Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Viem že už dávnejšie sa niekde riešilo že dpb zaviedol nový formát QR kódu (teda že nemá štandardný štvorcový tvar ale obdĺžnikový ) vtedy to bol myslím že nejaký informačný leták, no teraz tuto vychytávku dali už aj na cestovne poriadky ?
Reakcia na: Solider #207799:
Aky "mnou navrhovany stav", prosim? 🙂 Ja som povedal len to ze nepouzivane tykadla na streche dostatocne neodovodnuju aplikovanie rozdielnych predpisov. Ked uz by to niekto riesil, tak samozrejme potom by bol cas diskutovat o tom aky model je najlepsi (idealne by samozrejme bolo jedno spolocne schvalovanie pre oba druhy prevadzky).
Inak, prečo vôbec musí byť trolejbus dráhové vozidlo? Veď je to v podstate autobus, resp. elektrobus, ktorý neberie prúd z batérie, ale z vedenia. Také vozidlá, ktoré sa indukčne nabíjajú na zastávkach sú myslím autobusmi a nie dráhovými vozidlami. Pri električkách a vlakoch je to mi samozrejme jasné, ale trolejbus je z 90% autobus.
Reakcia na: 810zssk #207791:
Presne aj ja som nad tým premýšlal takto.
Reakcia na: Solider #207788:
Bože veď to bolo len obrazne povedané.
Reakcia na: 810zssk #207767:
Normálny elektrobus ŠPZ musí mať, ale elektrobus jazdiaci na elektrinu vyrobenú priamo v tom autobuse nemusí 😃
Reakcia na: 810zssk #207791:
Výrobca vyrobil 30 Tr s pomocným pohonom ako trolejbus s pomocným pohonom a nechal ho schváliť ako trolejbus, preto si budeš musieť vybaviť technický preukaz dráhového vozidla a s vozidlom absolvovať technicko-bezpečnostnú skúšku. Tu nie je priestor na akékoľvek špekulácie.

A čo sa týka „rôznych predpisov“, paradoxne tebou navrhovaný stav by priniesol dvojité schvaľovanie, čiže trolejbus s pomocným pohonom by bol predmetom schvaľovania zo strany ministerstva podľa zákona 513/2009 Z. z. a opäť ministerstva podľa zákona 725/2004 Z. z. Toto by malo aký zmysel? Nestačí snáď vozidlo schváliť iba raz?
Reakcia na: Mikimaus #207797:
Ja neviem,vidím to tak,že si DPB robí z ľudí dobrý deň ? čisto hypoteticky je možné,že dali vedúci prevádzok nejaký príkaz vodičom ju nezapínať,zapínať na minimum alebo otvárať okná?Nemám pocit,že vodiči nevedia o tom,že majú klimatizovaný voz...Ja byť na mieste vodiča tak si pri nástupe do vozu skontrolujem zamknuté okná a nastavujem si klimatizáciu podľa potreby (ak samozrejme nie je automatická).Taká sviňa by som nebol,aby som ľudí varil vo vlastnej šťave,keď im to cestovanie môžem spríjemniť ?
Reakcia na: MatejBA #207796:
Dost si za to moze DPB sam, kedze nezapne klimu, alebo len volajako minimalne, tak potom v klima vozoch naucil cestujucich otvarat okna...a potom uz cestujuci to beru en bloc a otvaraju okna vsade?
Reakcia na: Mikimaus #207789:
A sprostejsi vlci tomu tiez pomahaju ... Kde je klima, tak otvarali okna, kde nebola vsetky zatvarali ?
Reakcia na: Mikimaus #207789:
To ešte ok.. Ale nedávno som išiel trolejbusom, v ktorom boli okná pozamykané...
Reakcia na: Mikimaus #207789:
ľudia sú d...... jediná možnosť je okná zavrieť na kľúč.
Reakcia na: 810zssk #207791:
Zmysel zákona je jedna vec a ckutočnosť druha, neboj nekúpiš si 30Tr skús sa previesť a časom pochopíš.
Reakcia na: Mikimaus #207789:
Lebo o nakupe klimatizovaneho vozidla sa da spravit tlacovka. O tom ze tu klimu niekto aj zapol uz nie.
Reakcia na: Solider #207780:
Napadana nebola nejasnost zakona, ale nevhodne riesenie problematiky s ktorou sa pri jeho tvorbe neratalo. Nevidim dovod aby sa pre dve vozidla iduce mimo drahy (autobus a trolejbus s pomocnym pohonom) uplatnovali rozne predpisy, len preto ze jedno teoreticky moze niekedy jazdit aj na drahe.

Co ak si kupim 30Tr s pomocnym pohonom a budem s tym chciet jazdit iba na agregat (t.j. vozidlo bude pouzivane len mimo drahy). Potom co?
Reakcia na: Mikimaus #207789:
V 7501 a 7502 klíma fungovala.
V klobaSORe, zase nepustaju klimu? Bolo to snad, len na fan a pootvarane okna...sak naucime ludi otvarat okna v klima vozoch...? V 30T klima LTT, skoro nic. Naco mame klimu vo vozoch, ked ju nevieme pouzit ? ...a to este nie je vonku 35 st.
Reakcia na: mathre #207783:
Čože? A čo má zrážka s trolejbusom s týmto spoločné? Keď sa zrazíš s trolejbusom pod drôtmi, tak sa niečo mení? Zákon je jasný a ostatné domnienky sú iba fabulácie, ktoré nie sú vôbec podstatné. Keď sa zrazíš s trolejbusom, tak do zápisnice uvedieš, že si sa zrazil s trolejbusom. Čo je na tom nepochopiteľné? Potrebuješ z jazykového ústavu opečiatkovanú žiadosť na výklad pojmu trolejbus? Alebo pre účely čoho je nejaké delenie pod drôtmi/mimo drôtov dôležité?
Reakcia na: mark178 #207786:
Z Banskobystrickej sa pri vylúčenej Žilinskej za súčasnej organizácie dopravy nedá nijako rozumne ísť na Karpatskú, ani opačne. (Z Karpatskej na Bansakobystrickú). Preto aj v roku 2005, keď tam bola dlhodobá výluka chodila X13 z Koliby cez Karpatskú Beskydskú Šancovú k Ymke a od Karpatskej na Kolibu.

Nočák 519 chodil z Hl. Stanice cez Šancovú Trnko, Krížnu Legionársku Račko Šancovú doprava na Karpatskú a Kolibu, naspäť chodil priamo z Karpatskej doprava na Šancovú a na Hl. Stanicu.

http://imhd.sk/ba/doc/sk/2655/Vyluka-trolejbusovej-dopravy-na-Kolibu-od-4-7-2005-do-7-9-2005.html?text=519
Reakcia na: Mike #207785:
tak myslím si že teoreticky by sa dalo aj 30TrG využiť na 203 a križovanie by bolo potom vyriešené...
by šli smeorm na stanicu ale odbočili by smer Koliba, opačný smer by ale musel prejsť nejako divne, keďže sa tam nedá odbočiť iba jedine zachádzkou cez stanicu 😃 😃

mi nenapadlo riešenie s využitím polovici cesty, pričom je totálne banálne riešenie 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.