Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
vynechane spoje X6

Vie niekto kompetentny napisat preco nesli dnes rano autobusove spoje X6 v case 06:54, 07:06, 07:18 zo zastavky Nova nemocnica smer Stanicne namestie??

v tom vetre a mraze stat rano pol hodinu a cakat kedy sa konecne objavi X6 a ona nic, jedna, druha tretia a nestihnut do prace, o tom ani nehovorim, ziadne nahradene vozidlo!

dnes rano som nemala ine slovo na Vas len banda debilov, nekompetentnych, nezvyknem prispievat ani byt utocna, ale dnes mi to naozaj neda,

navyse dalej sofer autobusu c.23 absolutne nepozna svoju trasu zachadzania, nezasiel do arealu na zastavku Bahylova, uz viac krat, ti ludia, ktori tam pracuju musia slapat dalsich 500metrov len preto, ze niekto nepozna trasu autobusu, smutne... a do arealu zavodu Ushin to iste, naco by zachadzal ked mu zahlasi U-shin areal...nevie, ze ma zachadzat je odpoved, tak nech sa naucia, ja sa tiez musim zodpovedat za vsetko co robim a mat argumenty, tak ake mate Vy, ze vynechaju 3 spoje X6 a ludia nestihaju do prace aze soferi nepoznaju trasy?
Velakrat soferi pomahaju, cakaju ludi na zastavke, su tolerantni, komunikuju normalne, nehadzem do jedneho vreca, ale dnes rano stacilo, minimalne nahradna doprava ked sa nieco deje, REAGUJTE NACO STE TAM?...a soferi nech sa naucia trasy!
Aktuálne skúšobna jazda na SNP. (Foto dokumentačné)
Prečo vlastne je na niektorých miestach uchytenie trolejového vedenia pevné a nie delta?
Reakcia na: myslavcan #82711:
Nebersimadohubykedneviesakojenatommojatabula 😛
Reakcia na: jakub.michvocik #82710:
Ja sa chystám jednu dať 17.5. Dispecer má dve dať do konca marca, mi.v má čas do Silvestra a 110mat110 už mešká s tou na stanici 11 dní...
kedydatetie elektronicketabuleinformacnenazastavky,
cez kríženia v obluku 15, v priamom smere 20km/h
P.S. ...a aká je cez "srdcovky" na konci splietok?
Reakcia na: 381+383 #82706:
A cez koľajové križovatky je aká rýchlosť? Keďze v križovatke VSS sú výhybky ďalej pred križovatkou aj preto, aby nespomaľovali električku až v križovatke. (Tento účel som si doteraz vôbec neuvedomoval. :)) V priestore križovatky teda zostávajú iba koľajové križovatky.
Reakcia na: Granite01 #82705:
Tam je koľajová splietka, max. prejazdová rýchlosť do oboch smerov 15 km/h. Ostatné klasické výhybky - do rovného smeru 15 km/h, do odbočenia 10 km/h. Zjazdná výhybka z roviny 20 km/h, z odbočenia 10 km/h.
Reakcia na: PTKe #82700:
To je teda paradox, že kvôli nástupnej hrane nemôže byť splietka. O koľko by sa zväčšila medzera medzi hranou nástupišťa a električkou? 6-7cm? Hlavne, že pri zastávke v oblúku sú medzery omnoho väčšie. Pritom sa jedná o zastávku, ktorá sa má používať len výnimočne.
A to o výhybkách s pojazdnou rýchlosťou 10km/h - to je výborné. Ale na NO v smere od Astórie pravdepodobne je použitá výhybka s vyššou rýchlosťou, keďže električky tam mávajú aj vyššie rýchlosti?
Reakcia na: PTKe #82700:
+1 ďakujem za vysvetlenie podrobností. S tou hranou nástupišťa som si problém uvedomoval, ale nečakal som, že to vytvorí také striktné obmedzenie. Škoda. Tu vloženiu splietky zabráni nejakých +15 cm navyše od hrany a pritom v obratiskách na stanici a pri botanickej záhrade hrana nástupišťa odskakuje oveľa ďalej ako toto. Áno viem, priamy úsek koľaje a oblúk je niečo celkom iné...
Reakcia na: 110mat110 #82702:
už som to tu vysvetlil - s rozlíšením požadovaného signálu voľno pre električku, ktorá prichádza ku križovatke a na vjazde je výhybka - napr. zo smeru NO pred križovatkou Štúrova - Kuzmányho - Žižkova, či požaduje voľno smer Moldavská alebo doprava smer Kuzmányho. K otázke preferencie ED na NO - tam je zatiaľ tvrdá požiadavka dopravnej polície na koordináciu prejazdu AD v smere Štúrova - NO - Palackého.
Reakcia na: PTKe #82700:
Co znamena aktivna preferencia? Elektricka prefrci cez krizovatku bez zastavenia? alebo sa len vynechava jej cyklus az kym nejaka elektricka stoji na semafore?
Reakcia na: PTKe #82697:
Bude takto konečne riešená aj signalizácia v križovatke na Námestí osloboditeľov?
Reakcia na: mi.v #82698:
K tým splietkam na VSS - vzdialená výhybka od centra a dve koľaje pred križovatkou zo smeru od centra museli byť zrušené z priestorových dôvodov, a aby sa zabezpečila vyššia rýchlosť vjazdu električky do križovatky /z dôvodu kratších medzičasov CSS/ tak sa tu osadila splietková koľaj. Podobne sa riešil príjazd električiek do križovatky z Barce. Z jazera z dôvodu zmeny trasy koľaje z protismeru /zrušené esíčko/ sa dve koľaje museli zrušiť, a splietka tu nie je z dôvodu, že je tu zriadené nástupište /hoci tu električky nemajú zastávku/, a popri nástupnej hrane nemôže byť vedená splietka, ale iba samostatná koľaj - kvôli zadefinovanej vzdialenosti skrine vozidla od hrany nástupišťa. Z Alejovej nie je splietka z dôvodu, že ju DPMK nepožadoval - z dôvodu minimálneho počtu spojov odbočujúcich doprava do Barce. Toto ma mrzí, lebo nepredpokladal som, že sú v rámci stavby MET používané výhybky s predpísanou prejazdnou rýchlosťou max.10 km/h - robí to obrovský problém, sú tu veľmi dlhé medzičasy medzi električkovým signálom voľno a zelenými pre automobilovú dopravu v kolíznych smeroch. Z toho dôvodu sa napríklad odsúval začiatok zelenej pre ľavé odbočenie áut z Barce do alejovej a tak sa táto zelená skrátila oproti pôvodným výpočtom o tri sekundy. Aj preto je potrebné v lete spustiť na tejto križovatke aktívnu preferenciu električiek s rozlíšením smerov.
Za gule zavesit toho, co vymyslel R4 v takejto podobe. To ako cez prazdniny ZS a SS Technika neuci? Od kedy?
Reakcia na: S499.1023 #82696:
Projektant nakreslí zadanie s dodržaním noriem a všetkým ďalším, čo k nemu patrí, no ako sa dalo čakať, bolo to "podľa požiadaviek DPMK". Preto ja by som sa na dôvody kľúčových rozhodnutí pýtal tam. 🙂 Presnejšie, nevie tu niekto, prečo to tam DPMK nevložil?

@PTKe – tá preferencia pri VSS znie sľubne a na Kuzmányho a pri Športovej hale to dúfam spraví viditeľný rozdiel. Snáď už sú preč časy, kedy mesto namonotovanú preferenciu "nezapne", lebo by to spôsobovalo diskomfort v IAD.

@PTKe – Predpokladám, že taká splietková koľaj sa dá "dorobiť" dodatočne, samozrejme, nie najbližších pár rokov, kedy musíme byť povinne spokojní s tým, čo sme dostali (koniec-koncov, bolo to podľa našich vlastných požiadaviek) a chváliť eurofondy. Je to tak?
Reakcia na: S499.1023 #82696:
Koľaje podľa požiadaviek DPMK riešil Prodex. Signalizácia sa bude upravovať s preferenciou električiek podľa rozlíšenia smeru - do konca stavby MET v auguste to bude funkčné, momentálne sa pracuje na nadstavbe palubákov električiek, aby vysielali pred križovatkou pre radič požadovaný signál pre zaradenie požadovaného signálu voľno. Prijímač už má Siemens pripravený. Podobne bude riešený triangel pri Krajskom súde a pri Športovej hale.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.