Diskusné fórum

Výsledky vyhľadávania

Reakcia na: Troll #83570:
pozri, ja tiež nebude používať slovo, ktorého význam nepoznám (použijem ho iba preto, lebo je z daného odboru?)
tak, ako vravel tbus, bolo to tu rozoberané viackrát, je mnoho článkov o tom (aj tu na imhd) a čakám, že ľudia, čo sem prichádzajú majú aspoň akú-takú znalosť v tomto odbore

nemyslím to zle, len fakt použiť pri "dopravnom podniku" výraz prepravca, aerhhgh, trhá to uši
Reakcia na: 5801 #83555:
je to síce starší príspevok, ale nabudúce si naštuduj význam slova prepravca, vyzerá to hrozne
Reakcia na: rpopo #59053:
podľa toho, ako to myslíš. Z hľadiska prepravného poriadku nie. Pri prepravcovi s vekom do 6 rokov musí byť prepravca starší ako 10 rokov. Iné pravidlo ohľadne veku nie je.
Reakcia na: Mr.Henky #53675:
Prepravca je cestujúci.
Reakcia na: 810zssk #53674:
Aj keby to bol Eidam potretí šľahačkou, nemáš to jedno? Prepravca to má lacnejšie, my to máme lacnejšie, tak kde je problém?
Reakcia na: jt #49177:
opýtaj sa v TN, ako to je a potom popisuj... keď som povedal, že v TN boli po zavedení problémy to boli veci, ktoré sa týkali napr. starých čipových kariet a pod., neboli to závažné chyby týkajúce sa a ovlyvňujúce funkčnosť celého systému. Toto sa odladilo v priebehu dvoch týždňov a odvedy to funguje bez problémov. A porovnávam to preto, že každý projekt si vyžaduje rovnaký prístup, či je to 600 autobusov (Kuwait) alebo 40 (TN).

Re #49179 AAA: myslím si, že na tomto fóre sa vyskytuje dosť ľudí, ktorí majú alebo chcú mať s dopravou niečo spoločné, tak sa snažím udržiavať aspoň základnú vedomostnú úroveň. Keď noviny hovoria o DP ako prepravcovi - no, pán novinár si nedá námahu si to zistiť, kto je čo je, ale ak to chce niekto používať, aby ukázal, že nejakú terminológiu ovláda, očakávam, že vie čo hovorí. Prepravca je ten, pre koho sa organizuje preprava - teda samotný cestujúci, ale nakoľko je MHD dotovaná z mestského rozpočtu ako výkony vo verejnom záujme, je teda preprava vykonávaná aj pre mesto a týmto je aj zo samotného mesta prepravca.

Re #49181 Dimi: ja sa len snažím o to, aby sa ľudia, ktorí sa snažia niečo hodnotiť, to aj delili. Jedno sú chyby dodávateľa (viem o nich, je to vina dodávateľa a DP si mal prišľapnúť na to, aby sa to dalo dokopy) ale sú aj chyby prevádzkovateľa systému. A nedá sa to vopchať do jedného vreca s nálepkou EMtest.
Reakcia na: TA #49148:
Pojem prepravca sa ani väčšinou pre cestujúceho nepoužíva.
Reakcia na: VLK #49147:
no teoreticky nie - ale prakticky v KE je to tak. DPMK to nedokáže nastaviť alebo obsluhovať - mám to chápať tak, že ani raz DPMK nepožiadal o nastavenie alebo ukázanie správnej obsluhy dodávateľa alebo výrobcu systému ❓

A áno, dopravca, nie prepravca. Stále mi to pripadá zvláštne oslovovať cestujúceho prepravcom.
Reakcia na: TA #49130:
nie všetko, čo si napísal je pravda... ak to nedokáže "dopravca" (prepravca je totiž ten, pre koho sa preprava vykonáva) nastaviť alebo obsluhovať, nie je to chyba systému ako celku.
Reakcia na: m2001 #46079:
Áno, to by sa dalo využiť, súkromné spoločnosti by mohli prevziať aj linky do Pereša, Poľova, Lorinčíka, potiahnuť to do Malej Idy a do Šace. Tiež Budimír a obce popri diaľnici, DPMK by sa zameral iba na mesto. Linka by ale neprinášala taký obrat a zisk, ako keby ju prevádzkoval sám DP, no zas by odpadli problémy s vozmi, ktoré by si spravoval a udržiaval sám prepravca.
Reakcia na: TA #45533:
Takže EMTrest si robí čo chce. To je zaujímavé. Ak máš garantované, že k dispozícii máš 60 min. lístok a ten ti ponúknutý nie je, tak si v podstate poškodený a ak nechceš pokutu, musíš preplácať (2 x 0,53 € narozdiel od 1 x 0,63 €). Čiže tu nie sú splnené všetky podmienky zo strany dopravcu a prepravca by teda mohol žiadať vyplatenie rozdielu, prípadne sa na toto nedodržanie podmienok v prípade pokuty odvolať - cestujúci plánuje zakúpiť lístok za 63 centov, čo mu nebude umožnené a na dva za 53 centov už nemá dostatočný kredit (o nedostupnosti 60 min CL sa dozvie až vo vozidle).
Mesto Eurobus do MHD nepustilo!
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=23.1.2009/96924K

"V posledný deň lehoty mesto rozhodlo, že licenciu na MHD Eurobusu nedá. Včerajší verdikt primátora zdôvodnila jeho hovorkyňa Lucia Mihoková tým, že prioritou je zavedenie integrovaného systému dopravy v Košiciach.

Báli sa nároku na rozpočet mesta

"Vedenie mesta pri posudzovaní žiadosti zvažovalo najmä riziko zvýšených nárokov na verejné zdroje. Udelenie licencie pre Eurobus by znamenalo ročne stratu viac ako milión eur v rozpočte mesta," argumentovala hovorkyňa.

Upresnila, že vstupom Eurobusu do MHD by DPMK mohol prísť o časť tržieb a tie by potom muselo vykryť mesto ako stopercentný akcionár podniku. Navyše Eurobus verejne avizoval, že po získaní licencie chcel rokovať, aby mesto okrem DPMK dotovalo zo svojho rozpočtu aj druhého dopravcu. Tento rok prispieva mesto dopravnému podniku na chod MHD sumou takmer 15,3 milióna eur (460 miliónov Sk ako úhrada straty za výkony vo verejnom záujme).

Ďalej Mihoková uviedla, že neudelením licencie mesto predišlo opätovnej celoplošnej nesystémovej zmene linkového vedenia a tiež komplikáciám pri používaní cestovných dokladov. Plánované trasy žiadateľa sa totiž dotýkali takmer všetkých nosných liniek DPMK a návrh rátal s vlastnými cestovnými dokladmi. Tie nemali byť jednotné s DPMK, a tak cestujúci by s nimi nemohli prestupovať medzi linkami oboch dopravcov.

Proti integrácii

Mihoková zdôraznila, že princíp integrovaného dopravného systému predstavuje jednotné kompaktné linkové vedenie, kde jednotlivé linky môžu byť prevádzkované rôznymi prepravcami, ale na báze koordinácie a tiež s úsilím o zabezpečenie dopravnej ponuky s minimálnym súbehom liniek v zmysle plánu dopravnej obslužnosti. Návrh Eurobusu tomu podľa mesta nezodpovedal.

Môžu sa odvolať

Eurobus sa môže proti neudeleniu licencie odvolať do 15 dní, odkedy mu doručia rozhodnutie. Či to urobí, sme sa nedozvedeli. "Prepáčte, som v zahraničí, teraz sa k tomu nevyjadrím," reagoval včera večer generálny riaditeľ Eurobusu Ľubomír Gerši. Aj o odvolaní by rozhodovalo mesto.

Gerši predtým tvrdil, že chcú, aby z pohľadu ceny bolo cestujúcemu jedno, či cestuje linkou Eurobusu alebo DPMK. Na margo nejednotných cestovných dokladov s DPMK sa vyjadril, že o tom by s mestom rokovali po vydaní licencie, aby cestujúci prestupovali bez komplikácií.

Tri linky Eurobusu, ktorý chcel na ne kúpiť 16 nových autobusov, mali chodiť len v špičke a po dlhých trasách Furča - KVP, Sídlisko Ťahanovce -VŠA a Krásna - centrum mesta."
(dátum neviem, našlo sa na nete)

"Košice- Záujem o vstup do systému mestskej hromadnej dopravy (MHD) v Košiciach prejavila košická spoločnosť Eurobus, ktorá prevádzkuje prímestskú i diaľkovú autobusovú dopravu. Spoločnosť už podala v polovici novembra návrh na udelenie dopravnej licencie mestu Košice ako správnemu orgánu a začalo sa správne konanie. Podľa predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa Eurobusu Ľubomíra Geršiho by v prípade pozitívneho výsledku mohli tri nové autobusové linky Eurobusu už začiatkom budúceho roka pomôcť košickej MHD na najexponovanejších trasách z veľkých sídlisk do mesta a na železničné stanice. Na tieto linky chce Eurobus využiť 16 nových nízkopodlažných autobusov a najazdiť približne 570.000 kilometrov ročne. Podľa Geršiho by to bol aj jeden z prvých krokov v realizácii dlhodobého projektu Košickej regionálnej integrovanej dopravy KORID ? s cieľom efektívne využiť a ❗ integrovať ❗ všetky druhy dopravy. Predbežné rokovania so starostami dotknutých mestských častí, ako sú Ťahanovce, Dargovských hrdinov, či Košického vládneho programu, dopadli veľmi sľubne. Čo sa týka Dopravného podniku mesta Košice, ten si podľa Geršiho vyhradil ešte istý čas na vyjadrenie sa k novému systému. "Naším cieľom nie je konkurovať dopravnému podniku, ale viac-menej vylepšiť dopravnú situáciu v meste Košice k spokojnosti cestujúcej verejnosti," uviedol Gerši. Podľa primátora Košíc Františka Knapíka je ponuka Eurobusu "veľmi vážna" ?, najmä v situácii, keď stav a veková štruktúra prostriedkov košickej MHD nie sú veľmi dobré. "Mesto bude zvažovať, aby našlo taký spôsob, ktorý nebude znevýhodňovať MHD, ale umožní skvalitňovať prepravné podmienky pre cestujúcu verejnosť", dodal Knapík. Prvé rokovania o licencii pre Eurobus sa už konali začiatkom decembra. Podľa informácii z Magistrátu mesta Košice musí prepravca na vydanie licencie splniť podmienky stanovené zákonom a podmienky pre zriadenie autobusovej linky. Po ich splnení je reálnym termínom ich spustenia 2. január 2009. Žiadateľ o licenciu zatiaľ nežiada úhradu strát za výkony vo verejnom záujme a mesto v tomto štádiu ani neobjednáva výkony u tohto prepravcu. Eurobus okrem prímestskej a diaľkovej dopravy už zabezpečuje MHD v Spišskej Novej Vsi, kde má nasadených 23 autobusov a v menšej miere aj v Rožňave."

...autobusy už nakúpené, takže kedy začíname? ?
Reakcia na: VLI #37860:
"Solaris, ktorý vlani v máji zhorel na križovatke Prievozskej a Bajkalskej ulice, bude atrakciou sobotňajšieho dňa otvorených dverí bratislavského Dopravného podniku vo vozovni Jurajov dvor." ?

Naozaj článok plný perál, na čele s Capkovými drístami ?

"Poslednú novú električku pre mesto kúpil prepravca ešte v hlbokom socializme, niekedy v 80. rokoch." - T6ky padli samé z nebies? Posledné dve (prototypy z ČKD) kúpili napr. v 2005.

"technickú životnosť prekročila tretina, vyše 15 rokov už slúžia takmer všetky" - ako sa to zlučuje z predchádzajúcim citátom? matematika nič? ?

"prepravca" miesto dopravca - škoda reči.

"Zhruba 10 veľkokapacitných električiek za 300 miliónov korún" - to bude nejaká ukrajinská výroba? Alebo SÖR už chystá aj električku?

Ble, fuj, grc. Tupé novinárske stádo (česť výnimkám).
Nie som celkom presvedčený, že riešením je súkromný prepravca a či Eurobus ako píšete. DP Praha má skúsenosti s tým, že pred niekoľkými rokmi niektoré linky (menej stratové) prevzali súkromní prepravcovia. Tí čo máte novšie informácie napíšte ako to tam funguje. Niektoré podniky MHD na Slovensku nakúpili 15 - 20 miestne minibusy, v Istanbule ich je spústa a aj súkromných a na niektorých linkách by sa určite uživili aj v Košiciach.
Skôr si myslím, že mesto by malo vytvárať pre mestskú dopravu také preferencie aby bola tak pre cestujúceho ako aj pre životné prostredie výhodnejšia ako individuálna doprava. A to aj za cenu vyšších dotácií a za cenu rôznych obmedzení pre individuálnu dopravu. Vo svete je to bežné, ale aj tá mestská doprava tam je na inej úrovni.
Vlado
Reakcia na: Vladislav 48 #33577:
tu by pomohol asi najlepšie niejaky sukromný prepravca. ? Od DPMK a Magistrátu sa neda už nič dobre čakať - smerom k cestujucim. Z komplikovaneho robia ešte viac komplikovane.
Reakcia na: Diggi #28233:
Vies, co sa potom stane ? Mesto ked zisti, ze druhy prepravca zvlada prepravu, povedia si, ze im to hodia na krk cele, zbavia sa tym padom rocnych dotacii a my mame naverimboha po DPMK..
Reakcia na: S499.1023 #27407:
lenže vydáva ho dopravca, takže by to mal byť dopravný poriadok.
Inak, odkiaľ vlastne pochádza vysvetlenie významu slov dopravca a prepravca?
Reakcia na: Josip3211 #27392:
PREPRAVCA je cestujúci. Dopravný podnik je DOPRAVCA.

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.