amos, to je sice pravda, ze to dzurindova vlada poslala, ale ficova vlada to hned stiahla a prekopala cele eurofondy. vznikli nove operacne programy a napriklad doprave ubrali skoro 900 milionov euro. preto sme na zaciatku meskali, lebo realne az v roku 2007 boli vyhotovene nove "manualy" na operacne programy.
kazdopadne definitivny ramec posielala prva ficova vlada.
nicmenej, poukazoval som na ot, ze pri vhodne zvolenych operacnych programoch moze cerpat aj bratislava eurofondy. jedno ci na elektricku, trolejbus, alebo aj veci typu severna tangenta.
my dostaneme z bruselu balik penazi a je len na state ake si vytvori operacne programy a prioritne osy. ale ked uz si ich vytvorime, musime sa ich drzat. vyzera to divne, ale je to tak.
Ja si hlavne myslím, že porovnávaš neporovnateľné. Sú tie ceny za inak rovnakých podmienok? Rovnaká dĺžka/šírka, rovnaké financovanie, rovnaká záruka, rovnaký rozsah údržby v cene?
Lebo ja nevidím nejaký racionálny dôvod, aby bakelitový Citadis stál tak isto ako Flexity Outlook, keď napr. Sirio je vlastne v podstate to isté. Ak by to už malo byť niečo s pevnými podvozkami, tak by som uprednostnil Variobahn. Mmch., Citadis je vylúčený vopred, to je totiž poltrtinokonformná električka, ktorá sa vyráby VÝHRADNE pre rozchod 1435 mm ? .
Porovnajme ceny vybraných električiek:
Cena Končaru je 1,85 mil. eur, CAF Urbos okolo 2,8 mil., ForCity 2,6 mil., Citadis okolo 3 mil., PESA okolo 1,9 mil., Sirio 2,1 mil. eur.
isteže, drahšie kusy sú kvalitnejšie. Otázne však je, či má Bratislava na takú kvalitu peniaze, a či nie je na mieste v súčasnej situácii uprednostniť kvantitu pred kvalitou.
1) Áno, môže. Keď si môže Budapešť dovoliť Avenio, Oradea a Braila ULF, tak si Bratislava môže dovoliť niečo lepšie ako balkánsky bakelit.
2) Áno, je. Bratislava nie je celkom na Balkáne.
Najvyšší čas vykašlať sa na multikultúru a v záujme zacohvania civilizácie konečne začať uplatňovať na Cigánov rovnaké pravidlá ako na zvyšok obyvateľstva.
Tramino má niekoľko problémov - jeden je subjektívny - ten, že na mňa osdobne pôsobí značne bakelitovým dojmom. Druhý je objektívny - podvozky Tramina vznikli typickým poľským spôsobom spätného inžinierstva práve okopírovaním Flexity Outlooku, takže by vraj Solaris mal problémy pri exporte (práve teraz vyrábaný Solaris Tramino Jena je niečo úplne iného), pokiaľ sa s Bombardierom nedohodne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.