Linka do Wolfshtalu by mohla byť ale s redším intervalom. Tiež keď som písal o intervale do Rajky tak ráno a poobede by stačila hodina a v sedle dve hodiny a rovnako pre víkendy dve hodiny. Alebo nech tam robia dopravu Slovak Lines, tí robia prímestské a medzimestské linky.
Omrkol som to tam. Sú tam dve cesty ako sa dá dostať do Rajky. Jedna cez existujúci alebo lepšie povedané dožívajúci hraničný prechod s rozbitou cestou na colnici a na maďarskej strane. Maďari odmietajú akúkoľvek zodpovednosť za stav cesty na svojej strane ? vraj to majú Slováci dať spraviť. Takže jazdiť tam aj autá, alebo aj terénne môžu tak 30km/h a aj to klučkovať medzi diery v asfalte. Verzii prečo nepremáva medzi Rajkou a BA vlak je viac než dosť.
1. ako som ja písal o neochote a odmietavom postoji MÁV
2. technické parametre Siemensov
3. Neschopnosť našich a ľahostajný postoj MÁV
Aj keby v BA nám to bolo jedno tak nechápem, že MÁV by z vysoka sralo na vlastných ľudí, teda nejde len o Slovákov dochádzajúcich do BA ale aj o Maďarov, ktorí majú prácu v BA a ich deti chodia sem do školy. Otvorením hraníc v rámci EÚ sa nezmenilo nič. Doprava stojí za ešte väčšie H ako bola. Najlepším dôkazom toho sú REX-y z Viedne do BA, ktoré fungovali bez ohľadu na hranice ale fungovali pre potreby ľudí a taktiež sa preukázala ochota takéto spojenie prevádzkovať bez toho aby ľudia o to žobrali vyše roka.
? ? ? ? hej hej... to som potom radšej za linku do Parnodrfu, lebo v Kittsee som bol vždy len vtedy ked som tadiaľ prechádzal po ceste do Parnodrfu... Kittsee je absolútne obyčajná rakúska obec, zaujímavá maximálne okolím a prírodou
"V Kittsee je pošta, lekáreň, lekár, sú tam banky a to všetko sú pre mnohých Bratislavčanov zaujímavé ciele na rozdiel od pre Bratislavčanov úplne nezaujímavého Wolfsthal."
● Poštu mam bližšie, ak sa chcem kochať, máme hlavnú poštu na námestí SNP
● Lekární mám milión 500 okolo seba vrámci Bratislavy a dalšie mimo nej..
● Lekár - to azda nepotrebuje komentár... K lekárovi na exkurziu do ordinácie nepôjdem a keď budem mat 38,5°C tak môžem okašlať celý Kittsee, Bratislavu a Rakúsko, jednoducho mám obvodnú pár minút od domu
● Banky - jasné, pôjdem si vybrať peniaze do banky do Wolfsthallu, len pre to, aby som mohol povedať, že som tam bol...
keby si povedal, že je to pre obyvateľov Kittsee, tak nepoviem pol slova, ale občas mám pocit, že si chces silou mocou dokázať pravdu aj keby si mal vymyslieť guľatú kocku.
Tak vidíš, sám sa s Valcom zhodneš
Ty píšeš: "Stačí tam ísť a pozorovať, koľko Bratislavčanov tam denne ide LEN kvôli banke, či lekárni, alebo aj lekárovi, koľko ich tam leží v nemocnici a za nimi chodia príbuzní."
A Valec #111160) "Ak ti ide o spojenie dvoch obcí (či v tomto prípade obce Kittsee s mestom Bratislava), tak je to spojenie dostatočné."
Rozdiel je len v tom, že Tebe sa počet cestujúcich zdá byť vyšší ako ponúkaná kapacita, Valec považuje kapacitu za primeranú dopytu.
Smutné je, že do veľa príspevkov dávaš vetu podobnú druhej časti tejto: "Pre Bratislavčana je Kittsee prakticky súčasťou Bratislavy. To ale Blavák nikdy nepochopí." - Tá zhadzuje celý predchádzajúci príspevok a je nekonštruktívna. Alebo ju mám chápať ako demonštráciu typicky slovenského - nekonštruktívneho myslenia?
Ja osobne vnímam seba ako Bratislavčana, keďže tu žijem od svojho narodenia. Nič na tom nemení ani fakt, že môj praprastarý otec sa na Slovensko prisťahoval z Nemecka. Kvôli tomu sa Nemcom necítim
"Typicky slovenské = nekonštruktívne myslenie"
- Nekonštruktívne sa mi vidí to, aby vznikali linky "MHD" do kdeakej pidiobce na základe dohody DPB s Gemeindeamt. Prečo neupraviť linkové vedenie Postbusov na základe dohody a spolufinancovania s Bratislavským samosprávnym krajom? Čo má s týmto mestská hromadná doprava?
To, že si Cílek presadil nehoráznu p94ovinu do Wolfsthalu, ešte neznamená, že sa musíme po ňom op94iť a chrliť ďalšie ako na bežiacom páse.
?
Nemám čo vysvetľovať. Stačí tam ísť a pozorovať, koľko Bratislavčanov tam denne ide LEN kvôli banke, či lekárni, alebo aj lekárovi, koľko ich tam leží v nemocnici a za nimi chodia príbuzní. Pre Bratislavčana je Kittsee prakticky súčasťou Bratislavy. To ale Blavák nikdy nepochopí.
"V Kittsee je pošta, lekáreň, lekár, sú tam banky a to všetko sú pre mnohých Bratislavčanov zaujímavé ciele" To ako myslíte že sú to zaujímavé ciele pre "Bratislavčanov" žijúcich v Kittsee a Bergu? OK, ale oni tam prejdú aj pešo alebo na bicykloch, nie? Alebo nebodaj ste mysleli, že BRatislavčania z Petržalky, (alebo Kopčan?), nebodaj z ružinova, Starého Mesta, či Nového mesta budú cestovať do KITTSEE do banky, lebo my takú hyperexkluzívnu v BA nikde nemáme ? ☺ , takisto v KITTSEE je lepší lekár ako všetci lekári v BA dokopy a lekáreň je určite oveľa lepšie zásobovaná ako tie naše a ako extra výhoda je aj to, že bude určite otvorená nonstop aj s pohotovostnou službou... ? ? ? ?
Myslím že sám uznáte že v oblasti obchodu a služieb už dnes Kittsee bežnému Bratislavčanovi nemá čo ponúknuť.
Tak mi prosím vysvetli, načo je bežnému Bratislavčanovi potrebná pošta, lekáreň, banky a pod. Naviac ešte aby za týmito službami cestoval linkou MHD za zvýšený poplatok. ?
Žasnem nad slovenskou krátkozrakosťou a odporom, či spochybňovaním všetkého, čo má nejaký zmysel. Je tu raz taká možnosť, tak prečo ju nevyužiť najmä, keď nie je finančne nijako náročná? Prečo neposlúžiť zákazníkovi, keď na to je lacná možnosť? Ty vidíš len nejakú krčmu (mimochodom dve sú hneď pri stanici v Kittsee), ale tu vôbec nejde o krčmu. V Kittsee je pošta, lekáreň, lekár, sú tam banky a to všetko sú pre mnohých Bratislavčanov zaujímavé ciele na rozdiel od pre Bratislavčanov úplne nezaujímavého Wolfsthal.
"BTW, nevie niekto v akom stave je cesta medzi Čunovom a Rajkou? Myslím tú, cez niekdajší DDRónsky pomocný hraničný priechod."
V dobrom. Posledná kontrola asi pred dvoma mesiacmi
Neviem odkiaľ máš informácie o dôvode, prečo nezachádzajú do Petržalky maďarské Talenty, ale ja som počul úplne iný a osobne si myslím, že aj logickejší dôvod. Ale však nech napíše ten kto mi to vravel, nech to neskomolím. ?
BTW, nevie niekto v akom stave je cesta medzi Čunovom a Rajkou? Myslím tú, cez niekdajší DDRónsky pomocný hraničný priechod.
Keď tak hovoríš, tak prečo MY BRATISLAVČANIA si na 95 z mesta o pol dvanástej musíme priplácať a ľudia z Wolfsthalu nemusia a vozia sa za denné?! ? (neni mierené na teba). Keď sú takí štedrí k Slovákom v Rakúsku prečo to nespravia aj pre tých v Maďarsku, v Rajke? Od zastávky Čuňovo-rázcestie na stanicu v Rajke to je 5km, čiže cesta asi tak na 5minút busom. Principiálne by mal DPB zaviesť aj tam linku. Určite ľudia čo šli do Rakúska a chodia tam ich decká majú viac v rozpočte ako tí čo šli "za hranice" (a to vraj so vstupom do EÚ hranice padli, ale asi len pre bohatých) do Rajky. DP veselo robil dva spoje za hodinu z Wolfsthalu jeden čas, teraz chvalabohu je to jeden do hodiny. Ľudia z Rajky by sa uspokojili bohate s linkou s intervalom 60/120/90//120 alebo aj poobede 60minút. Prípadne určite by sa spoje snažili nastaviť tak aby odchádzali 10min po príchode vlaku z Gyoru, čiže ešte by sa do toho autobusu natrepali a PLATILI by nielen "rajčania". DPB sa ešte máli, asi si myslia, že budú ryžovať zlato na 901, no určite akurát tak vyryžujú veľké kulové, a ani prípadná 801 do Rajky ich neobohatí no viem zaručiť, že ani neokradne keď sa vyše roka pokúšajú z Rajky prizvať ľudí z DPB na rokovanie, ktorí ho náležite ignorujú a potom vyhlasujú, že ich nikto neoslovil. A čo sa týka spojenie železníc tak logika nemálo vzdialená DPB. Jediný a celý problém sú MÁV, ktoré odmietajú predĺžiť 4 spoje denne na trase Gyor - Rajka do Petržalky. Síce ich osobné vlakové súpravy Siemens-Talent niesú technicky najvhodnejšie pre naše trate no Rakúske sem jazdia na výnimku a šlo by to aj na trase Rajka - Rusovce - Petržalka. Ochota neskôr bola na strane našich železníc vypravovať naše vlaky tam čiže predĺžiť dačo z Petržalky alebo vypraviť zvlášť vlak. MÁV to zamietli a vyšlo nejak napovrch, žeby im brali zisky z cestovného, ale akého keď oni sami žiadne vlaky neprevádzkujú na tejto trase? Čiže jasne MÁV na tejto trase je proti akémukoľvek spojeniu. Na ostatných hraničných prechodoch sú aspoň 4 páry osobných vlakov denne, ktoré spájaú prihraničné dediny a plus nejaké rýchliky, ktoré ale okrem prihraničných staníc v ostatných menších staniciach nestoja.
myslíš ten, čo najnovšie "určite bude do konca roka" ? lebo najnovšie prišiel s tým, že na kĺby budú dva tendre, jeden "menší" a druhý na tých vyše 200...
Re #111131 Ike: žeby chceli postupne spraviť aj N901? samozrejme so 100-percentným príplatkom? ?
Ak ti ide o spojenie dvoch obcí (či v tomto prípade obce Kittsee s mestom Bratislava), tak je to spojenie dostatočné. Nie je úlohou DPB, ani mesta Bratislava, zabezpečovať spojenie do zahraničnej obce len preto, že niekto tam má obľúbenú krčmu (príp. inú "atrakciu"). ?
Čo som ja počul, tak sa jednalo o predĺženie trate po Trenčianskej, keďže na mieste súčasného sociálneho zariadenia v Ružovej Doline chce nejaký investor niečo postaviť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp