Reply on: Technopol #55698:
Ale veď vždy sa uvažovalo, že aj metro pôjde v Petržalke po povrchu. To riešenie navrhované pre električku (ktoré však nemusí byť v prípade električky nakoniec dodržané) je rovnako použiteľné aj s vozidlami metra. Nakoniec, tie by mohli rovnako jazdiť aj cez starý most, ten návrh tu už raz bol.Re #55696 si: Shuttle prevádzka má aj svoje výhody. Nič ti nenarušuje prevádzkový takt, potrebuješ iba zopár nových vozidiel, ktoré sú efektívnejšie využité, pretože nie sú zdržované vnútromestskou prevádzkou (a nie sú obmedzované jej parametrami, preto sa môže zvoliť vhodné vozidlo bez limitácie starým systémom - rozmery, rozchod, napájanie, výška nástupiska). A navyše keďže každý vidí, že to je dočasná etapa, uvidia to aj politici, ktorí rozhodujú o pokračovaní.
Naproti tomu električka zakončená trianglom do siete na Šafku musí povinne zachovať kompatibilitu so starou traťou. Linky fungujú ako diametrálne, t.j. prechádzajú centrom, idú na ďalšiu radiálu a vrátia sa späť, čo už ale nemusia stíhať v takte (napr. je otázne, či nenastane preťaženie v lieviku Štúrova/Jesenského/Kamenné námestie), takže budú chodiť populárne vláčiky (dlho nič a potom dve-tri električky za sebou).
aquila
jo a taka rada, vies skus si najprv zistit co znamena slovne spojenie NOSNY dopravny system a co ho odlisuje od dopravneho systemu
skratka dopadne to tak, ze to bude obycajna radiala. dokonca ani rychloelektricka na barrandov v prahe nie je volana ako "nosny dopravny system" a je dlhsia ako tato petrzalska radiala.
pre amosa, drink, si a dalsi, hadajte ake elektricky jazdia po novej trati na barrandov ? no tie stare
toto su fakty. a to hovorim, s takymto pristupom mesta budem BA resp petrzalka rada aj za urovnovu petrzalsku radiulu => rozumej ziadny mimourovnovy variant