorcami na vypocet adhezie a z nej vyplyvajucej brzdnej sily a zrychlenia (v nasom pripade spomalenia). Ale nebudem to tu rozvijat, lebo jednak tie vzorce neviem naspamat a druhak je to zbytocne, lebo kazdy normalny clovek si to vydedukuje sam. Ide o to, ze ocelove koleso na kolajnici vo vacsine pripadov (teda nie extremne podmienky - cerstvo poprsane a pod.) poskytuje dostatocnu adheziu na dosiahnutie zrychelnia resp. odrychlenia az 1,5 m.s^-2. Pre beznu premavku je to uplne postacujuce, lebo zvysovanie tejto hodnoty uz negativne ovplyvnuje komfort cestovania. Samozrejme, zivot nie je iba bezna pramavka, vyskytuju sa situacie kde treba brzdit ako sa len da, aby sa vyhlo nehode. Elektricka ma k tomuto zvlastny typ brzdy - klat. S jeho pomocou sa da dosiahnut spomalenia az 2,3 m.s^-2. Samozrejme, nevyrovna sa to spomaleniu autobusu alebo trolejbusu ked naplno zoslapne tlakovzdusnu brzdu. Inac, ta hodnota 1,5 m.s^-2 je castokrat prekracovana najma trolejbusmi - tie totiz slapu ako besne - ak je vodic dement (co sa stava), tak hadze s cestujucime dopredu - dozadu. Ale to je uz op technike jazdy, nie o vozidle.
J> si ma pravdu, mohlo ist o zalozne vozidlo, ktore sa napojilo na trat linky 83/5 ( prave ta mala ist ), alebo potom povodna linka ( autobus ) mohol mat technicke problemy uz vo vozovni ( v tom pripade mohol mat oneskoreny vyjazd a napojil sa od zast. Sokolska ), po pripade uz pocas jazdy z Ovsista. Pre zaujimavost vozidlo, ktore som tam videl pocas tam povodne vypravene byt nemalo.
J: a to co slo od polovice mesta nebol nahodu zalozak (ktory sa napojil niekde na trasu hradeneho vypadnuteho vozidla ?
s 39 sa neda nic robit, je to politicka zalezitost, ze jedina schodna cesta je dat do ruzinova trolej (ktory bude mat lepsi interval ako sucasna 39) a potom sa s tym bude dat pohnut...
AHOJ potrebujem poradiť kam sa mám obrátiť so sťažnosťou, lebo môj otec ráno išiel do práce a 5:25 mala ísť zo SAV 83, tá nešla ale na Sokolskej išla 5:22. Neznamená to, že išiel skôr, ale že nešiel od Ovsišťa po SAV, lebo moj otec bol na zástavke odosť skôr. Proste si pol mesta rozhodol, že ho nebude obsluhovať. Takže prosím kam, na ktoré odd. mám zavolať, že sa chcem sťažovať na vodiča.
Diky.
To stou 131 je pekná blbosť. Radšej mali vobec skráťiť 39 tak, že sa bude točiť na Hodžovom alebo až na Hlavnej, ale ne že ide cez celé mesto a to väčšinou nevyužitá.
hroch: vedel som o tom, ze sa to planuje, dozvedel som sa to pri debatach na DP ked som tam dobehol s mojimi navrhmi na zmenu linkoveho vedenia (a takto neak som chcel spotvorit linku 39), ze sa taketo nieco planuje, len som nevedel ze od kedy:-))
btw, nove vyhybky pri ruzinovskom cintorine.. vacsina tadial chodi ako slimaci, jeden to dnes vraj skusal aj rychlo, ale omotal spagat na stahovanie zberacov o trolej ked mu vyleteli zberace.. a teraz vecer tam uz vrbusti vrbustili (aj dispecerska felda tam bola:-))
Vladimir: podla mna je rozumnejsie aby zmeny pri mimoriadnych situaciach realizoval dispecer, lebo ten ma (by mal) moznost vidiet na monitoringu aka je kde situacia (kolko vozov kde, ako vytazenych a pod) a ten by sa podla toho mal vediet zariadit. (vodic tuto moznost nema)
COLOR:NEMAS TO TROCHU PREKRUTENE???TO CO SI NAPISAL NA DISPECERA JE NA 70%PRAVDIVE,ALE NECHAME TO TAK SOPLAVE DECKO AKO SI TY TO NEPOCHOPI.CO PODLA TEBA ZNAMENA TYPEK?????????SKUS MI TO VYSVETLIT.JA NECHCEM BYT Z NIKYM NEPRIATEL,ALE V TOM MOMENTE AKO SOM SA DOZVEDEL,ZE SA O MNE PISE TAK SOM SA TAK NAHNEVAL,ZE BY SOM ZABIJAL.MYSLEL SOM,ZE KED TI POSLEM SMS TAK TO POCHOPIS!A TY NEMAS AJ TAK PRAVO HOVORIT,ZE SOM TYPEK.A CO SA TYKA 1803 AJ TAM NEMAS PRAVO HOVORIT,ZE JE TEN VODIC J*bnuty.A KED TO PODLA TEBA NENI NADAVKA TAK POTOM SORRY,ALE NEPATRIS DO NORMALNEJ SPOLOCNOSTI.CHCEM TI :(COLOR POVEDAT,ZE SA S TEBOU ESTE NA SCHODZI VELMI VAZNE POROZPRAVAM.A CHCEM TI PRIPOMENUT SKUS SI PREBEHNUT PRISPEVKY URCITE TAM NAJDES NADAVKY ASPON PAR SOM ICH NASIEL.
Si: Zabezpecovaci system moze byt pocas riadnej premavky automaticky a v pripade mimoriadnej udalosti sprevadzanej zmenami trasovania liniek moze byt vypnuty a vsetky nastavenia by realizoval vodic.
hroch: Nebol nahodou niekto z DPB na vychode? Najprv po vzore z PO experimentujete s obcami, potom po vzore z KE zavadzate posilovu linku typu "stanica - internaty" s CP podla prichodov vlakov.
Kazopadne jedno i druhe ma mimoriadne tesi.
fuuuha, ludkovia, a toto ste vedeli? citat z dnesneho SMEonline:
"Od 8. decembra 2002 (nedeľa) bude premávať nová posilová linka č. 131 po trase Hlavná stanica - Staromestská - Nábrežie arm. gen. Svobodu - Mlynská dolina - Cintorín Slávičie údolie, ktorá bude zabezpečovať prepravu študentov z vlakov, prichádzajúcich na Hlavnú stanicu smerom k vysokoškolským internátom v Slávičom údolí. Vozidlá budú prepravovať cestujúcich len v smere z Hlavnej stanice k Cintorínu Slávičie údolie, iba v prípade zvýšených prepravných nárokov, a to v nedeľu a vo sviatok pred dňom školského vyučovania v odpoludňajších a večerných hodinách. Vozidlá linky č. 131 budú zastavovať na zastávkach Hlavná stanica, Zochova, Lafranconi a Cintorín Slávičie údolie.
Odchody autobusov nebudú viazané na pevný cestovný poriadok. Z Hlavnej stanice budú odchádzať podľa potreby, v nadväznosti na príchody rýchlikov zo smeru Košice - Žilina - Bratislava a Košice - Zvolen - Bratislava, v časoch 16:30 až 16:40 h, 17:30 až 17:40 h, 19:00 až 19:10 h, 20:30 až 20:40 h, 21:30 až 21:40 h a 22:30 až 22:45 h. Cestujúci pri preprave touto linkou musia mať platný cestovný lístok. Cestovná doba medzi Hlavnou stanicou a zastávkou Lafranconi je 10 minút, medzi Hlavnou stanicou a konečnou zastávkou Cintorín Slávičie údolie je 13 minút."
podla mna je to novinka ako hrom...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
d3k0