Od pondelka môžeme v premávke stretávať opačne spojené električky T3
Od začiatku tohto týždňa si môžu cestujúci v Košiciach okrem nových prestupov a obchádzok vyskúšať aj jazdu netradičnými súpravami električiek. Dopravný podnik kvôli výlukám električkovej dopravy začal na linku 6 vypravovať okrem električiek KT8D5 aj opačne zapojené električky typu T3.
Na linkách, kde nie je električkám umožnené otočiť sa na klasickom obratisku, sa sa musia využívať obojsmerné električky. V bežnej premávke sú takto ukončené iba linky 5 a R4, ktoré majú konečnú pri OC Optima. Vodič po príchode na konečnú presadne na druhé stanovište na opačnom konci električky, resp. súpravy, a na opačnú koľaj prejde cez koľajovú spojku. V súčasnosti sa mimoriadne konečné bez obratiska nachádzajú aj na Námestí osloboditeľov (pre linky 3 a 4) a na zastávke Idanská (pre linku 6). Zvýšené nároky na výpravu obojsmerných električiek typu KT8D5 na týchto linkách prinútili Dopravný podnik sprevádzkovať aj štyri súpravy typu T3 "PX", kde sú vozne zapojené zadným čelom k sebe. "V smere jazdy sa používa vždy len prvý vozeň. Druhý má dvere z opačnej strany, pričom sú jeho dvere deaktivované," uvidela hovorkyňa DPMK a.s. Michaela Karaffová. Električky prešli drobnými úpravami, na čelá električiek boli napríklad doplnené brzdové svetlá.
Vozidlá v takýchto súpravách jazdili počas výluk aj v niektorých mestách v susednom Česku, napríklad v Brne, či v Ostrave. Nastálo Počas výluk jazdia napríklad aj na rýchlodráhe medzi Libercom a Jabloncom nad Nisou. "Nejde preto o žiadnu chybu ani kuriozitu. Dopravný podnik sa tak rozhodol pre zvýšenú potrebu obojsmerných vozidiel počas výluky na linkách 3 4 6 a R4. Prevádzku takto spojených vozidiel má schválenú aj Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR," doplnila hovorkyňa DPMK.
jerry7