Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Viko #87190:
Rovnako ako zostalo ticho ohľadom toho kto to zafinancuje... 🙂
Reakcia na: Yogi616 #87192:
Prepáčte, naozaj ma mrzí, že toto písanie viaže toľko vášho času a energie v rôznych úvahách, kedy si kladiete nejaké otázky a potom na ne hľadáte odpovede. Snáď to druhých príliš neotravuje.

Ja len chcem vedieť stav realizácie projektu, to je všetko.
Reakcia na: mi.v #87191:
Ale teraz si sa zamotal jedine ty sám. Pretože mesto električkovú trať budovať nemalo a ani sa k tomu nezaviazalo. Skús si aspoň tie články prelistovať z Korzára, ktoré na seba nadväzujú chronologicky.
Reakcia na: Yogi616 #87188:
Ospravedlňujem sa, keď niektoré mnou uvedené súvislosti sú pre niektorých návštevníkov fóra príliš zložité.

Ja som chcel vedieť len to, či niekto nemá ďalšie informácie o stave toho projektu.
Reakcia na: Yogi616 #87186:
Plus celkom zostalo ticho ohľadom toho, ako sa zabezpečí doprava do Volva...
Reakcia na: 2TheMHDmarek3 #87184:
Hlási to aj na bašte, mieri a sofijskej, ale až z príspevku tu som sa dozvedela, čo vlastne...z toho tichého bublania počas jazdy nebolo rozumieť ani slovo...
Reakcia na: mi.v #87187:
"Hlavne nezabudnite na to, že postaviť tú trať sme zaviazaní sľubom investorovi a nie tým, či ju nejaké Košice potrebujú alebo nie. "

Počkaj, kto je zaviazaný?
Reakcia na: Yogi616 #87186:
Chápem rečnícku otázku v rámci večerných úvah, ale mňa teraz naozaj zaujíma stav projektu. To, či ho mesto potrebuje, ma teraz až tak nezaujíma (po trase však priemyselné podniky pribúdajú), veď mesto ani nie je hlavný investor. Hlavne nezabudnite na to, že postaviť tú trať sme zaviazaní sľubom investorovi a nie tým, či ju nejaké Košice potrebujú alebo nie. Otázka o potrebnosti je asi taká, že dom je rozostavaný a niekto sa pýta, či je potrebný. Možno to nie je zlá otázka, ale jej hlavná pointa už zmeškala svoj čas.

Ak niekto vie, aký je stav projektu, či ho niečo stále blokuje, alebo sa zase rozbehol, celkom by ma to zaujímalo.
Reakcia na: mi.v #87185:
Ozaj teraz potrebuje mesto trať až na letisko?
V súčasnosti je snaha o získanie stavebného povolenia na rekonštrukciu Alejovej, Južnej triedy a Barce, ale verím, že hneď po tom sa rozbehne proces výstavby trate na Sídlisko Ťahanovce, či modernizácia aspoň časti rýchlodráhy (možno len úsek po Pereš spolu s výstavbou nejakého menšieho terminálu). Trať na letisko snáď bude ešte dlho iba na papieri.
Čo je s traťou na letisko? Naposledy som videl (2024), že to niekto zo Švajčiarska súdnym sporom zastavil, lebo práve tam "mal svoje najmilšie pozemky". (Trochu preháňam, ale zase je v tom nejaký ukrátený vlastník a naťahovačky o majetok.)
https://korzar.sme.sk/kosice/c/kauza-vystavby-cesty-a-elektrickovej-trate-na-letisko-ide-na-najvyssi-sud
25.11.2025 v čase od 13:00 do 18:00 sa na Staničnom námestí uskutoční charitatívna akcia Havkobus. Viac informácií nájdete na Facebooku Dopravného podniku mesta Košice. Túto reklamu hlási aj na zastávkach Dargovských hrdinov, MiÚ a Námestie Maratónu mieru.
#4743 s novou CVR Lavacom/Bora
Reakcia na: LUKYmhd #87180:
Tak to mas pravdu, ze nechapes, kedze zakladna vec je, ze linka 23 premava na Letisko a 38 nie. A to sa nemeni.
Reakcia na: mi.v #87171:
ty si tak strašne mimo kamoško.
Linka 23 ma zas zmeny a zachádza na A. Kvasa? Jaksi potom nechapem linku 38 na jaku mačku vznikla. Tolke zbytočne a hlavne mätuce zmeny.
Reakcia na: KVKV #87162:
Podľa mňa bola likvidácia DZMK úplne zbytočna, mohli ich radšej niekam predať
Včera na mestskom zastupiteľstve pridal primátor jeden dôležitý dôvod pre nákup APC a to zapojenie do IDS. Teda na základe dát z APC bude správca IDS prideľovať peniaze zo spoločného balíka.
Reakcia na: Drew5 #87174:
Ja tomu samozrejme rozumiem, lenže to tiež nie je celá pravda, že? Také experimentálne pridanie spoja je krátkodobá vec. Podrží sa ani nie rok a keď nepríde dostatočný efekt, zruší sa. Tiež sa jedná o drahú vec.
Ja nehovorím, že sa takto nemá neustále hľadať optimum, iba som poukázal na to, že skutočne vráti ľudí do MHD až ich schudobnenie a nie pridanie spoja. Áno, bude to presun proti ich vôli, nie ako pri pridaní spoja. Argument, že ľudia sa opusteniu áut bránia je platný, ale keď náklady ďalej porastú, prestane fungovať.
Napríklad emisné "dane" ETS2 pre obyvateľstvo celej EÚ sa síce odložili o rok, ale s tým, že ich plný cieľový termín sa o rok neposunul. Je to niečo podobné (nie presne rovnaké) ako skrátenie hypotéky o rok – dá sa na tom s bankou bez problémov dohodnúť, ale skrátené obdobie bude podliehať vyšším splátkam, aby súčet zostal rovnaký. Takže môžeme trochu ironicky povedať, že aj prichádzajúce platby ETS2 veľmi podporia návrat automobilistov do MHD.
Tí, ktorí za ETS2 hlasovali, tvrdia, že zvýši ročné náklady len o desiatky eur. Oponenti tvrdia, že až 3000€ ročne. Ani jedni asi nemajú chuť a odvahu zverejniť a potom si navzájom porovnať svoje výpočty. Ale keby to bolo len 100€ mesačne, tak už to spôsobí presun do MHD a potom aj pridanie spojov – kvôli dopytu. Už teraz každý mesiac požičiavam peniaze viacerým ľuďom, ktorí majú pravidelný príjem, ale do výplaty im nevychádza. Uvádzam to iba kvôli tomu, aby ste mali predstavu, že časť spoločnosti je už teraz viac na hrane chudoby, ako by sa zdalo. Ešte pár dotiahnutí skrutiek a v spojoch bude zase viac pracujúcich mužov (predovšetkým to je skupina, ktorá jazdí autom, hoci ostatní v ich rodine chodia verejnou dopravou).
Reakcia na: Yogi616 #87173:
To je v poriadku, ale veď ja som sa to nepýtal 🙂 Na moju otázku kvalifikovane odpovedal Dispečer, za čo mu ďakujem a dávam +1. Vaša odpoveď sa tiež niečo snaží tvrdiť, ale ide to mimo položenej otázky, len to je technicky zavesené k nej. Skúsme sa držať obsahu diskusných vláken.
Ak nemáte informácie, namiesto pocitu, že musíte za každú cenu odpísať, pokojne môžete urobiť aj to, že napíšete "o tom nemám informácie", alebo že vôbec neodpíšete. Veď ja vás nenútim písať odpovede na otázky, v ktorých sa nevyznáte.
Reakcia na: mi.v #87171:
Doterajšie spôsoby boli postaviť sa k ceste/na zastávku a odhadovať ako plná električka alebo autobus je (profilový prieskum). To je nepomerne personálne náročnejšie, najmä ak je snaha pokryť v jednom momente viacero profilov/zastávok a zároveň oveľa nepresnejšie, lebo cez okná nevidno do celého vozidla (napríklad do priestoru kĺbu), niektoré vozidlá zas majú reklamu cez okná, a tiež sa stáva, že sa vo vozidle stretne napríklad viac ľudí, ktorí preferujú státie a tým zakrývajú výhľad na sedadlá za nimi (keďže sčítač obvykle pozerá na vozidlo z boku).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.