ja som myslel, že to myslel električkovú trať. Keď už si sa ozval a viem, že si autorom električkového linkovania, ktoré sa tu celkom ujalo (len škoda, že nie aj u DPB), tak by som sa ťa chcel opýtať či si myslíš o tých električkových tratiach HL.ST. - Pražská - Brnianska - Patrónka - TESCO Lamač - Harmincova a Dolné hony - Gagarinova - AS - centrum (cez Dunajskú asi nie)
Tá trať sa plánovala zhruba pred sto rokmi, bola úplne iná situácia, urbanizácia nebola tak ďaleko, ako dnes.
1. V tom čase v Slávičom údolí ani na Starých gruntoch nebolo nič.
2. Zastavovala by zrejme niekde na rohu Patrónka nebola obrovskou betónovo-asfaltovou križovatkou
4. Valec napísal, že výstavba trolejbusovej trate bola lacnejšia ako električkovej. Nič viac. ?
lacnejší ako čo? bol aj nejaký iný variant? Keď už si to načal, tak dúfam, že by si mi vedel odpovedať aj na ďaľšie moje otázky. Zhrniem do bodov :
1) Keď si spomenul trať cez Mlynskú dolinu, to znamená, žeby sa budovala aj trať do Slávičieho údolia?
2)Tiež ma zaujíma, že keby mala električka odbočku Brnianska - M.D., tak ako by zastavovala na Patrónke, ktorá je dôležitý prestupný uzol.
3) Prečo sa neuvažuje radšej o vybudovaní trate Štefánikova - Šancová - Legionárska - Karadžičova - Dostojevského - Šafko?
4) Bol aj nejaký iný variant okruhu, keď si hovoril, že Hl.st. - Pražská - Brnianska - M.D. - nábrežie bol lacnejší? Ten by už ale nebol realizovateľný keď je Mlynská dolina už samá cesta, či našlo by sa tam niekde miesto?
"Už aj na zač. 20. storočia pre veľký sklon sa namiesto električky na Železnú studienku vtedy zaviedol Trolejbus."
Trolejbus sa nestaval pre veľký sklon (však električkový okruh Hl.St - Pražská - Brnianska - Mlynská dolina - nábrežie bol plánovaný) ale preto, že bol lacnejší.
Ako som písal je to otázka legislatívy a vôlu zmeniť normy aby to bolo umožnené. No ja musím pozreť schválne či majú také nezmysle aj v Rakúsku alebo v Čechách ohľadom šírky ulice po ktorej može ísť električková trať.
Fyzicky nevidím žiaden problém aby aj po ul. 29.augusta nemohol chodiť trolejbus súčasne z električkou. To len niekto "múdry" vymyslel, že sa to tu nedá.
Takéto kraviny vymýšlať to hej, ale že by sa niekto zaoberal tým ako čo najviac potlačiť individuálnu dopravu v centre mesta a dotiahnuť čo najviac ľudí do MHD, to nie.
Spomeniem zase príklad z Brna -ak si si tam všimol, vlastne si musel aj tade popod prechádzať šalinou č.8. - Podjazd pri Hl. nádraží. Kedysi cez tú istú časť podjazdu chodili aj električky aj trolejbusy a dokonca tam aj jeden trolejový drát používali spoločne obe trakcie. Mám aj fotografiu.
(Teraz je sú už trakcie oddelene -pre Šaliny sú vyhradené 2 stredné oblúky a pre autobus + trolej + IAD 2 krajné.)
"že drevené sedačky dlhé roky sa používajú aj vo Viedni."
az na to, ze vo Viedni sa drevene sedacky pouzivaju uz iba v starych elektrickach, vsetky nove elektricky, autobusy a vozne metra maju sedacky plastove.. ktore su podla mojho nazoru totalne zle na sedenie..
No rozhodne taký bordel je len v dopravných prostriedkoch v BA. Darmo Bratislava má vo všeobecnosti veľmi nízku úroveň údržby.
Už keď si to človek už len porovná z Viedňou. Viedenské vozy typu "E" niektoré sú aj 40rokov staré ale sú v omnoho lepšom stave ako niektoré tunašie "nové" K2S. Aj staré "E"čka sú tiché a keď som raz pred časom šiel vozom K2S, tak za jazdy hrkotali nápravy, že to bolo počuť snád na kilometer.
no učiť ako v čom... u nás je chyba to, že sme nestihli niektoré trate postaviť kým ešte neboli normy aké sú teraz, čo sa týka minima ktoré musí ostať po stranách pri električkovej trati pre IAD. Naše električkové trate majú podľa mňa tú výhodu, že mimo centra sú celkom dobre oddelené od IAD, aj keď autá si aj tak dakedy nájdu cestu do koľajiska ?
Neviem inak či by bol možný ten električkový okruh okolo mesta po Šancovej - Legionárskej a Karadžičovej vykonať, lebo Karadžičova fakt poskytuje málo miesta a ďalej si tiež neviem predstaviť ako by trať odbočovala na Šancovú smer SAV. Jedine, žeby nebola vedená v strede ulice ale na východnej strane aby nebol oblúk taký ostrý. Neviem koľko miesta celkovo poskytuje Šancová. Možno by šlo električkovú trať vybudovať s tým, žeby sa ostatná MHD zo Šancovej stiahla a obsluhovala ju len električka. Ten variant s umiestnením električkovej trate na kraji Legionárskej by bol celkom fajn z pohľadu, že by sa dali stále vybudovať odbočky z trate na Legionárskej aj Karadžičovej na Trnavské mýto.
Ďalej, chcem dodať k tej električkovej trati v trase linky 202. Keby sa vybudovala trať od Mlynských nív cez Dunajskú tak by trolejbusy nemohli prechádzať na Ul.29. augusta, takže bohužiaľ aj keď to je pekný návrh, tak sa toho treba vzdať. Zas + ostáva to, že trolejbusy budú mať jednu konečnú blízko v centre mesta. A spojka Rajská - Nám. SNP - Hodžovo nám. je zbytočná lebo od Hodžovho nám. sa cez Kollárovo nám. a Ul.29. augusta dostaneš k AS, takže budovať o pár 100m ďalej duplicitnú trať s 2-3 odlišnými zastávkami nie je moc múdre.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.