Reakcia na: Martin Fundárek #104490:
Neviem ci je to take jednoduche a idealne ako si pan Ivan Butora predstavuje. Jeho snahu si cenim, ale treba to robit pozvolna... Myslim ze uplne prvou prioritou by malo byt poskytnutie kapacity v bezpecnych a relativne novych vozidlach. Hlavne ta kapacita je potrebna, ak by sme mali transformaciu cestujucich IAD na MHD rozdelit na fazy, tak v uplne prvej by doslova vozidla MHD mali vozdit vzduch... potom tymto vzduchoprazdnym vozidlam nastavit najvacsiu moznu mieru preferencie a az potom moze nastat obmedzovanie IAD.V opacnom pripade nastane katastrofalny stav a sice narast cestujucich uz pri sucasne nedostacujucich kapacitach MHD... (bez preferencie rovnako viaznucich v zapchach ako IAD, a v tomto ohlade je IAD pohodlnejsie). Tito cestujuci sa potom opatovne vratia k IAD (+ mozno sa k nim pridaju aj dovtedy relativne spokojni cestujuci MHD, pretoze z ich pohladu sa situacia zhorsi). Tie bus-pruhy su celkom slusne lakadlo, no myslim si ze hlavne by sa malo vsadzat na vystavbu kolajovych trati a ich takmer absolutnej preferencii. Stavanie buspruhov tiez nie je riesenie do buducnosti, nie je dobre mat ten falosny pocit. Viem ze pan I.Butora ho nema, no vacsina poslancov si mysli ze vystavbou Bus-pruhu cinnost pre MHD konci..
Sucasna MHD, hlavne do odlahlych casti BA, kde je s nou problem je najhorsi mozny nudzovy variant dopravy - a to si myslim ze by tak hlboko MHD klesnut nemala.
Ike