Chod si dat sprchu a netrep kraviny, lebo ty technike a konstrukcii autobusu rozumies ako ja cinstine (0 bodov) - kebyze idu plyny z motora do priestoru vozidla (ci uz autobusu alebo auta), tak vozidlo nie je sposobile na premavku a vobec by sa nedostal rano/cez den do premavky (aj nas DPB ma urcite minimalne standarty).
A ano, JE to argument - ci ty si myslis, ze motor aj pocas maximalnych vykonov, ked nan prazi slnko, pracuje pri teplote 10°C? Alebo si myslis, ze sa da vyrobit 100% tepelne odizolovany motor od vozidla pre autobus? Podla teba nie je rozdiel, ak to priestoru motora ide vzduch z okolia bud s 0°C alebo s 40-50°C (na slnku to lahko dosiahnes na cestach)? To co popisujes JE zahrievanie vzduchu motorom ale nie je to umysel/vada. A ziadne tlacitko pre motor "Leto/Zima" nejde urobit. Ci si predstavujes, ze v lete, aby ti neofuklo lytka a aby si sa nam nespotil, bude autobus jazdit max 20 km/h a v zime, aby ta to zahrialo, bude jazdit 90km/h ?
V jednej veci mas pravdu - ty si riadny neodbornik. Dostal si odpoved a stale trepes. A ako ceresnicka ani si nepovedal aky typ autobusu to bol
Lebo ti chýbajú argumenty? Ja mám jediný argument: HORÚCI VZDUCH NEJDE VON - ALE DNU! Chápem, ťažká debata bez argumentov. Hlavne, keď s ľuďmi ako ty sa ani iným nechce vstúpiť do dialógu. Nápadne mi to pripomína argument: Na Slovensku je to tak... Alebo: Môžeš sa sťažovať - ALE potom sa nečuduj. Máš pravdu, necháme to tak "...a karavána ide ďalej... Škoda, veril som, že sa ozve niekto, kto BUDE HĽADAŤ riešenie, a nie navádzať na mlčanie. Čo už. Veď sme na Slovensku, no nie?
Iba pre doplnenie a istotu. Mal som na mysli horúce plyny, fúkajúce cez dierkované otvory (štvorcové) pri schodíkoch, takže ofúknu každého nastupujúceho. Želám príjemné vychutnávanie cca 40-50 stupňového vzduchu (neviem teplotu odhadnúť, ale pálilo to neznesiteľne.)
Tak takejto "múdrej" odpovede som sa obával. Aj som to naznačil. Takže, bez urážok a invektív (veru sa mi tlačia ...) ešte raz: PREČO??? ten motor nekúri v zime, hááá? Druhá, podstatnejšia otázka: PREČO??? (tí zodpovední!) nereklamujú - (aj na základe problémov cestujúcich) že sa neodvádzajú horúce plyny na DRUHÚ stranu, von z busu?? To ja - neodborník!!! viem, alebo tuším, že KEBY sa chcelo, tak BY sa dalo?? HMMM? Čo tak navrhnúť prepínanie ZIMA/LETO? Znovu sa pýtam: Prečo plyny z motora nejdú MIMO autobusu, ALE DOvnútra! už aj tak horúčavami sužovaných pasažierov? Tam smerovala moja otázka! Tú reakciu o motore považujem za alibistické kecy. Prepáč.
Kto má ešte taký príšerný zážitok z cestovania v MHD ako ja?? - Mám na mysli autobusy s tzv. "klimatizáciou"...... By ma zaujímalo - a URČITE! sa budem pýtať v treskúcej zime - že kedy sa majú vykurovať autobusy?! Ak? to šoféri (alebo technika) nezvládajú, tak nech láskavo tú tzv. "klimatizáciu" vypnú! Radšej budem v týchto horúčavách cestovať tak, ako doterajších 40 rokov: v lete JE síce vysoká teplota, ALE! - nie je zvyšovaná kúrením v buse... Nie som technik, ale nech mi niekto múdry vysvetlí, ako je možné, že keď nastúpim do zadných dverí, tak mi lýtka opáli horúci vzduch (ktorý by som privítal v ZIME!) Hmm, To som zvedavý. Lebo, nie je to ojedinelý poznatok, dnes som sa však skoro popálil a musel som ...postúpiť ďalej do voza... Ešte že nebolo plno
Špáry medzi dlažbou sú len zapieskované, takže sa tam burina rýchlo uchytí. To sa však dá eliminovať herbicídovým postrekom, ktorý nikto nerealizoval. Podobný "záhon" vzniká aj v oblúku pri Námestí Biely kríž.
To je ďalšia fáza zatrávňovania - nebude predsa "zelená" iba časť radiály na Záhradníckej... Všimni si ako pekne sa začína zazelenávať trasa na Hlavnú stanicu
Lenže my sa tu nebavíme o tom, či jedna linka do radiály alebo dve. Táto diskusia už prebehla a je v tejto chvíli ukončená. Po zvážení rôznych faktorov kompetentní rozhodli o dvojlinkovom variante. Je to fakt, ktorý treba jednoducho zobrať na vedomie.
Debata, ktorá tu beží teraz, je o tom, že keď už máme dvojlinkový variant, či má byť v centre vedená každá z liniek radiály inou trasou (Obchodná vs. Špitálska) alebo majú ísť po rovnakej trase. A v tomto kontexte je podľa mňa jednoznačne lepšie, ak sa tie trasy v centre rôznia. Napokon, bola to aj jedna z "politických" požiadaviek, takže sa o tom tiež nemá zmysel baviť.
Za dodržania spomenutých podmienok považujem súčasné linkové vedenie maximálne logické, vrátane liniek 3 a 8.
Kampaň nerieši problém existencie čiernych pasažierov priamym apelom na neplatičov, ale snaží sa pôsobiť na majoritnú väčšinu populácie, ktorá síce cestovné platí, ale v počínaní čiernych pasažierov nevidí zásadnejší problém, či dokonca s nimi potichu sympatizuje. Ovplyvňuje verejnú mienku v tom zmysle, že jazdenie na čierno nie je izolovanou zábavkou niektorých občanov, ale má dopad na všetkých, vrátane tých, ktorí si cestovné poctivo platia. A toto SÚ veci, o ktorých sa doteraz hovorilo málo, takže je len dobre, ak sa na to poukazuje. Nikto neočakáva, že budeš vo vozidle fyzicky riešiť neplatiča Ty.
Cielom tej kampane zrejme je najma zvysit spolocenske odsudzovanie ciernych pasazierov. Lenze aby sa to realne podarilo, ta kampan by musela byt sofistikovanejsia, specialne beruc do uvahy ze Slovaci na vsetkych urovniach maju kradnutie v krvi.
Povedz to aj tym, co nosia paličky a ich pocet tusim geometrickym radom pribuda v meste , tak ako na vychode jedna menšina. 2 linky na radialu vobec nie su zly variant,aspon pokial nemame prestupne terminaly na urovni a zopar NP elin.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.