Presne tak a este treba doplnit, ze odbocenie Letna-Zimna je ovela nebezpecnejsie, lebo elektricka zo Zimnej tu dostava dynamicku zelenu a lahko tu moze prist k priamej celnej zrazke. Pri odboceni linky c. 12 z B.Nemcovej na Letnu si vodic iba da pozor, ci mu nieco nejde v lavom subeznom pruhu, potom si nadide a plynule odboci. Na tomto mieste je mozne este prestavat obrubnik s vacsim oblukom. Pri odboceni na Zimnu sa to neda, lebo je tu roh budovy a chodnik je uzky.
Vševedko: Nie, treba si to vysvetliť tak, že vodič 15m autobusu urobí obratnejší manéver, než vodič sóla. Na tomto mieste všetky typy autobusov prechádzajú po protismernom električkovom páse a 15m+kĺbové autobusy čiastočne zasahujú aj do profilu protismerného automobilového prúdu. Takže to nie je problém vyvolaný 15m Solarisom, ale priestorovými možnosťami danej križovatky.
Veru, načo vlastne L12 zachádza na Letnú? Kvôli jedinej zastávke - TU. A je tá zastávka pre L12 až taká dôležitá? Veď tam jazdí električka, aj ďalšie A-linky.
Keď už chceli ťahať 12ku na Terasu (čo tiež neviem, či má význam, aspoň ja nemám pocit, žeby sa davy ľudí potrebovali presúvať medzi nemocnicami), mali ju dať priamo po Watsonovej. Okrem uvedenej problémovej zákruty by sa tak linka vyhla aj zdržaniu na prejazde z Letnej k amfiteátru.
Vladimír: Tak ja si dovolím oponovať, pretože tam má problém otočiť aj sólo autobus. SU15 má tu maximálne taký istý problém ako aj kĺbový autobus. So Shortym sme z tohto miesta robili aj sériu fotografií a zistili sme, koľko miesta na vybočenie potrebuje SU15, o toľko vybočí aj sólo.
Neviem kto tvrdí, že 15m Solarisy nemajú problém s vyberaním zákrut. Samozrejme to nie je pravda a existujú miesta, kde problémy sú. Menovite je to aj presne križovatka, ktorú si popísal - DPMK už zvažoval kvôli problému s vytáčaním 15m vozidiel z Němcovej na Letnú ul. aj zmeniť trasu L12.
Ešte by som trochu nahlodal tvrdenia, že 15m Solarisy nemajú problémy s vyberaním zákrut. Dnes som bol svedkom, ako jeden SU 15 na L12 odbočoval z B.Němcovej doprava na Letnú. Odbočil asi tak, že musel trúbiť na auto stojace v križovatke na Letnej, aby mu "uhlo", auto sa posunulo za prechod, ale ostalo stáť medzi prechodom a križovatkou, čo teda neviem či je v súlade s dopravnými predpismi. Otáčanie SU 15 na niektorých križovatkách je teda možné, ale často len v spolupráci s inými autami a dobrou vôľou ich vodičov, a to nie je kto vie čo...
Na zastávke Mlynská bašta smerom na mier nenájdete odchody trolejbusu L72. Ako keby tam L72 nestala. Nie je vobec vyveseny. A strhnuty nemohol byt, lebo tabula v zastávke je zasklenena.
Onedlho je v Kosiciach MMM a s tym suvisia dalsie obmedzenia dopravy.
O 16:54 došlo k "priateľskému" stretnutiu automobilov značky Škoda Favorit na križovatke Watsonova-Hlinkova, a to rovno na koľaji v smere zo Št. Lokomotívy, kde sa "družnej výstave" musela prispôsobiť T6 #620+621 na L9. Rozjazd neplánovaného stretnutia riešili príslušníci dopravnej polície, ktorí ho rozohnali po cca pol až trištvrte hodiny. Organizačné info by - eMareq.
Dá sa to aj jednoduchšie a to v sobotu, ked 9-ka ide naobed z Važca ako R2 a vracia sa späť ako R1 na stanicu, odkial ide do vozovne. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
5
Keď už chceli ťahať 12ku na Terasu (čo tiež neviem, či má význam, aspoň ja nemám pocit, žeby sa davy ľudí potrebovali presúvať medzi nemocnicami), mali ju dať priamo po Watsonovej. Okrem uvedenej problémovej zákruty by sa tak linka vyhla aj zdržaniu na prejazde z Letnej k amfiteátru.