Nedostatok vozidiel rieši DPMK prenájmom

Akútny nedostatok pojazdných autobusov rieši DPMK prenájmom jazdených autobusov z Michaloviec či Humenného.

Dopravný podnik mesta Košice už niekoľko týždňov sužuje nedostatok prevádzkyschopných autobusov a nedostatok vodičov, ktorý sa prejavuje sústavnými výpadkami spojov v rámci celého dňa. Situáciu však v posledných dňoch umocnila výluka električkovej dopravy na Alejovej a na sídlisku Nad jazerom, kde je v špičke potrebných až 12 autobusov navyše, situácia sa teda stala neúnosnou. Dopravný podnik preto v predstihu vydal zoznam každodenne nevypravovaných spojov najmä na nosných, tiež však aj na posilových linkách.

Podľa medializovaných informácií požiadal dopravný podnik o pomoc dopravné spoločnosti nielen z Michaloviec a Humenného (DZS - M.K.Trans s.r.o.), ale aj z Ostravy či Wuppertalu, partnerského mesta Košíc. Prvé vozidlá, ktoré do areálu garáže Hornádska dorazili, sú podľa nájomnej zmluvy po jednom kuse Karosa B 932E #HE-620CD (8902), Karosa B 951E #MI-613EA (8904), Karosa B 952 #MI-995CV (8901) Karosa C 934E #MI-134DF (8903)Podľa nájomnej zmluvy, v ktorej sa uvádzajú aj VIN čísla vozidiel je však zrejmé, že u dvoch vozidiel (Karosa B 932E a Karosa C 934E) došlo k zámene značiek alebo dokladov, pretože podľa uvedených VIN čísel by sa malo jednať o vozidlá typov Karosa B 732 a Karosa C 934, minimálne v prípade druhého menovaného vozidla na zámenu dokladov upozorňuje aj portál evidencia-dopravcov.

Na základe zmluvy by mal prenájom trvať do konca tohto roka, teda do 31. decembra 2021. Výška nájomného sa určuje len podľa najazdených kilometrov a bola stanovená na 85 centov za kilometer pre mestský autobus, v prípade prímestského autobusu je výška nájomného znížená na úroveň 75 centov za kilometer. Náklady súvisiace s prevádzkou vozidla a jeho bežnou, pravidelnou údržbou vrátane pohonných hmôt si bude hradiť nájomca, servis a opravy väčšieho rozsahu s potrebnou výmenou náhradných dielov bude zabezpečovať prenajímateľ.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: T6A5.3 #24:
Pokiaľ sa ešte nerozpadli, tak by mali stáť v električkovej vozovni na Bardejovskej 🙂
Reakcia na: tbus #21:
presne tak..dajte pokoj uz s trolejbusmi tie nam tu netreba..a vysoke stare uz vobec nie ked tak NP nieco a nie 15 tr
Tie busy ani nevidno v premavke..jazdia vobec?
Reakcia na: mi.v #14:
V Prešove je momentálne asi 7 nepojazdných trolejbusov, takže výprava krátkych trolejbusov je trochu na hrane. A čo sa týka dlhých, tak Škody 25tr majú večne poruchy, takže záloha je len 5 31tr a dve 25tr. To by asi nemohli prenajať.
Reakcia na: tbus #21:
To by mohli spraviť, by som sa rád previezol. A ešte existujú #1005 a #1006?
Aktualne na Regine rozhovor o prenajme autobusov. Okrem MI sa uvazuje o prenajme 7-rocnych mercedesov z madarskeho mesta Pecs, ale este to treba vyrokovat.
A na Citelisoch sa vymenia motory, lebo su poruchove.
Reakcia na: milanko79 #20:
Bratislave sa tiez asi uvolnia nejake Skody 30tr do 2-3 rokov z 203 a 210.
Idealny pripad, ako este viac nasrat cestujucich, je pristavit na zastavku namiesto NP autobusu 15tr.
Myslím že Banská Bystrica by nemala problém zapožičať 15Tr na 1528 po 6 rokoch dokončili GO a nemá využite, plus ešte 1512 a 1518 keďže 1501 bude historická a je autoškola a z 14Tr 1007 navyše majú aj baterkove trolejbusy. Ale nemyslím si že by také archaicke vozy ako 14 a 15 Tr niekto chcel prenajímať.
Reakcia na: Bmpeer #18:
Predpokladal som, že sa bavíme o nejakých starších vozidlách (14Tr, 15Tr), aj keď je pravda, že minimálne v prípade Prešova už veľmi ani nie.
Reakcia na: Yogi616 #15:
V dobe nízkopodlažných trolejbusov kde ide všetko cez elektroniku je prepnutie zo 600V na 750V záležitosťou niekoľkých minút.
Reakcia na: matis #16:
Sú na 600 voltov , ale tuším sa to dá upraviť cez počítač. Niesom si istý.
Reakcia na: Yogi616 #15:
Z PO prečo nie ? 😃
Reakcia na: mi.v #14:
minimálne s BA a PO trolejbusmi by to také ľahké nebolo
Reakcia na: Petto #13:
Najprv humorne: A mohol by ísť ešte pokus o prenájom ŠM11 a IK280. No a tiež ten Ikarus, čo stál v expozícii na letisku by možno ešte niečo potiahol 🙂

Teraz máličko vážnejšie: 2-3 staršie trolejbusy by z BA/BB/ZA/PO neprenajali? Ideálny čas znovu vytiahnuť TD.
Bratislava moze coskoro tiez poskytnut stare 741 CNG a zrejme aj Tedomy CNG a SU15 CNG 😁
Reakcia na: LUKYmhd #9:
Zatiaľ nie je zverejnená žiadna zmluva o ich nájme...
Reakcia na: milanko79 #10:
Uz je objednanych zvysnych 21 NB18 z 30 a vsetkych 15 SU12 😉
Už som sa dlhšie chcel opýtať že či nemajú Košice s vozovým parkom problémy keďže autobusy sú suverénne s najstarším priemerným vekom na MHD na Slovensku a zrazu vidím tento článok XD.

Tak majú ešte podľa mojich info pojazdnú B832, dáke staré Urbina a Tedomy a zvyšok nech požičiavajú. Nak oslovia bryndziarov nak si B732ky odjazdia labutiu pieseň vo veľkomeste nie len v úlohe odťahovke citelisov po zvolene XD (ak niekto nepochopil robim si srandu)

A ako to vyzerá s nejakými novými vozidlami?
A čo Ostravské Solarisy?
Reakcia na: Dispecer #7:
Lebo sa u sanitkárov odjakživa čachruje s techničákmi a evidenčnými číslami. Podľa zmluvy sa jedná o 3x B952 a 1x C934, podľa toho, na čom sú uvedené EČV pricapené sa jedná o B951E, B952, B932E a C934E, ale keby sme sa na to pozerali podľa VIN čísel, tak by sa nám tu zrazu mali preháňať aj sedemstovky. 🙂
Mne sa páči, že v zmluve s DZS je uvedené, že 3x B 952 a 1x C 934. 😂
Reakcia na: romeo #5:
Ešte ju môžu poslať aj na nočáky 😁
Reakcia na: Dispecer #3:
jasné, na železiarenské busy som zabudol 🙂
Reakcia na: Matejo #2:
Na 29? Nemyslím si...
Reakcia na: romeo #1:
VZD USS, 11, RAx,... 🙂
Reakcia na: romeo #1:
Linka 24, 29
tú C 934E si veľmi neviem predstaviť kde by ju mohli nasadiť