Železničky v Miškovci a Košiciach predstavia spoločný rozvojový plán

Cieľom oboch železničiek je najmä zatraktívnenie vozového parku, zavedenie nových služieb, zvýšenie návštevnosti, ale aj investície do infraštruktúry

Historické úzkorozchodné železničky v maďarskom Miškovci a v Košiciach predstavia v piatok 18. januára spoločný rozvojový plán, ktorý pripravili v rámci medzinárodného projektu RailGate. Cieľom oboch železničiek je najmä zatraktívnenie vozového parku, zavedenie nových služieb, zvýšenie návštevnosti, ale aj investície do infraštruktúry.

„Po roku príprav budeme na medzinárodnej konferencii prezentovať výstupy zo spoločného dokumentu - Master plánu, ktorý nie len mapuje súčasnú situáciu oboch železníc, ale ukazuje najmä možnosti ich ďalšieho rozvoja,“ povedal o dokumente jeho hlavný redaktor a projektový manažér Rudolf Bauer. Podľa Bauera, obe železničky poctivo analyzovali aj svoje slabé stránky a v spolupráci s externými odborníkmi nachádzali možnosti ďalšieho rozvoja.

Dokument pre Košickú detskú historickú železnicu napríklad navrhuje predĺženie trate smerom k mestu do lokality Ovečka, kde by vznikol jej nový atraktívny nástupný bod. Výrazná zmena je odporúčaná v konečnej stanici Alpinka, kde by mohlo vzniknúť Košický skanzen so železničnou a lesníckou tematikou. Spustenie modernej aplikácie s informáciami pre návštevníkov pre smart telefóny, ktorú dokument tiež predkladá, by sa malo uskutočniť už v tomto roku.

Lillafuredská železnička v Miškovci rovnako počíta s komplexnou rekonštrukciou stanice Dorrotya, ale tiež s úplnou rekonštrukciou úseku Dorottya - Garadna. V koncovej stanici Garadna by mal pribudnúť nový rekreačný park. Miškovecká úzkoľajka tiež počíta s úplnou rekonštrukciou svojich historických vagónov a niektorých lokomotív.

Prezentácia Master plánu sa uskutoční v piatok, 18. januára 2019 v Kongres Hoteli Roca v Košiciach od 9:00. Na konferencii budú k predloženému plánu diskutovať zástupcovia mesta, kraja, úzkorozchodných železníc zo Slovenska a Maďarska, poskytovatelia ubytovacích, reštauračných a športových služieb v dotknutých lokalitách a ďalší odborníci na dopravu.


15.1.2019
-TS OZ DŽK-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

mi.v16.1.2019 13:01  +1#1 Re:
Dobrá správa.

Možné predĺženia trate na lúku oproti Baránku je dobrý nápad... Cestný vjazd do Košíc by už nešiel popod most? Jediná rozporuplná vec, ktorú som si uvedomil, je, že zvažovanie nového nástupného bodu prichádza práve keď sa dokončila nová staničná budova v pôvodnej polohe.

V predposlednom odstavci má byť "Miškovecká úzkokoľajka" (je tam preklep).

Keď je tu uvedený čas a miesto konania prezentácie – znamená to, že je prístupná aj pre verejnosť?