Prečo musím na spoj 83 stále toľko čakať ?
Z Petržalky sme išli okolo 18,00 v nedeľu ( Jungmanova ), ledva sme sa napchali na posledný schodík. Ešte aj cez víkend sa musíme tlačiť ako také ho.. ?
V nedeľu večer od 18,59 do 19,23 zo Zocjhovej do Petržalky nešla žiadna 83. Viete si predstaviť ako to v nej potom vyzaralo ?
V týždni bežne na zastávke Dvory v smere do Petržalky čakám aj 12 minút, a potom sa ledva natlačím.
Vie mi niekto poradiť, kam sa takéto pripomienky posielajú ( myslím kompetentné miesta) ?
Vďaka.
Ike: o mestských vlakoch sa uvažovalo dávnejšie a aj s vybudovaním nových zastávok (Ružinov, Petržalka atď...) možno sa o tom bude opäť viac uvažovať ak sa rozbehne integrovaná doprava...
:: o tej úzkorozchodnej trati z Devínsjkej do Devína by sa kde dalo viac dozvedieť??
na margo DNV... je tu viacero faktorov, preco su vlakove linky az tak nevyuzivane. No medzi najhlavnejsi a azda najrozhodujucejsi patri nedostupnost stanice...
ZST DNV je v oblasti, kde ju ma v pesej dostupnosti (dajme tomu 10 minut) maximalne, a to mozno prehanam, 2000 obyvatelov... vzhladom na to ze DNV ma 16 599 je to zalostne malo...
Ono ale medzi zaujimavosti patri, ze kedysi existovala zastavka "Devinska Nova Ves-zastavka" v mieste medzi zeleznicnym nadjazdom nad Eisnerovou ulicou a Presskamom... Neviem pre ju zrusili... v sucasnosti by nebolo odveci vybudovat podobnu zastavku priamo na nadjazde... viem ze z hladiska technickeho by to bol mensi problem /navestidla, vyhybky/, no myslim si ze aby nastupovanie ludi nebranilo prejazdu rychlikov, dala by sa vyuzit tretia (velmi malo vyuzivana) kolaj vlecky do preskamu...
Co ma vsak mrzi je, ze pred 2 svetovou vojnov existovala trat (dokonca uzkorozchodna) z ZST DNV cez obec, popri rieke Morava az do Devina... myslim si ze nebyt vystavby zeleznej opony a komunikacii pre pohranicnu straz (ostnaty plot, chodnik - dnes cyklisticky) tak by tam ta trat bola dodnes... skoda, ak by sa tato trat prerobila (vyhybky a signalizacia + pridalo by sa vedenie), mohli by tadialto chodit elektricka, ktora by pokryvala este vacsiu cast obce ako linka 28... teda by bola vyuzivana... no riziko by bolo v tom, ci by bola naozaj vyuzivana, ci by sa tu oplatilo stavat parovu trat, alebo len vyhybne na zastavkach (tak ako eliny v T.Tepliciach, ci v Szegede)
O tom viem, tu: #69167 som pisal o tom ze su problemy s vozidlami a tak.. ono dalo by sa to robit aj na zaklade dohody so ZSSK, ako pri 155 otazka je ci by na to ZSSK pristupila, kedze v tomto pripade by islo o priamu konkurenciu...
- DPB by musel mať oprávnenie na podnikanie v železničnej doprave, zrejme je na to nejaká licencia, ktorú vydáva dráhový úrad - !teraz sa to inak volá!
- DPB by musel mať vhodné koľajové vozidlá - elektrické súpravy, motorové súpravy - tie by mohli až do Stupavy na Deň zelá ? ale to tiež nie je lacný špás...
- DPB by musel platiť ŽSR poplatok za použitie ŽDC a to nie je tiež málo, aj linka 155 premáva tak, že ŽSR tento poplatok neúčtuje a vlak resp. motorový vozeň 810 prevádzkuje ZSSK, ktorej DPB asi refunduje náklady...
Mne neslo o beznu vlakovu linku, hovoril som o linke MHD, ktoru by ludia mali v cene elektricenky, listka a pod. (ako 155). Samozrejme grafikony by sa nastavili tak aby na Hl.St nestala 15 minut.. a potom by to mohlo fungovat... problem je kolko by DPB stalo vybudovat vlakove depo, napojenie trate na trat ZSR a ci by mu to ZSR schvalila.. no a samozrejme nesmieme zabudat na vozidla.. ale odmysliac tieto.. detaily (?) by to mohlo fungovat ?
:: nejaká literatúra o doprave je uvedená aj v časti "Konakty" > kontakt na imhd v spodnej časti stránky, nejaká literatúra sa dá zohnať aj v múzeu dopravy na Šancovej, otvorené aj cez víkend...
:: k tej vlakovej linke z DNV do Rače: nedávno chodili tri vlaky od TT až do DNV a späť, boli zrušené, asi aj preto neboli využívané, lebo tri vlaky je málo, časová poloha nemusela vyhovovať a navyše vlaky stáli na žst. BA hl.st. cez 10-15 minút., potom kto bude takým vlakom cestovať z DNV do Rače? takéto spojenie je pomalé a nepružné, chcelo by to skrátiť čas pobytu na hl.st., potom snáď...
Časopisy o MHD sú napr. Dopravní magazín a Mestská doprava. Oba sú české. Informácií o BA v nich je dosť málo. Častejšie sa obajvia v Mestskej doprave. Je možné ich zohnať napr. v modelárskej predajni na Špitálske.
A čo sa týka kníh napr. Malý atlas mestskej dopravy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.