Reply on: drink #55671:
na tvoje "nie som istý, či Tebou navrhovaná trasa B neskončí na Šafku" - ak by aj skončila dočasne na Kamennom námestí, ak už máš postavenú časť trasy, zázemie, vozidlá v prevádzke, nie je takým problémom pokračovať ďalej a predĺžiť tunel až na Hlavnú stanicu. Zatiaľčo ak do koridoru pre trasu vopcháš provizórium, asi o päť rokov ľuďom nevysvetlíš, že to zas ideš prerábať, to už tak zostane. Tým trianglom na Šafku to aj skončí a MHD bude pokračovať v biede ako doteraz, iba s ďalšou radiálou naviac, možno s pár novými električkami pre spotterov (lebo nakoniec sa ich kúpi ďaleko menej - viď duobusy). Toto nie je moja šálka kávy.Vidím to aj ako súboj dvoch predstáv o Bratislave, jeden pohľad hovorí, že toto mesto vymiera, a tomu zodpovedá konzervovanie súčasného rozsahu MHD, s postupnou redukciou, občasným nahradením autobusov elektrickou trakciou (Dlhé diely, 95ka) a postupným nenáhlivým nasadzovaním menších a komfortnejších vozidiel (minibusy, NP vozidlá). Je zvláštne, že na druhej strane súkromné subjekty investujú miliardy do výstavby bytov, kancelárskych, obchodných a skladových priestorov, a stále nachádzajú záujemcov. Ak mesto verí v svoj rozvoj, malo by začať budovať reálny nosný systém ihneď, pretože jeho výstavba už nikdy nebude lacnejšia, iba drahšia.
V Amsterdame tiež dobráci v čase hippie-éry odmietli výstavbu metra, postavilo sa tam nakoniec metro, ktoré centrum obchádza oblúkom a pod zemou ide iba pár staníc. Dnes dodatočne stavajú plné "ťažké" metro v pôvodnej severojužnej trase, napriek tomu že na povrchu chodia električky, vrátane moderných nízkopodlažných. Výstavba novej 9,5 km trate v náročných podmienkach pod vodnými kanálmi ich bude stáť v prepočte cca 53 mld. Sk - z čoho mesto Amsterdam hradí len cca 19%. Ak teda 9 km v jednom z najdrahších miest Európy a vo veľmi obtiažnych podmienkach stojí 53 mld, našich podzemných cca 4 km trasy B, navyše ľahkého nízkonákladového metra môže stáť povedzme 20-25 mld. - čo mi nepripadá taký rozdiel oproti povrchovému poloproduktu za cca 10 mld.
aquila
a ake upravy pristavneho mostu chces urobit ? pristavny most sa da iba zburat a postavit novy 4+4 (co sa mimochodom tiez planuje, ale to je nastastie uloha statu).
kapacita pristavneho 50 tisic vozidiel mala byt dosiahnuta podla planovacov az v roku 2015. realita je taka, ze uz 10 rokov ju prekracuje. a to je este stastie ze zeleznicna cast nie je tak vyuzivana. statika je na tom docela zle. tam su neni ziadne zmeny mozne
dalej bratislavu caka vystavba severnej tunelovej tangenty poza jaskovsky rad / hlavnu stanicu s vyustenim na pionierskej, co je hned asi 5-6 miliard korun
sitiny a einsteinova mali byt uz postavene 10 rokov. uz teraz je einsteinova najvytazenejsi usek na slovensku a vlastne jediny "8prudovy" a aj tak je to malo. resp je tam hrdlo od pristavneho az po trnavu
Re #55660 fobust: slovensko ma zasobniky plynu s rezervou na 4 mesiace (relativne nedavno boli rozsirovane), takze slovensku by sa ani teoreticky nic nedialo. navyse rusi nikdy neuzavreli kohutiku tomu kto platil a to ani za komancov zapadnej europe a ani pocas ropnej krizi, v 68, 89 a inych exponovanych obdobiach. takze v tomto by som bol v klude