Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dopravák #81:
Co 1015 alebo 6039? 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
Dnes o 10.55 som pri Bete(Národná trieda)videl 1015 a za ňou dielenské vozidlo #6039 zo zapnutými majákmi. Takže 1015 už je na Hornádskej! Ináč medzi nami,nepáči sa mi.
Reakcia na: Sarko #79:
Vzduchovy vankus , tlmic je nieco ine 🙂
Takze musel odist ten vzduchovy tlmic.
Reakcia na: Sarko #77:
Vsetky autobusy maju podla predpisov vzduchove tlmenie kombinovane z olejovymi tlmicmy.
Vcera (3.8.2003) o 19:33 som na poslednu chvilu nastupil do 5227 na Nam. osloboditelov na L20 (vodic mi otvoril uz zatvarajuce dvere..). O 19:35 vychadzame zo zastavky Krajsku sud, vozidlo sa cudne nahlo na lavu stranu a zadok klesol takmer uplne k zemi. Sedel som celkom vzadu v rohu pri okne, dost som to pocitil. Vodic po niekolkych metroch odstavil autobus na krizovatke Sturova-Zriedlova a ked zistil, ze nema defekt, pokracoval v ceste. Nasledne som zazil neuveritelnu jazdu, opisujuc kazdu nerovnost cesty, vsade to vrzgalo a obcas bus spodkom narazil o vozovku. Prekvapeni cestujuci, ktori vystupili na zastavke SOU dopravne si autobus obzerali. Ja som vystupil na zastavke Spolocensky pavilon a takisto sa presvedcil, ze to naozaj nie je defekt, ale prasknuta pruzina alebo vzduchovy vankus (neviem co Karosy maju). Vodic vsak poctivo pokracoval dalej a zrejme odstavil az na konecnej.
dakujem za zbieranie info o "porusovani BUSE", poprosim vas, uz nemusite zapisovat, suhrn za mesiac jul mi poslite mailom na "maggino@pobox.sk", pripadne osobne, telefonicky atd. Myslim si, ze skontaktovat ma nie je az taky problem. a zmysel to urcite malo, ved uvidite onedlho. este raz diky.
Trolejbus 1015 má už CVR na Kartágo Tours!!!
Chcelo by to foto!!! Kto bude prvý?(momentálne nemám foťák)
Reakcia na: Vladimír #73:
Na tie som pozabudol. Ospravedlnujem sa
Reakcia na: BM #32:
To nie je pravda. Prvá séria Solarisov má 2 sedačky na nízkej podlahe.

Re #57 Sarko: Stále nevidím najmenší dôvod zapisovať si čísla nehlásiacich vozidiel. Právnu hodnotu to má nulovú a nariadenie povinne používať hlásenie možno vydať aj bez toho.

Re Cila: MHD je pre cestujúcich a nie naopak. No to neznamená, že sa križovatka vybuduje oveľa nákladnejším a možno i pre dopravu menej vhodným spôsobom, lebo nejakí nespratní chodci nie sú schopní a ochotní predĺžiť si cestu domov o 100m. Keby sa takto chovali aj motoristi, tak by si na mimoúrovňových križovatkách jazdili v protismere, ak by sa im táto cesta javila kratšia? Dopravná stavba nikdy nerešpektuje len jeden druh dopravy, ale je kompromisom pre všetky jej druhy (vrátane pešej).
Koniec koncov, zastávku neprojektoval DPMK a toto nie je stránka DPMK, takže toto nie je ani ten správny hrob na plakanie. Dnes nám ostáva jediné - nemilosrdne pokutovať tých, čo preliezajú zvodidlá (je to v rozpore so zákonom) a ak by sa opakovali smrteľné úrazy, jednoducho zrušiť zastávku OC Branisko smerom na Jazero bez náhrady.
#70 Cila:
Ak sa nebavime o krizovatke, na ktorej sa nachadza diskutovana zastavka, tak o com sa potom bavime..? Uznavam, ze moj ton byva obcas ostry, ale nie je to myslene v zlom a nie je to ani osobny utok na nikoho, preto diskutujme k veci a nechytajme sa za slovicka, OK?

Trochu Ta poopravim v Tvojich predoslych trdeniach faktami priamo z nakresu krizovatky:

-smerovy rozdiel stanovist zastavky OC Bukovec (krajnych hran) je 110 metrov;
-osovy rozdiel uvedenych stanovist voci sebe je cca 20 metrov;
-stanoviste linky c. 31 ma dlzku 35 metrov;
-stanoviste liniek c. 13, 19, 27 a 103 ma 25 metrov;
-obchadzka chodnikom zo stanovistia liniek c. 13, 19, 19, 27 a 103 na Bukovecku ul. je 150 metrov.

Pred dobudovanim stanovistia liniek c. 13, 19, 27 a 103 zastavovali tieto linky na stanovisti linky c. 31, vtedy tu vsak bola obmedzena rychlost na 40 km a autobusy vychadzajuce z niky museli pomerne prudko vytocit volantom, prejst krizom cez 2 prudy smerujuce na Alejovu ul. a zaradit sa do pripajacieho prudu pre smer na Slanecku ul. Bol to dost nebezpecny manever, ale vzhladom k docasne obmedzenej rychlosti ako-tak chraneny. Teraz je tu vsak povolena rychlost 80 km/h, takze aj linky smerujuce na Slanecku ul. musia zastavovat na zastavke na to urcenej.

Celej veci, ak by sa nezlepsila disciplina cestujucich, by mozno pomohlo presunutie oboch stanovist na spolocnu zastavku este pred krizovatkou s Jazernou ul., ale kedze sa tu nachadza pripajaci pruh, nova zastavka by sa od stanovistia linky c. 13 nachadzala az cca 300 metrov dalej, ale to by uz jednak tuto zastavku a zastavku Teplaren delilo iba cca 300 metrov a jednak by cestujuci museli ist peso ku prechodu pre chodcov onych 150 metrov, co je uz dlzka uvedenej zachadzky... Dalsia moznost by spocivala v zruseni stanovistia pre linky 13, 19, 27 a 103, co vsak na to cestujuci...
Bavim sa o zastavke autobusu c.27,c.19! Nie c.31, ktora je o 10metrov dalej a je v pohode. Je pred mostom, da sa v pohode prejst cez prechod cez cestu a je v poriadku. Predtym tam stali vsetky autobusy a bolo dobre.
#69 Sarko, ja sa nebavim o krizovatke..?! Mozno nevies o co ide a po druhe, ked tam nema vstupit ani noha, preco je tam zastavka autobusu?
#68 Cila:
Ja si naopak myslim, ze to nie je ziadny alibizmus, ale zbytocne plakanie nad rozliatym mliekom. Uvedena krizovatka, o ktorej sme sa bavili je absolutne bezpecna, vsade su zvodidla a dokonca bezbarierove pristupy. Predtym tu bola sice svetelna, ale urovnova a velmi nebezpecna krizovatka. To, ze sa najdu ludia, ktori maju snahu si cestu co najviac skratit, co este treba pre nich urobit? Priamociary a vodorovny chodnik a cestny nadjazd so zakrutami? Obmedzit rychlost dialnicneho privadzaca, ked tam nema vstupit ani noha? Tadial cesta urcite nevedie a demokraciu po revolucii si mnohi ludia vysvetlili ako moznost bezbreheho konania.
#59 Sarko, len tolko. Sam si si vsimol, ze ludia to obchadzaju... Mhd je tu pre ludi a nie ludia pre Mhd. Su nepoucitelny- hovoris, dobre, v inych veciach su tiez nepoucitelní, ale to neznamena, ze sa na to vykaslete. Keby kazdy tak rozmyslal, tak tu je za chvilu anarchia. Napr: preco sa pokusaju predbiehat v neprehladnych zakrutach, ist z autom rychlo...atd, potom im to staci povedat ,,nerobte to,, a bude po probleme? Nie. Daju tam zakaz predbiehania, dopravaci meraju rychlost...atd. Situacia sa riesi a nie sa povie ,,ludia su taky,,! To je totalny alibizmus a vyhovorky, miesto riesenia problemu! 30 rokov po revolucii, ked sa zmeni zmyslanie, tak potom to bude mozno a chvalabohu ine.
Zozbieral som zopar madarskych internetovych stranok, na ktorych najdete fotografie vozidiel MHD v Kosiciach, ale aj inych miest. Je fantasticke, ze niekto v Madarsku ma internetovu stranku o MHD na Slovensku, vsak.
Spominane adresy:
http://www.zpok.hu/~illesf/villamos/kassa/kepek_ks.html#noszt
http://www.hampage.hu/kozlekedes/index.html
http://www.tar.hu/stvrtok
Reakcia na: BM #65:

Aha, cize nevies, o ktore zastavky sa jedna... No dufam, ze Vlado nam tu napise viac.
Reakcia na: Sarko #64:
Uz ich na nemenovanej diskusii menoval VLADIMR
Reakcia na: Cila #59:

Dovolim si oponovat, nakolko na uvedenom nasype veducim na mostny objekt (pozor, zastavka sa nenachadza priamo na moste) sa nachadza nika, preto by tu neplatil zakaz zastavenia ani keby tu na to priamo upozornovala dopravna znacka.

Sam som si vsimol, ze ludia ignoruju chodnik, ktory vedie pomedzi mostne objekty smerom ku elektrickovej zastavke OC Branisko, pricom sa odtial treba vratit cca 50 metrov naspat na Bukovecku ul.

Ludia su vsak nepoucitelni a na vlastne riziko vstupuju na rusnu stvorprudovu komunikaciu popri zvodidlach a prechadzaju na druhu stranu vozovky (nie je tu suvisly pas zvodidiel, takze ludia ich nepreliezaju). Ak sa teda niekomu zda privela tych 50 metrov obchadzky, musi, zial, pocitat s "dozivotne dlhou obchadzkou".

Existovalo niekolko variant pristupu na uvedenu zastavku (podchod, nadchod), avsak sucasne riesenie bolo najlacnejsie, a to bolo kriteriom pre realizaciu (plynule klesanie medzi mostami s podidenim popod most).

Re #63 BM:
Mohol by si uviest, o ktore zastavky, ktore mali byt zrusene, sa jedna.
Reakcia na: Cila #62:
Asi tak. Uz tolko zastavok malo byt v KE zrusenych a nikoho to na vedeni netrapi.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.