Amos: dnes uz urcite Orient expres cez Bratislavu nejazdi, ale minimalne dva grafikony jazdil. Raz niekedy medzi vojnami a raz za raneho bolsevika asi GVD 48/49. Ak na tom budes moc trvat, tak Ti to viem dohladat uplne presne vratane obehov masin. Teda tych ex CSD. A len tak pre Tvoju info, je to asi 10 rokov, co taky vlak neexistuje ako pravidelny. Ale ak mas vela zbytocnych penazi, urcite Ti muzejnicí jeho nostalgicku verziu vypravia.
A L67 a L61 tade jazdí furt. Či aj to mali zrušiť? To je taký argument.
Veď ja tomu rozumiem. Ta otázka či sa tam niečo stalo nemala podceňovať rizik, ktoré tam vzniká, len ma zaujíma či tam nejaká nehoda skrz to niekedy bola.
A ešte ma zujíma, jazdil niekedy Orient Expres cez Bratislavu?
Veď hej, len mi je to stále k nepochopeniu asi preto, že som sa o vlaky nikdy nezujímal a tobôž nie o prácu výpravcov,... Vlastne stala sa tam niekedy nehoda, ktorú by zapríčinilo práve to, že perón je v zákrute?
Ámos: ako cestujúcemu Ti môže byť šumafuk, či je vlak v zákrute alebo trebárs v osmičke, ale tým, ktorí bdejú nad Tvojou BEZPEČNOSŤOU to jedno nie je. Pochop to. Alebo sa tam jedného dňa vyber a nevzdiaľ sa od výpravcu viac ako na dva kroky a potom určite pochopíš.
Ježiš čo máte s tou zákrutou, 100 rokov sa tak jazdí a ide to. Ja viem že je to istý problém, ale kvôli jednému problému nebudem sťahovať celú stanicu. Nebudme jak v Brne.
Asi som neni až taký fanda vlakov, keď v tomto vám nerozumiem. Ako cestujúcemu mi nikdy nevadilo, že vlak je v zákrute.
Čo ja viem, veď:
peši do 10 minút: MFin , úrad vlády, MZah.V SR, MDPaT, Slov. Radio,
MHD do 10 minút: Kramáre(bohužial nie priamo trolom), Prezident, historické centrum so všetkým čo na ňom je, ASMN a iné.
Hádam už bližšie aj v ohľade na hluk byť nemohla.
Nie 138 parkovacích miest bude podzemí a 13 poschodí bude mať v nadzemí. Pozri aj http://www.iprslovakia.sk/slovak/projekty/02.html a ak sa ti chce stiahni aj pdf a uvidíš ako to bude vyzerať z rôznych ulhov.
Hlavná stanica bola a dodnes je nevhodne situovaná predovšetkým preto, že je na okraji centra. Akýkoľvek posun smerom k Vinohradom do rovnej by ju od centra ešte viac vzdialil.
Mira: nenechaj sa oklamat! Glajze pred VUBkou su pozostatok rozsiahleho vleckoveho systemu, ktory bol prave tym oblukom pripojeny k zst. Nivy (ex Nove Mesto). Len to si uz chlapcekovia nepamätaju a tak fantaziruju o tom co by bolo keby. Trat z Komarna viedla po Trnavskej-Metodovej-Vuka Karadzica a ustila do presne opacneho zhlavia rovnakej stanice povedla depa
BRATISLAVA - Hlavné mesto bude v roku 2005 hospodáriť s takmer šiestimi miliardami korún. Približne dve tretiny tejto sumy použije na chod samosprávy, mestskú dopravu a políciu, školstvo, sociálnu pomoc a ďalšie bežné výdavky. Zo zvyšnej tretiny bude financovať kapitálové výdavky, napríklad rekonštrukcie budov a ciest, nákup strojov, zariadení a dopravných prostriedkov, budovanie bytových nadstavieb a podobne.
Najväčšiu sumu v príjmovej časti rozpočtu - viac ako tri miliardy korún - predstavujú dane. Granty a transfery zo štátneho rozpočtu, od mestských častí, darcov a sponzorov dosiahnu bezmála jednu miliardu korún. Nedaňové príjmy, napríklad z predaja a prenájmov budov a pozemkov, z dividend, prijaté úroky z vkladov, za administratívne a iné poplatky sú naplánované vo výške 640 miliónov korún. S plánovanou výškou prostriedkov pre oblasť kultúry bol včera nespokojný šéf komisie kultúry Ladislav Snopko. "Treba investovať do bezpečnostného systému v depozitoch Mestskej galérie, málo peňazí je na údržbu a prevádzku mestských fontán," pripomenul. Jeho návrhy sa stretli u poslancov s pochopením. Neuspel však predseda bezpečnostnej komisie Ján Langoš, ktorý žiadal zvýšiť mzdy mestských policajtov o 500 korún.
V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi bude možné zo schváleného rozpočtu výrazne viac investovať do rozvojových programov.
A to aj vďaka vyše trojmiliardovému úveru, ktorý mesto prijalo práve v týchto dňoch. Medzi ťažiskovými úlohami sú v roku 2005 Most Košická, skvalitňovanie dopravy zamerané na výstavbu a rekonštrukciu ciest a ochrana a bezpečnosť obyvateľov. Pokračovať sa bude v modernizácii električiek, trolejbusov a autobusov mestskej dopravy. V sociálnej oblasti sa mesto venuje najmä výstavbe pavilónu pre občanov s demenciou Alzheimerovho typu na Hanulovej ulici.
-----
Text v rámiku
Rozpočet hlavného mesta na rok 2005 (v
* Výdavky
Kapitálové výdavky 28,28
Výdavky z finančných operácií 1,70
Bežné výdavky 69,99
-----
* Príjmy
Daňové príjmy 51,73
Nedaňové príjmy 10,88
Granty a transfery 15,43
Príjmy z finančných operácií 21,96
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.