Veď hej, len mi je to stále k nepochopeniu asi preto, že som sa o vlaky nikdy nezujímal a tobôž nie o prácu výpravcov,... Vlastne stala sa tam niekedy nehoda, ktorú by zapríčinilo práve to, že perón je v zákrute?
Ámos: ako cestujúcemu Ti môže byť šumafuk, či je vlak v zákrute alebo trebárs v osmičke, ale tým, ktorí bdejú nad Tvojou BEZPEČNOSŤOU to jedno nie je. Pochop to. Alebo sa tam jedného dňa vyber a nevzdiaľ sa od výpravcu viac ako na dva kroky a potom určite pochopíš.
Ježiš čo máte s tou zákrutou, 100 rokov sa tak jazdí a ide to. Ja viem že je to istý problém, ale kvôli jednému problému nebudem sťahovať celú stanicu. Nebudme jak v Brne.
Asi som neni až taký fanda vlakov, keď v tomto vám nerozumiem. Ako cestujúcemu mi nikdy nevadilo, že vlak je v zákrute.
Čo ja viem, veď:
peši do 10 minút: MFin , úrad vlády, MZah.V SR, MDPaT, Slov. Radio,
MHD do 10 minút: Kramáre(bohužial nie priamo trolom), Prezident, historické centrum so všetkým čo na ňom je, ASMN a iné.
Hádam už bližšie aj v ohľade na hluk byť nemohla.
Nie 138 parkovacích miest bude podzemí a 13 poschodí bude mať v nadzemí. Pozri aj http://www.iprslovakia.sk/slovak/projekty/02.html a ak sa ti chce stiahni aj pdf a uvidíš ako to bude vyzerať z rôznych ulhov.
Hlavná stanica bola a dodnes je nevhodne situovaná predovšetkým preto, že je na okraji centra. Akýkoľvek posun smerom k Vinohradom do rovnej by ju od centra ešte viac vzdialil.
Mira: nenechaj sa oklamat! Glajze pred VUBkou su pozostatok rozsiahleho vleckoveho systemu, ktory bol prave tym oblukom pripojeny k zst. Nivy (ex Nove Mesto). Len to si uz chlapcekovia nepamätaju a tak fantaziruju o tom co by bolo keby. Trat z Komarna viedla po Trnavskej-Metodovej-Vuka Karadzica a ustila do presne opacneho zhlavia rovnakej stanice povedla depa
BRATISLAVA - Hlavné mesto bude v roku 2005 hospodáriť s takmer šiestimi miliardami korún. Približne dve tretiny tejto sumy použije na chod samosprávy, mestskú dopravu a políciu, školstvo, sociálnu pomoc a ďalšie bežné výdavky. Zo zvyšnej tretiny bude financovať kapitálové výdavky, napríklad rekonštrukcie budov a ciest, nákup strojov, zariadení a dopravných prostriedkov, budovanie bytových nadstavieb a podobne.
Najväčšiu sumu v príjmovej časti rozpočtu - viac ako tri miliardy korún - predstavujú dane. Granty a transfery zo štátneho rozpočtu, od mestských častí, darcov a sponzorov dosiahnu bezmála jednu miliardu korún. Nedaňové príjmy, napríklad z predaja a prenájmov budov a pozemkov, z dividend, prijaté úroky z vkladov, za administratívne a iné poplatky sú naplánované vo výške 640 miliónov korún. S plánovanou výškou prostriedkov pre oblasť kultúry bol včera nespokojný šéf komisie kultúry Ladislav Snopko. "Treba investovať do bezpečnostného systému v depozitoch Mestskej galérie, málo peňazí je na údržbu a prevádzku mestských fontán," pripomenul. Jeho návrhy sa stretli u poslancov s pochopením. Neuspel však predseda bezpečnostnej komisie Ján Langoš, ktorý žiadal zvýšiť mzdy mestských policajtov o 500 korún.
V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi bude možné zo schváleného rozpočtu výrazne viac investovať do rozvojových programov.
A to aj vďaka vyše trojmiliardovému úveru, ktorý mesto prijalo práve v týchto dňoch. Medzi ťažiskovými úlohami sú v roku 2005 Most Košická, skvalitňovanie dopravy zamerané na výstavbu a rekonštrukciu ciest a ochrana a bezpečnosť obyvateľov. Pokračovať sa bude v modernizácii električiek, trolejbusov a autobusov mestskej dopravy. V sociálnej oblasti sa mesto venuje najmä výstavbe pavilónu pre občanov s demenciou Alzheimerovho typu na Hanulovej ulici.
Presne tak, ako som uz spominal, nova hlavna stanica by sa mala postavit medzi dnesnou Hl. st. a Vinohradami a tam by mohla byt vybudovana aj autobusova stanica, elektrickova trat, prestupny terminal MHD a regionalnych liniek...
tie kratsie vlakove supravy by ma inac tiez zaujimalo ktoreho momota su dielom, hlavne pri vlakoch na trati BA - ZA - KE ked v niektorych dnoch sa tam nevedia ludia ani popratat (a na povinne miestenkove vlaky nekupia listok ani tyzden vopred lebo su vypredane), prihodit par voznov k vlaku by sa na nakladoch neak rapidne prejavit nemalo (trocha vyssia spotreba masiny a cistenie + udrzba tych voznov), takto akurat nasieraju ludi a tiez prispievaju k ich odlivu na ine typy dopravy
ale pocul som zeby malo byt muzeum dopravy odrezane od kolajovej siete ZSR; ak ano, tak to povazujem za totalnu kravinu; kedze niektore exponaty su funknce a je ich mozne vytiahnut aj normalne na trat...
Re #39595 Ámos Keynes: filialka miesto hlavnej stanice je chobotina, nevies tam rozumne zaustit vlaky prichadzajuce z trate 110, co je dost vytazeny smer aj v osobnej doprave takze rozbijes moznost jednoducheho prestupu. Dost na pazu pre ludi prechadzajucich mestom je uz aj to, ze autobusova stanica je niekde inde ako hlavna zeleznicna
A ešte toto:
Na rekonštrukcii priestoru okolo Hlavnej stanice sa budú podieľať aj Železnice SR
STARÉ MESTO
Pripravovanú prestavbu Predstaničného námestia, ktorej súčasťou má byť okrem iného aj vytvorenie nového terminálu pre mestskú hromadnú dopravu a novej staničnej haly, podporujú aj Železnice Slovenskej republiky.
Prestavba predstaničného priestoru Hlavnej stanice, ktorá sa má realizovať na základe dohody investora (IPR Slovakia), mesta a železníc, sa pripravuje ako takzvaná stavba cudzieho investora. Zo strany ŽSR je táto stavba koordinovaná vo vzťahu na infraštruktúru železníc v tomto priestore. Koncepciu železničného uzla Bratislava stanovil aktualizovaný generel železničnej dopravy v roku 1995. „Hlavná stanica plní funkciu najmä pre tranzitnú medzinárodnú osobnú dopravu, ale tiež funkciu východiskovej a koncovej stanice pre vlaky osobnej dopravy pre všetky smery v rámci Slovenskej republiky a taktiež pre vlaky osobnej dopravy do susedných štátov,“ uviedol Daniel Maruniak, riaditeľ odboru rozvoja generálneho riaditeľstva ŽSR. „Ako príklad môžem uviesť, že podľa nového grafikonu, platného od 12. decembra, bude prevažná časť vlakov zo smeru Dunajská Streda a Komárno vychádzať a končiť na Hlavnej stanici Bratislava. Táto zmena je vyvolaná požiadavkou cestujúcich, z ktorých veľká časť - viac ako osemdesiat percent - má miesto cieľa cesty v blízkosti hlavnej stanice. Ciele cestujúcich sú vo väčšine umiestnené v centre mesta, prípadne v jeho širšom okolí.“
Bratislavská hlavná stanica spolu s ostatnými železničnými stanicami podľa D. Maruniaka vytvárajú pre cestujúcu verejnosť podmienky na relatívne dobrú dostupnosť inštitúcií v Bratislave. Stanica je vhodne spojená so systémom MHD a vzhľadom na jej polohu sú rôzne inštitúcie, školy, zdravotnícke zariadenia a iné ustanovizne v meste dostupné aj pešo. Takýmito danosťami sa nevyznačuje žiadna iná železničná stanica v meste. To všetko sú dôvody, pre ktoré ŽSR neuvažujú o tom, že by hlavnú stanicu premiestnili na iné miesto, napríklad do blízkosti letiska. Problémom v súčasnosti dnes už nie je ani to, že v priestore stanice sú nástupištia v oblúku - vlakové súpravy sú dnes totiž kratšie, ako boli v minulosti.
Prestavba predstaničného priestoru ráta aj s vytvorením nového spoločného terminálu pre MHD a rieši aj širšie dopravné vzťahy. Za zmienku stojí skutočnosť, že počas výstavby sa odvoz a dovoz stavebného materiálu zo staveniska a na stavenisko má v rozhodujúcej miere realizovať práve po železnici. To ušetrí obyvateľov okolitých ulíc od tisícok jázd nákladných áut, ktoré by sa inak museli v období výstavby uskutočniť
Hehe, pripadám si ako platený lobby-sta
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.