Tedom 5612 musel predčasne z technických príčin opustiť svoje stanovisko na Hlavnej ulici o 2 hodiny skôr, než bol pôvodne plánovaný koniec jeho expozície.
Wikipédii píšu:
Teplota vzplanutí značí nejnižší teplotu látky, při níž lze páry při povrchu zapálit. Páry se však rychle spotřebují a hoření dále neprobíhá.
Teplota hoření značí nejnižší teplotu látky, při níž se vyvíjí dostatek par, aby látka po iniciaci sama trvale hořela.
Teplota vznícení značí nejnižší teplotu, při níž se látka samovolně zapálí a hoří.
no našiel som všelijaké údaje, čo sa týka toho teplotného bodu. Skúsim tie hodnovernejšie:
Nafta
www.slovnaft.sk/repository/376775.pdf
Teplota vnietenia: približne 215°C
Teplota vzplanutia: najmenej 56°C
Benzín
www.slovnaft.sk/repository/376773.pdf
Teplota samozápalnosti: približne 220°C
Teplota vzplanutia: -25°C
No, čo to tou teplotou vzplanutia myslia, netuším.
Rozhodne ale netreba zabúdať na prchavosť látky. Kým benzín je veľmi prchavý, tak nafta je málo. Učili ma, že v skutočnosti sa zapália len výpary a z nich samotný benzín, a že len výpary sú výbušne, benzín iba horí...
Pripadám si teraz ako Mythbusters (boriči mýtov) ? ?
___
* - z pravej strany zmizlo ev. číslo vozu po realizácii CVR Indulona
** - najskôr DZ z Lokomotívy
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
COMFORT
L16: 3506 ?
L19: 3534 ? ?