Rozpočet na rok 2012: Nič nové

V piatok 11. februára 2012 mesto Košice predstavilo návrh rozpočtu na rok 2012 a programového rozpočtu na roky 2012 - 2014. Na dopravu mesto budúci rok plánuje vynaložiť približne 23,143 mil. €, pričom z toho je na mestskú hromadnú dopravu vyčlenených 16,7 mil. €, na realizáciu podkladov pre integrovanú dopravu 66 tis. € a na prevádzku Detskej železnice mesto prispeje čiastkou 85 tis. €. O konečnom rozpočte budú mestskí poslanci rokovať na Mestskom zastupiteľstve 21. februára 2012.

Bežné výdavky na MHD sú určené na vyplatenie preddavku na rok 2012, čiastočnej úhrady straty za rok 2011 a doplatok na úhradu strát za rok 2010 vo výške 157 749 € v zmysle Zmluvy o výkone vo verejnom záujme v MHD. Na kapitálové výdavky (investície) nie je v pláne poskytnúť žiadnu dotáciu.

Vývoj počtu vozidlových kilometrov a výdavkov na MHD v rokoch 2006 - 2011 a plány na roky 2012 - 2014

Roky 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 (plán) 2013 (plán) 2014 (plán)
Výkony
[tis. vzkm]
15 131 15 111 15 224 15 525 15 368 15 142 15 100 15 100 15 100
Bežné
výdavky [€]
13 101 640 13 277 568 13 892 651 15 269 203 16 139 230 15 500 000 16 700 000 16 800 000 16 800 000
Kapitálové
výdavky [€]
1 251 278 1 163 447 111 000 6 140 181 0 10 837 0 0 0
(Zdroj: DPMK, a. s., Návrh programového rozpočtu mesta Košice na roky 2012 – 2014)

Výkony MHD majú v roku 2012 ostať na podobnej úrovni ako v roku 2011. Táto úroveň má vydržať až do roku 2014, hoci sa postupne do roku 2014 bežné výdavky na MHD majú navýšiť na 16,8 mil. €. Z predstaveného návrhu rozpočtu tiež vyplýva, že v roku 2012 sa nepočíta v rámci kapitálových výdavkov s nákupom nových električiek či trolejbusov, ani s rekonštrukciami električkových alebo trolejbusových tratí. Stav tratí oboch trakcií pritom nie je najlepší. Podľa rozpočtu zjavne nie je v pláne ani rekonštrukcia trate Námestie osloboditeľov - Senný trh, s ktorou sa uvažovalo už v minulom roku. Rýchlosť električiek z dôvodu opotrebenia koľajového zvršku je v súčasnosti obmedzená aj na mnohých ďalších úsekoch, čo výrazne znižuje atraktivitu tohto nosného systému MHD. Čo sa týka vozového parku, v roku 2011 boli zakúpené iba 1 minibus Iveco First FCLLI a 1 električka Pragoimex Vario LF, zatiaľ čo celý vozový park trolejbusov je už za hranicou životnosti. V roku 2011 pritom bolo v pláne zakúpiť 20 autobusov a zmodernizovať 8 električiek. Tento rok je v pláne zakúpenie 20 autobusov a "sekera" z minulého roka v podobe modernizácií 7 električiek sa už do rozpočtu nedostala vôbec. V prípade, že tieto autobusy budú na pohon CNG mali by byť financované spolu s výstavbou CNG plničky z eurofondov.

Na prípravu podkladov pre integrovanú dopravu plánuje druhé najľudnatejšie mesto Slovenska vynaložiť v roku 2012 sumu 66 tis. €. Tie poslúžia k spracovaniu materiálov k výstavbe tratí v rámci projektu KORID podľa Technicko-ekonomickej štúdie a spracovaniu projektovej dokumentácie pre most na Rampovej ulici, ktorý má byť financovaný spoločne so Železnicami Slovenskej republiky. Taktiež by sa mala pripraviť štúdia vyhodnocujúca podmienky pre prevádzku vozidiel tram-train a pripravovať riešenie financovania terminálov Sever, Východ a Krásna formou PPP projektov v spolupráci s Ministerstvom financií SR.

Z ďalších plánovaných výdavkov možno spomenúť napr. výstavbu zastávky Vo výmoli (v smere k zastávke Pod Furčou) v hodnote 14 tis. €, či každý rok od roku 2011 zafinancovať 3 štúdie na zriadenie preferencie pre MHD na križovatkách s cestnou svetelnou signalizáciou.

Doplnené 21.2.2012 14:33: Mestské zastupiteľstvo 21. februára 2012 schválilo rozpočet na rok 2012 s výdavkami na dopravu, tak ako boli navrhnuté.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Zaujímave z tej tabuľky je to - že v roku 2011 bolo najazdených menej vozKm, aj menej výdavkov ako v roku 2010 a pritom v roku 2011 sme mali v KE aj MS, a bola doprava značne posilnená, zaviedli sa aj mimoriadne spoje na odvoz fanúšikov , tak isto jazdila linka 5 - to všetko v období cca 2 týždňe.. A v ťých číslach sa to vôbec nejak neodzrkadlilo, práve naopak - znamená to teda že sa to muselo ušetriť niekde inde, inokedy na "košičanoch"..
"Podľa rozpočtu zjavne nie je v pláne ani rekonštrukcia trate Námestie osloboditeľov - Senný trh, s ktorou sa uvažovalo už v minulom roku."

Zrejme to nebude financovať DPMK, ale pôjde o rekonštrukciu vrámci KORIDu.
"Vzhľadom na nulové kapitálové dotácie je však otázne, akou cestou pôjde obstaranie nových autobusov."
Ostáva už len dúfať, že plynové karosy a IK 435 to vydržia ešte aspoň rok...
Reakcia na: Rudyke902 #1:
Pol roka už nejazdí linka 28, a zrušili sa aj nejaké nočné spoje cez víkendy . Treba rátať aj s tým. Okrem toho sa v roku 2010 jazdilo kvôli povodniam dlhý čas po rôznych obchádzkach.