VozidláElektričky › TWT / Pragoimex VarioLF2+Električka typu VarioLF2+ je šesťnápravová dvojčlánková električka určená pre jednosmernú prevádzku. Prototyp bol vyrobený v roku 2009. Električka koncepčne vychádza z typu Vario LF2, líši sa najmä novým typom podvozkov, vďaka ktorým mohla byť znížená vysokopodlažná časť. Obidva vstupy medzi podvozkami vozidla sú bezbariérové, krajné vstupy do vozidla majú jeden schod.

V rokoch 2014 a 2015 bolo do Košíc dodaných 33 električiek tohto typu. Prvá električka bola dodaná 24. júna 2014, posledná v októbri 2015.


TWT / Pragoimex VarioLF2+

Prehľad vozidiel

SériaTypEvidenčné číslaRok výrobySprevádzkovanieVyraďovaniePočet
1. TWT / Pragoimex VarioLF2+ 801 – 833 2014 – 2015 2014 – 2015 33
2. TWT / Pragoimex VarioLF2+ 834 – 846 2017 2017 – 2018 13
Spolu: 2014 – 2017   46

Technické parametre

Dĺžka:22600 mm
Dĺžka so spriahadlami:23700 mm
Šírka:2480 mm
Výška:3185 mm
Pracovná výška:3590 mm
Výška podlahy:350 mm (2. a 3. dvere)
650 mm (1. a 4. dvere)
Rázvor:1900 mm
Počet dverí:4
Počet miest na sedenie:44
Počet miest na státie:131 (5 os/m2)
210 (8 os/m2)
Celkový počet miest:254
Pohotovostná hmotnosť:30000 kg
Celková hmotnosť:47780 kg
Elektrická výzbroj:Škoda Electric, s asynchrónnym prenosom výkonu
Motor:Pragoimex TAM 1003C/K (600 V), 4-pólový asynchrónny motor
Výkon motora:70 kW
Počet motorov:6
Celkový výkon:420 kW
Maximálna rýchlosť:65 km/h

Opis

Hrubá stavba karosérie VarCB3 - LF2 plus je zvarovaná, ľahkej oceľovej konštrukcie s antikoróznou úpravou a s laminátovými čelami design Pelikán. Vonkajšie bočnice sú z polyesterového skelného laminátu upevnené lepením na kostru hrubej stavby. Čelné partie krajných článkov sú zosilnené. Skrine električky sú nesené trojicou hnacích podvozkov Komfort+, ktoré sú koncepčne riešené ako otočné s dvojstupňovým vypružením a kolískou, v ktorej je riešené mechanické spojenie skrine s podvozkami. Spojenie skríň na strednom podvozku súčasne tvorí kĺb električky a nesie vnútorné časti obidvoch skríň električky.

Každý podvozok poháňajú dva asynchrónne motory. Zber prúdu je zabezpečený polpantografom Lekov EPDE 17-2600. V prípade brzdenia je energia prednostne rekuperovaná do pomocných spotrieb vozidla a do trolejovej siete. Na streche vozidla sú umiestnené celkom 3 kontajnery pohonu, na článku A je jeden kontajner a na článku B dva kontajnery zabezpečujúce napájanie trakčných motorov.

Vstupy krajných článkov z vonkajších strán podvozkov majú jeden schod s výškou 250 mm, nástupný prah má výšku 350 mm od temena koľajnice. Ostatné vstupy majú nástupnú výšku 350 mm od TK a sú bez schodov. Vnútorné schody v prechodoch článkov A a B a nad podvozkami tvorí jeden stupeň prekonávajúci výškový rozdiel 190 mm. Nízkopodlažná časť tvorí 43% celkovej plochy podlahy električky. Všetky okná na karosérii sú lepené, okná mimo čela vozidla a okien s informačnými panelmi sú posuvné. K vstupu do vozidla slúžia 4 dvere. Interiér vozidla je vybavený protišmykovou podlahou, sedadlami STER MX s textilnými poťahmi.

Prevádzka

Prvé štyri električky boli do premávky zaradené 1. decembra 2014 na linku 3. Po zaradení ďalších kusov sa sporadicky objavovali aj na iných linkách.

Počas výluk od februára do apríla 2015 sa ich domovskou linkou stala linka 9 a niektoré delené poradia na linkách R.

Od mája do decembra 2015 premávali kvôli výlukám len na linkách R1 a R2.

Od 20. decembra 2015 premávajú električky tohto typu na všetkých linkách, s výnimkou liniek 6 a 9 počas pracovných dní, a linky 5, kde je potrebná obojsmerná električka.

Katalóg vozidiel

801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833
834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846

  • Počet nevyradených vozidiel: 46 (100%)
  • Počet vyradených vozidiel: 0 (0%)

Legenda

846nevyradené vozidlo
841odstavené vozidlo

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

tbus17.4.2018 7:25 #116 Re:
Reakcia na #114 od Podhradovčan:
na SP je potrebnych tusim ze 60000 km. Tolko hadam za tri roky nabeha
Dispecer16.4.2018 21:19 #115 Re:
Reakcia na #113 od Podhradovčan:
Rozklikni si ju a zistíš - je to tam napísané.
Podhradovčan16.4.2018 21:18 #114 Re:
Reakcia na #113 od Podhradovčan:
Resp. To už toľko km najazdila že je na SP?
Podhradovčan16.4.2018 21:17 #113 Re:
Čo sa stalo s #806 ?
Isidor10.4.2018 11:50 #112 Re:
Reakcia na #111 od reparil:
To nemusí byť tak samozrejmé, že sa dá domontovať - na záťaž navyše musí byť dimenzovaná strecha...
reparil10.4.2018 4:04 #111 Re:
100% nizkopodlaznost sa uz spravit neda, ale vzdy je mozne do zakupenych vozov dodatocne domontovat klimu.. aby aspon ciastocne zdvihli komfort v cestovani hlavne v letnych mesiacoch a horucavach ,mali by spravit tender na klimy do brik.. a ne tam vyhadzovat eurofondy na nakup dalsich smradobusov ci zbytocnych elektrobusov..
afeno8.4.2018 21:42  +1#110 Re:
Reakcia na #109 od Matejo:
raz určite.
Matejo8.4.2018 8:16 #109 Re:
Kedy sa vráti #832 z Pragoimexu?
piggee29.3.2018 14:15  +2#108 Re:
Reakcia na #107 od mi.v:
Alebo nižšie rašišné ?
mi.v28.3.2018 21:01 #107 Re:
Reakcia na #106 od tbus:
možno mali nižšie poštovné
tbus28.3.2018 15:45  +1#106 Re:
Reakcia na #103 od piggee:
predpokladám, že nemajú najmodernejšie emtest tabule, preto sú lacnejšie
S499.102328.3.2018 12:48 #105 Re:
Reakcia na #104 od orlov:
Nie sú. Majú celovozidlovú klimatizáciu a 100% NP.
orlov28.3.2018 11:48 #104 Re:
A sú prakticky rovnaké ...
piggee28.3.2018 11:08 #103 Re:
Reakcia na #101 od Dispecer:
Takze tie Stadler pre Ostravu vychadzaju cca o 10 mega czk lacnejsie.
piggee27.3.2018 17:25 #102 Re:
Reakcia na #101 od Dispecer:
Dakujem
Dispecer27.3.2018 0:13 #101 Re:
Reakcia na #100 od piggee:
Keď si klikneš konkrétny voz, máš tam tú cenu napísanú. ?
piggee26.3.2018 23:11 #100 Re:
Neviete prosim niekto, kolko Kosice zacvakali za Varia? Lebo akurat pozeram tie nove Stadler pre Ostravu a tie ich budu stat 27,5 mil. CZK / ks, tak som to chcel porovnat.
tbus9.10.2017 19:05 -1 +1#99 Re:
Reakcia na #97 od reparil:
v električke už je klimatizácia

zatiaľ iba v kabíne vodiča ?
110mat1109.10.2017 17:37 #98 Re:
Reakcia na #97 od reparil:
Niekedy okolo roku 2145 az 2186
reparil9.10.2017 17:10 #97 Re:
caute! neviete niekto neplanuje sa do tychto elektriciek doinstalovat resp domontovat klimatizacia? bodlo by to najma v letnych horucavach