Okolo 12:00 stál za križovatkou Palackého - Jantárova smerom na NO odstavený prázdny 5608 a pred ním nejaká Octavia. 5608 je len oškretý okolo predných ľavých svetiel.
To je pravda, ale niektorí vodiči sa pýtajú či potom môžu ísť do garaáže...v zásade by trebalo zálohy dať na takú konečnú kde je zariadenie pre vodičov aj so sociálnym zariadením. A vôbec na NO by také zariadenie malo byť. Nestačí len recepcia hotela Centrum alebo podobne
No záloha na Bajkali by mohla slúžiť pre 19tky a aj krásňanské linky ako 13, 52 ale aj pre 28ku ? Ale ako vravím, najskôr to Námestie osloboditeľov to by bolo najvýhodnejšie. A prečo sa vlastne zrušili zálohy na trolejbusoch?
3 minúty, ak sa berie do úvahy linka 34 smer KVP, ale len každý druhý interval, preto som to dal do zátvorky. Linky 10 a 34 sa striedajú pravidelne každých 6/9 minút* (teoreticky maximálne teda možno čakať 9, nie 6 minút podľa CP v smere Stodolova, opravujem). Do toho je nekoordinovateľne vsunutá linka 17, preto maximálne 6/9 minút. Aby to boli reálne čísla, tak nasledujúci spoj po nevykonaní spoja linky 17 odchádza vždy o 3 a 12/7 a 13/2 a 9 minút.
CP má k dispozícii každý, kto čaká na zastávke.
* - logickejšie by bolo prekladať to každých 7/8 minút, nie 6/9.
Re #32736 tbus: V prípade zákona schválnosti a vynechaní aj ďalšieho spoja z LVIII, je to minimálne 9 a maximálne 13 minút (tu sa už oplatí počkať na ďalší spoj L 17.
Re #32734 gabo5607: Pre aké linky by bola záloha na Jazere? Veď z Garáží je to snáď na každú konečnú bližšie (okrem linky 19 a asi troch spojov linky 28 denne). Lingov nie je hlúposť, lebo pri výpadku trolejbusov je náhrada k dispozícii ihneď, ďalšie možno operatívne presunúť, no kým by bola prvá záloha z garáže iba na ceste, v tomto prípade by už bola na linke. Detto Kláštor a Madridská.
Linku ktorá je bližšie tej ktorej zálohe. No ako uvádzaš tak napríklad 18042 by mohla robiť záloha s kláštoru, pretože moskovská je odtiaľ na skok. Ale nevravím že nejaké zálohy by mohli ostať aj v garáži...ale určite aspoň jednu by som pichol do stredu mesta (Námestie osloboditeľov) bolo by to efektívnejšie...
Ja by som asi bol za, keby zálohy AD boli rovnomerne rozmiestnené...povedzme jedna na lingove, ďalšia na kláštore, ďalšia povedzme na Námestí osloboditeľov a posledná povedzme niekde pri Bajkali. Ušetril by sa tým čas, a keď by vypadla taká 17tka z lingova, šla by rovno záloha odtiaľ (pokiaľ by bola voľná samozrejme) Ale ušetrilo by sa tým meškanie a presunové kilometre. Ale ajtak by olo dobré zvýšiť počet záloh cez týždeň ešte aspoň o tri. Podla mňa by to pomohlo. Však máme dosť dispozičných vodičov či nie? ? Električkové zálohy sú na dvoch konečných a tým sa ušetrí čas. Z bajkalu vypadne nejaká linka tak hneď ide záloha a nemusí sa tam trmácať až z Bardejovskej. Podla mňa by to stálo za pokus ?
dnes linky 50 a 55 excelovali, 50 aj 55 za sebou vynechali odchody okolo 13:40 z mieru... ako 50 beriem, to je taka linka ze ked pride tak sa tesim a ked ne tak snou nepocitam, ale 55 mohla ist no...
3 minuty hej? Určite. Všetko je to tvoja teoria, nie skutočnosť a ak stojim na zastavke nemam k dispozicii všetky CP ako ty teraz a už vôbec nie normalny človek.
No keď je to tých 5 minút, tak to je iné. V podstate sme napísali to isté. Ak by ale z Furče meškal iba 5 min., asi odchádzal z Prešovskej s nadbehom, ak nečakal do odchodu podľa CP.
Reálne odchádza na linkách 10 a 34 (LVIII) spolu 8 spojov za hodinu (v prípade, že berieme do úvahy oba smery pre linku 34, čo je výhodné pre prestup na NMMM - > Furča, 12 spojov), aj to v sedle. Linky sú navzájom prekladané, čiže čakať môžeš maximálne 6 (prípadne aj 3) minút (iba v jednom prípade z ôsmich maximálne 9 min.), aj to len vtedy, ak by 17 odchádzala súčasne s 10 alebo 34 a neodišla by tak, čo v reále nie je, čiže čakáš určite menej, ako 6 minút. Aj keby to bolo tých 6 minút, tak mi jednoznačne vychádza 6 - 20 = 14, čiže dostatok času na prestup bez plánovania.
eby mal isť z lingova na 50 a už by bola cela tak by som sa nad tym nerozčuloval ale nie ak by meškal 5 minut....
A k tomu čakaniu, dne sosm čakal na L VIII na 17ku, najprv odišla 10ka a potom 34ka, 17ka mala isť až potom, nepovieš mi ako mam tušiť že 17ka nepride? ?
Spomenul si zapojenie sa linky 17 do služby pod Furčou.
Ak by bolo meškanie primerané (do 50% intervalu, ideálne 25), tak vtedy sa oplatí ísť na začiatok linky. Ak ostáva menej času do odchodu ďalšieho spoja, než uplynulo od plánovaného odchodu predchádzajúceho, tak je zbytočné ísť na začiatok - nastúpia len tí, ktorí práve prišli na zastávku, alebo tí, ktorí čakajú ako trtkovia na ten svoj jediný spoj, ktorý poznajú a všetky ostatné ignorujú.
A ešte som zabudol na najdôležitejšiu vec - na vodiča. Ak sa ten snaží dohnať náskok, stresuje sa, neurobí si prestávku, lebo už mal byť na ceste späť, mu určite nesmierne prospieva.
Tým ale netvrdím, že má byť začínanie služby po trase pravidlom, no výnimočné situácie sa občas stávajú.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter55
PS: Ta 17 z L VIII prišla...