Z Hlavnej na Štúrovu neodbočíte. Toto opatrenie má znížiť meškanie MHD a zvýšiť kvalitu služieb poskytovaných MHD
V záujme zrýchlenia MHD, znižovania meškania a zvyšovania kvality služieb poskytovaných DPMK, dochádza v týchto dňoch v centre Košíc k zmene dopravného značenia. Vodiči, ktorí budú mať svoje vozidlá zaparkované pred OD Dargov (resp. hotelom Double Tree by Hilton), nebudú môcť z parkoviska odbočiť priamo na Štúrovu ulicu.
Po spustení novej organizácie dopravy na Námestí osloboditeľov (protipruh) sme predpokladali, že vodiči osobných vozidiel budú využívať na prejazd najmä tento protipruh. Nestalo sa tak a DPMK zaznamenal výrazný nárast meškaní vozidiel MHD medzi zastávkami "Námestie osloboditeľov" a "Krajský súd". Pred spustením protipruhu bola jazdná doba medzi týmito dvoma zastávkami v priemere 3 minúty, v súčasnosti trvá v priemere 5 minút a v exponovaných časoch, najmä poobedňajšej dopravnej špičke, zaznamenávame jazdnú dobu 7 - 10 minút.
Aby sme zabránili takýmto dlhým prejazdom, požiadali sme správcu komunikácie o zmenu dopravného značenia. Na základe našej žiadosti bolo umiestnené vodorovné aj zvislé dopravné značenie na Štúrovu ulicu tak, aby nebolo povolené odbočenie z parkoviska na Hlavnej na Štúrovu ulicu. Vodiči, ktorí svoje vozidlá parkujú na parkovisku pred OD Dargov, resp. hotelom Double Tree by Hilton, sa môžu na Štúrovu ulicu dostať cez Rooseveltovu, alebo Pribinovu ulicu.
Veríme, že táto úprava zrýchli MHD, zníži meškania a prinesie vyššiu kvalitu poskytovaných služieb. Situáciu budeme naďalej monitorovať a ak sa časy prejazdov neskrátia, sme pripravení požiadať správcu komunikácie aj o ďalšie opatrenia.
Author
Zavedenie "protipruhu" znamenalo nielen vyrazne spomalenie prejazdu MHD centrom, ale najma vyrazny narast rozpylu pri pejazde tymto usekom, s naslednymi negativnymi vplyvmi na presnost, koordinacie, zhlukovanie. Nie je mozne, aby na jednom medzizastavkovom useku sa predlzil prejazd pre MHD z 3min na 3-10 min len preto, aby sa preferovala IAD..
Urcite to nie je jedine miesto, ktore je potrebne riesit (efekty preferencie nielen na ostatnu dopravu v meste, ale aj na samostnu kolajovu dopravu uz boli naznacene nizsie..), ale s ohladom na pocet prechadzajucich liniek urcite najvyznamnejsie miesto v sieti.