Chce nakúpiť 23 jednosmerných električiek s opciou na ďalších 23 kusov.
Dopravný podnik Mesta Košice dnes zverejnil vo Vestníku verejného obstarávania č.63/2013 predbežné oznámenie. Predmetom tohto oznámenia je zákazka na "dodávku 23 kusov (a ďalších 23 kusov s využitím opčného práva) jednosmerných mestských električiek technicky spôsobilých na prevádzku a vhodných na prevádzku v podmienkach mesta Košice, ako aj poskytnutie údržby (záručného a pozáručného servisu a opráv) uchádzačom pre každú električku počas 15 rokov, resp. do najazdenia 750 000 km od schválenia technickej spôsobilosti na prevádzku". Nové električky budú financované z fondov Európskej únie (Operačný program Doprava, rovnako ako rekonštrukcie tratí) a predpokladaná hodnota zákazky je 96 800 000 eur.
Sheep221
Co sa tyka Bratislavy, tak hej tam to flakaju hodne ale na metrovy rozchod ti spravia dneska hocijaku elektricku.
stn35, spravne to chapes, ti ktori maju na viac alebo su aspon trochu cestni uz davno odisli, naco cakas ty? Co sa tyka BA, je to hlavne mesto a vacsina majetku a financii sa koncentruje prave tam, cize ani by som sa nedivil pokial by dostali daco lepsie, ale ako uz pisali ini. Je to rovnez scifi.
Co sa tyka supravy elektricka+vlek, dufam ze konecne to pride a prestane sa prevadzkovat, uz dlhe roky neprakticke a technologicky velmi zastarale riesenie spojovania dvoch kratkych vozov do suprav.
Je to somarina, pretoze keby boli vsetky T3 a T6 supravy tvorene spolu s vlecnym vozidlom, bola by urcite lacnejsia prevadzka lacnejsia urdzba a v prvom rade viac suprav, kedze supravy z rovnakych vozidiel znizia ich pocet na polovicu, pri tej istej prepravnej kapacite...
Koncom 90tych rokov v CKD navrhovali vlecne vozidlo pre T6 zvane B6A5, neviem preco od toho upustili ale pokial by to vyrabali a predali, urcite by to bolo aj po ekonomickej aj po technickej stranke daleko vyhodnejsie. Ku variu sa predava vlek ktory uz spomenul niekto nizsie, cize dufam ze ak sa nekupia dlhe, tak aspon suprava elektricka+vlek. Taketo supravy ma zatial Brno a Ostrava.
Vyznam spajania do suprav je pri dlhych vozidlach, 2x KT8D5 a podobne, spajat T3 a T6 je a davno bol nezmysel ale asi sme si nato zvykli sak co uz dajak bolo dajak bude. Je zaujimave ze v 40-60tych rokoch este ked jazdili dvojnapravky tak ze tie mali vlecne vozidla a po nastupe elektriciek T to nejako vymizlo, ta sak co nabalit sa treba na vsetkom.
Co sa tyka Siemens a Bombardier tak to by asi u nas nebolo realne, aj ked by sme velmi chceli verim ze EU by nam ich zaplatila, bohuzial tie niesu len drahe same o sebe, ale niesu ani stavane na taketo rozbite trate. Technicky by sme mohli dostat skodovky, ale problem by bol rovnaky, nejde len o samotne vozidla, ide tu o cely system, trate, vedenia, dielne a ich vybava. Nejde len o samotne vozidla.
Rovnako utrpia aj varia ale to ich tu musime mat 20 aby sme zistili ze aj napriek novym vozidlam sme stale sux.