Reply on: drink #55671:
na tvoje "nie som istý, či Tebou navrhovaná trasa B neskončí na Šafku" - ak by aj skončila dočasne na Kamennom námestí, ak už máš postavenú časť trasy, zázemie, vozidlá v prevádzke, nie je takým problémom pokračovať ďalej a predĺžiť tunel až na Hlavnú stanicu. Zatiaľčo ak do koridoru pre trasu vopcháš provizórium, asi o päť rokov ľuďom nevysvetlíš, že to zas ideš prerábať, to už tak zostane. Tým trianglom na Šafku to aj skončí a MHD bude pokračovať v biede ako doteraz, iba s ďalšou radiálou naviac, možno s pár novými električkami pre spotterov (lebo nakoniec sa ich kúpi ďaleko menej - viď duobusy). Toto nie je moja šálka kávy.Vidím to aj ako súboj dvoch predstáv o Bratislave, jeden pohľad hovorí, že toto mesto vymiera, a tomu zodpovedá konzervovanie súčasného rozsahu MHD, s postupnou redukciou, občasným nahradením autobusov elektrickou trakciou (Dlhé diely, 95ka) a postupným nenáhlivým nasadzovaním menších a komfortnejších vozidiel (minibusy, NP vozidlá). Je zvláštne, že na druhej strane súkromné subjekty investujú miliardy do výstavby bytov, kancelárskych, obchodných a skladových priestorov, a stále nachádzajú záujemcov. Ak mesto verí v svoj rozvoj, malo by začať budovať reálny nosný systém ihneď, pretože jeho výstavba už nikdy nebude lacnejšia, iba drahšia.
V Amsterdame tiež dobráci v čase hippie-éry odmietli výstavbu metra, postavilo sa tam nakoniec metro, ktoré centrum obchádza oblúkom a pod zemou ide iba pár staníc. Dnes dodatočne stavajú plné "ťažké" metro v pôvodnej severojužnej trase, napriek tomu že na povrchu chodia električky, vrátane moderných nízkopodlažných. Výstavba novej 9,5 km trate v náročných podmienkach pod vodnými kanálmi ich bude stáť v prepočte cca 53 mld. Sk - z čoho mesto Amsterdam hradí len cca 19%. Ak teda 9 km v jednom z najdrahších miest Európy a vo veľmi obtiažnych podmienkach stojí 53 mld, našich podzemných cca 4 km trasy B, navyše ľahkého nízkonákladového metra môže stáť povedzme 20-25 mld. - čo mi nepripadá taký rozdiel oproti povrchovému poloproduktu za cca 10 mld.
Presbourg
Mozno Toyota ako auto....O tom spliechani ked patris aj ty do skupiny ktorej nevadi ked jej niekto "serie na hlavu"tak potom je samozrejme ze to nechape.No ja do takej skupiny nepatrim nech si kazdy robi srandu a uraza svoju rodinu to ako nemate komu nadavat na to existuje ina stranka tam sa mozete urazat kolko len chcete.