musi ti stacit ze cez vikendy jazdia oblubene neklimatizovane CNG autobusy: na celodenkach bolo viacero Citelisov (kvoli porucham dokonca sa ich vystriedalo aj viac v jednej sluzbe), a okrem 11ky som videl aj dva dalsie Tedomy ?
aj na osobnom aute citis to oneskorenie? Teda ked dupnes na plynovy pedal, a prvu sekundu sa nedeje nic, a az pocas tej druhej sa zacnu postupne zvysovat otacky a pocas tretej sekundy konecne aj zaberat? ?
Lenže to je benzín / CNG, nie nafta / CNG. A liať do auta "najlepší" benzín dostupný na trhu je podľa mňa len vyhadzovanie peňazí, keďže predpokladám, že to nie je žiadne Maserati, ak je to CNG. S blahej pamäti Feliciou jediné palivo, pri ktorom bol poznať rozdiel oproti N95, bola stovka od Avanti, keď si ju ale ešte vozili z Rakúska.
Rozdiel vo výkone podľa mňa nebude v samotnom CNG palive. Mám v aute CNG motor 150 koní (110 kW) a po prepnutí na benzín ťahá na 80-90% výkonu CNG aj vtedy, keď tam dám najlepší benzín dostupný na trhu. Iste sa skôr zhodneme na tom, že výkon je vecou komponentov a nastavenia celého systému, nielen typu paliva.
Moja skúsenosť je, že ZF je vždy lepšia voľba ako Fojt.
Samozrejme zásadný rozdiel bude ten, že Citelisy sú CNG.
Čísla ako kW a Nm veľa nepovedia, kým nie je k dispozícii aj krivka. Moja stará Fabia I 1,9 TDI s 240 Nm jazdila omnoho lepšie ako nová III 1,4 TDI s 250 Nm.
Hej, zabudol si na palivo a chladenie. Naviac najväčšim problemom su ajtak plynove a nie len plynove ventily u Citelisov, keď voz vyjde po udržbe alebo oprave a su povolene tak by si sa čudoval ako vedia paradne ísť. Väčšinou asi dovtedy pokiaľ tam nerachne nejaka hadička, potom to v dielni preventivne priškrtia ešte viac ako to bolo pred údržbou a hore Furčou môžu chodiť v jedničke. A veru u Citelisu zaleži aj na počasi resp. teplote, rano alebo za chladu su oveľa živšie (dobre nazyvať Citelis živym nie je na mieste), ako keď je teplo.
S499.1023:
Prevodovka zase až taky rozdiel neurobi, keď som išiel naftovym ZF citelisom tak to tiež nebola žiadna sláva a naproti tomu, Solarisy so 6 st. ZF prevodovkami sú o poznanie lenivejšie ako tie s 4st. Voithom. To pomôže možno pri jazde do kopca ale na rovine je 6kvalt lepši možno tak na uspornejšiu jazdu. Citelisy by neboli živšie ani s nimi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Yogi616