Do areálu Dopravného podniku mesta Košice na Bardejovskej ulici dnes, 24. júna 2014 v noci, dorazila prvá nová kĺbová nízkopodlažná električka Vario LF2+. V rokoch 2014 a 2015 by malo byť do Košíc postupne dodaných 28 električiek tohto typu. Cena jednej električky je 1 449 000 €, spolufinancované sú 85% z fondov Európskej únie, 10% zo štátneho rozpočtu a zvyšných 5% spolufinancuje DPMK.
Fotografie novej električky a bližšie informácie Vám prinesieme po jej oficiálnom predstavení.
myslavcan
Poďme trochu argumentovať logicky... Na aké linky by si tie 30 metrové plneklimatizované nízkopodlažky nasadil? 7,9? Cez školský rok aj 6? A cez víkend by hnili vo vozovni... Skús uvažovať aspoň chvíľu logicky... Nebude najlepšie, ak nové električky budú v čo možno najväčšej miere jazdiť na nových/zrekonštruovaných tratiach??? Preto je najlogickejšie kúpiť električky, ktoré budú premávať na linkách 2,3,4... Veď keby sme teraz dostali prvú 30 metrovú škodovku, tak logicky by najkapacitnejšia a najnovšia električka mala ísť na najvyťaženejšiu linku... Môžeme sa hádať, či je to 7 alebo 9, dajme tomu, že 9. Veď aj keď sa dokončí IKD, tak 9tky sa to dotkne minimálne. 97% trasy by išla po starých tratiach. Vieš ako by to dopadlo? Ako súpravy Talgo pre Bosnu. Skús si o tom niečo vygúgliť. Vlaky za takmer 70 mil € kúpené v roku 2009 stoja v depe a pomaly sa rozpadávajú, lebo pre nich nemajú adekvátne trate a za tie roky nevykonali ani jednu cestu... Naša sieť nie je určená pre takéto električky. Teda teraz... Ak sa do takých 10tich rokov podarí zrekonštruovať celú sieť, tak potom môžeme začať uvažovať o takých strojoch.