Rad by som navrhol matovi95 aby sa naucil citat registracne podmienky a zistil ze
1) podnik MHD neexistuje
2) trolejbusy jazdia len tam kde je trakčné vedenie
3) treba ísť na dpb.sk
Rad by som navrhol podniku mhd aby chodili autobusy alebo trolejbusy cez Hrdlickovu ulicu na Kramaroch. Je tu zakladna a materska skola a ludia by to tu radi privitali. Kedysi tu uz chodievali autobusy (Krasna horka) a rad by som bol kebyze tu chidi mhd.
Velmi pekne dakujem a ozvite sa prosim.
"Nič nenavrhujem. Vyslovil som len názor, že jazda v krátkom auto/trolejbuse je príjemnejšia, ako v kĺbovom 'dobytčáku'. Ak by som mal niečo navrhovať, tak jednoznačne zmenu systému verejnej dopravy v Bratislave, urýchlené zapustenie električkových, ľahkometrových, metrových, alebo akých len chcete tratí v meste pod zem, aby sa tak vytvorila "chrbtica" celej verejnej mestskej dopravy, na ktorú by potom nadväzovali autobusové, či trolejbusové linky, obsluhujúce najlepšie krátkymi autobusmi čo by sa dalo."
O dobytčákoch môžeš hovoriť až vtedy, keď sa prevezieš krátkym vozom na kĺbovej linke, ktorý sa tam nachádza z titulu toho, že DPB má tých kĺbákov práve nedostatok a jednoducho nemá inú šancu, než tam nasadiť kraťas. Zapustené električkové či ľahkometrové trate považujem, vzhľadom na náročnosť investície, za hudbu veľmi vzdialenej budúcnosti, pretože poznám Bratislavské reálie (pozri sa, ako dlho sa hovorí o stavbe nosného koľajového systému v Petržalke a to sa ešte ani nezačalo stavať).
Súhlas, krátky voz tiež pokladám za rýchlejší, len u trolejbusov je tu špecifikum - pri dlhšom voze sa kýve aj vlečka a pri našich rozbitých cestách a stave trolejového vedenia to znamená dávať väčší pozor na palice a tým pádom opatrnejšia jazda. Na druhej strane má dlhý tbus lepší výkon motora a akceleráciu.
Iná stránka je, že krátky voz pri konkrétnej linke môže naberať väčšie meškanie ako dlhý kvôli dĺžke státia na zastávkách. Predstav si, ak by si mal na 201 krátky voz - vyjazdil by si trasu horšie ako s dlhým.
"1. nadavas na socializmus, ale si proti slobodnemu pohybu (v BA su sami vidiecania a pod) "
Slobodný pohyb samozrejme áno. Ale súčasne požadujem, aby sa prisťahovalci správali civilizovane a aby domácich neterorizovali a nevtláčali im svoje vidiecke móresy. Keby som sa správal pred osemnástimi rokmi, keď som prišiel do Viedne tak, ako to robia "Blaváci" v Bratislave, tak si tam ani neuprdnem.
"2. uprednostnujes MHD, ale mas sklony k IADizmu..."
Celý svoj život som žil s IAD, posledných desať rokov som presedlal na VHD. Je to jednak tým, že po zmene miesta zamestnania vo Viedni som mal nové pracovisko prístupné VHD, premávka IAD sa neuveriteľne zhustila a ja som už nemal trpezlivosť tráviť hodiny v zápchach. Preto už desať rokov jazdím autom len v nevyhnutných prípadoch a aj to s odporom. Vo Viedni som si navykol na pomerne dobre fungujúcu VHD, preto keď prídem do niektorého iného "československého" mesta, napríklad do Prahy, Brna, Bratislavy, tak automaticky porovnávam. A keďže takmer každú sobotu jazdím na Miletičku, tak vidím všetko to, čo pravidelný, už na to zvyknutý cestujúci nevidí.
"3. co navrhujes miesto klbakov?"
Nič nenavrhujem. Vyslovil som len názor, že jazda v krátkom auto/trolejbuse je príjemnejšia, ako v kĺbovom 'dobytčáku'. Ak by som mal niečo navrhovať, tak jednoznačne zmenu systému verejnej dopravy v Bratislave, urýchlené zapustenie električkových, ľahkometrových, metrových, alebo akých len chcete tratí v meste pod zem, aby sa tak vytvorila "chrbtica" celej verejnej mestskej dopravy, na ktorú by potom nadväzovali autobusové, či trolejbusové linky, obsluhujúce najlepšie krátkymi autobusmi čo by sa dalo. Lenže považujem za absolútne zbytočné, až choré v tomto fóre niečo navrhovať, lebo všetky tieto sny sú zbytočné a samoúčelné. Na to treba iné fórum, ale to sa už mňa netýka. Snažím sa len o to, aby som sa s vami, ktorých sa to najviac týka, podeli s vlastnými skúsenosťami. To však hrdí národovci apriori neprijímajú a považujú to za "rýpanie". Tak im treba.
"Chceš povedať, že cestovanie v krátkom autobuse nie je príjemnejšie, ako cestovanie v 'dobytčáku' určenom na masové premiestňovanie "substrátu""
- Fyzikálnou vlastnosťou kĺbového autobusu sú nejaké iné sedadlá, alebo v čom by mal byť pre prepravovaného jednotlivca menej pohodlný ako krátky? Aj električky by mali byť maximálne 15 metrové? A aká dĺžka vlaku metra je najpohodlnejšia? Nesúlasím s Tebou.
No a k tým prisťahovalcom - neviem čo myslíš tou devastáciou... 1) Pokiaľ myslíš architektúru nových stavieb, tak najmä pravicovo orientovaný jedinec by si mohol uvedomiť, že to je len otázka dopytu. Bol tu dopyt po lacných bytoch a kanceláriach tak sa proste stavali. Teraz prídu už náročnejšie požiadavky, tak sa bude stavať aj hodnotnejšia architektúra.
2) Ak myslíš búranie nejakých hodnotných stavieb, tak developeri proste využili, že sú zákony deravé. Prípadne boli nejaký kreténi podplatení. Ale keď je niekto kretén, tak je jedno odkiaľ pochádza.
3) Keď myšlíš nejaké dopravné zvrhlosti, tak je to zas len o obmedzenosti a zaostalosti niektorých... Ak Kadnár povie, že Molecova je teraz fajn, tak je jedno, odkiaľ je jeho prapraprababka. Proste je jasné, že je ako manažér a politik neschopný...
Ja nevidím žiadny súvis medzi tým odkiaľ má človek predkov a či je človek schopný politik. Skôr je problém v tom, že pre schopných ľudí nie je politika zaujímavá, a dostávajú sa do nej len takí, o ktorých by som si ani ten pomyselný bicykel neoprel.
Presne tak. Keby som si to tu neprecital, nikdy by som neveril, ze niekoho vobec moze napadnut taka myslienka, ze cim kratsie vozidlo, tym mensi dobytcak ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.