VozidláAutobusy › SOR NS 18 Electric

SOR NS 18 Electric (možný vzhľad)
SOR NS 18 Electric (možný vzhľad)
SOR NS 18 Electric (možný vzhľad - nová schéma)
SOR NS 18 Electric (možný vzhľad - nová schéma)

Úvod

Dvojčlánkový elektrobus SOR NS 18 Electric je súčasťou radu plne nízkopodlažných autobusov typu NS českého výrobcu SOR Libchavy. Prvý prototyp kĺbového elektrobusu NS 18 s elektrickou výzbrojou od firmy Rail Electronics výrobca predstavil v roku 2022 a prvé sériové vozidlá boli vyrobené v roku 2024. Od roku 2023 začal SOR pri výrobe elektrobusov radu NS spolupracovať aj so Škodou Electric z Plzne, pričom prvé kĺbové elektrobusy NS 18 s výzbrojou od Škody Electric budú dodané do Košíc.

SOR Libchavy sa spolu s firmou Škoda Electric stali v roku 2024 s vozidlom SOR NS 18 Electric víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku mesta Košice na dodanie kĺbových elektrobusov. Rámcová zmluva umožňuje dodať 30 elektrobusov v priebehu štyroch rokov, pričom prvých 11 vozidiel by malo byť dodaných v roku 2025 vďaka získaniu nenávratného finančného príspevku z Programu Slovensko. Vysúťažená cena jedného elektrobusu je 812 500 € bez DPH. Súčasťou obstarania elektrobusov bolo aj vybudovanie nabíjacej infraštruktúry pre pantografové dvojpólové nabíjanie. Túto infraštruktúru vybuduje ELZA-Elektromontážny závod Bratislava.

Technické parametre

Dĺžka 18750 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3270 mm
Výška podlahy 330 mm
Rázvor 5900 mm a 6750 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 45 + 1
Elektrická výzbroj Škoda Electric, strešná jednotka RU 10.x, trakčný menič TMSIC (výstupný prúd 143 A), menič pomocných pohonov (700 V DC/3x 400 V AC), galvanický nabíjač pre nabíjanie z troleja (vstup 600/750 V, výstup 400 - 750 V), trakčný akumulátor UVES Energy GEN 3.0, dvojpólový nabíjací zberač FT LX-1800
Kapacita trakčnej batérie 510 kWh
Motor Škoda Electric xHLU 334, synchrónny motor s permanentnými magnetmi, chladený kvapalinou
Výkon motora 200 kW
Počet motorov 1
Celkový výkon 200 kW
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Riadenie RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia 2x SOR HVAC

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: LUKYmhd #7:
Noo zatiaľ to tak vyzerá. Je koniec augusta a nikde nič.
Som zvedavy kedy začnu robiť nabijačky..radšej miesto tohto tu sa mohli nove busy nakupiť normalne Solarisy vo velkom..bolo by to omnoho lepsie ..toto kym sa sprevadzkuje cele prejde vela času.
Aj keby uz prisli, nabijacky este furt neexistuju cize by pravdepodobne boli len odstavene v garazi.
Predpokladám, že najprv musí spriaznené sdružení dokončiť dodávku pre výluku do Nemecka. Kamarátšafty budú potom.
uz by mohli dojst niektore
Reakcia na: Folasik #2:
Ok, ďakujem
Reakcia na: MhdŤahanovce #1:
Tusim ze az niekedy pocas leta alebo az na konci, ja uz skoro kazdy den pozeram ci niekde nie su zverejnene nejake fotky z vyroby.
Vie sa kedy dorazia prvé kusy?