Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ahojte všetci, natáčam video o električkách v Košiciach a neviem nájsť informácie o zastávkach, ktoré boli postavené pri spustení systému. Má niekto informácie o tomto?
Reakcia na: Drew5 #87050:
Toto je žiaľ nielen o Košiciach, ale o celej EÚ. Žije na dlh, hospodársky upadá. Ďalšie desaťročia to bude len horšie, nie lepšie.

U nás to mediá príliš neuverejnili, ale hlavné mesto Brusel nedávno zbankrotovalo (ako mesto). Ročné príjmy 7,5 mld., výdavky 15 mld. Jeden z mnohých článkov je napríklad tu, pomôže prekladač:
https://exxpress.at/politik/bruessel-ist-pleite-kein-geld-keine-regierung-kein-plan/
Je to obrovská hanba na zvonku nablýskanú Úniu, že mesto, v ktorom sídli jej vedenie, nedokáže obnoviť správu mesta (finalisti volieb sa nevedia dohodnúť), preto nedokáže riadiť svoje výdavky (a to nie o pár percent, ale o dvojnásobok sumy!) a zbankrotuje. A to nie je všetko ale nikto nevie, čo s tým robiť ďalej (aspoň k dátumu, keď sa o tom písalo v európskych médiách).
Reakcia na: maco.mhd #87051:
Kto tie aktivity a promo (cestovanie zdarma) podniku zaplatí? Mesto? Prečo by malo? Už platí cestovanie zdarma tam, kde je to potrebné (Jazero, seniori, deti). DPMK? To je nesprávne očakávanie, podnik je na poskytovanie dopravnej obsluhy a nie zdroj peňazí na drahé promo podľa nejakých kampaní. EÚ? Tá už zaplatila to spísanie kampane na letáčiky a tam končí. Máme sa na to pozbierať tu na iMHD? Alebo ako presne by ste si predstavovali, kto by mal tie jazdy zdarma zaplatiť?
Chápem, asi sa vychádza z toho, že tí ľudia do MHD mimo kampane nenastúpia, takže ako keby vo vozidle neboli ani v ten deň promo akcie. Ale väčšinou sa vzniknuté náklady vyčísľujú (aspoň štatisticky) a niekoho zaujíma, komu nakoniec zostanú na krku.
Reakcia na: Podhradovčan2 #87046:
MHD zadarmo je celoročne, aspoň teda na jednom úseku, uzavreté ulice tiež máme, kto skôr by mohli skúsiť z Levočskej na VSS, konečne by mal šancu aj autobus 🙂
Ahojte budú niekedy zaradené opäť do premávky ďalšie súpravy T6 alebo nie ďakujem
Reakcia na: Drew5 #87050:
"Ta ďe"! Košice a prínosné aktivity, neexistuje 😂 🙃...
Reakcia na: Yogi616 #87047:
Uz som sa zlakol, ze nefungujuce Kosice sa zapoja do ETM.
Reakcia na: Podhradovčan2 #87046:
Bezplatná MHD počas týždňa mobility bola naposledy v Košiciach v roku 2021, takže pochybujem.
Reakcia na: Podhradovčan2 #87046:
toto asi nebude aktuálny rok 😃
Aktivity mesta Košice počas nadchádzajúceho týždňa mobility (16.9. - 22.9.) 🙂
Reakcia na: Krokodyl #87044:
Pokiaľ sa nič nezmenilo, tak stále by mali jazdiť len #509 a #523.
Vie nekto ?
Chodí teraz viac KT8D5 , ako o prázdninách, keď su teraz kratšie intervaly na všetkých linkách ?
Případně koľko a ktoré ?
Vopred Dík.
S pozdravem Jiří Smolík Jižní Moravy
Reakcia na: DrEmerald #86897:
Záloha, která se může objevit kdykoliv, kdekoliv, když zdechne Vario.
Třeba 25.8.2025 odpoledne jela na 9 z Barca a na zastávke Spoločenský pavilion cestující, tedy aj mňa vyhodili do čekajícího Varia a 523 se odebrala do depa, tak jsem vyběhl a zdokumentoval odjezd do depa ze zastávky Spoločenský paviilon.
Reakcia na: Drew5 #87041:
Hľadanie slov "modernizácia Kysak - Prešov - Plaveč" ukáže niekoľko zaujímavých materiálov a medzi nimi aj to, že podľa kapacitných predikcií ŽSR do roku 2027, Kysak-Prešov má vysoko naplnenú kapacitu, ale nie extrémne naplnenú. Vysoké naplnenie je istým spôsobom želané optimum. Túto úroveň momentálne máme na väčšine koridorov. Tu je mapa naplnenia kapacít koridorov s výhľadom do roku 2027 – na strane 39: https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/infrastruktura/ttr-sr/kapacitna-strategia-zsr-rcp-2027.pdf
Takže tvrdenia, že "jednokoľajka je nedostačujúca" sú mylné. Zatiaľ je výhľadovo dostačujúca a nie je ani nebude zaťažená nijako viac ako väčšina koridorov. Podľa ŽSR, preťažené trate sú momentálne na juhozápade Slovenska a nie Kysak-Prešov.
Reakcia na: 110mat110 #87040:
Pokial viem, asi to avizoval aj Raz, ze sa chysta studia realizovatelnosti na modernizaciu Kysak - Presov - Plavec.
Reakcia na: mi.v #87039:
Lebo je to take jednoduche len hodit druhu kolaj. Aktualne sa nic neriesi. Mozno je tam EIA na niektore casti. V plane je tunel v Obisovciach, takze druha kolaj v najblizsej 5rocnici urcite nebude
Reakcia na: Drew5 #87033:
Tak v tom prípade snáď sa to už aj rieši. Ak by niekto chcel vedieť viac a nie je to dohľadateľné, tak by mala pomôcť infožiadosť na ŽSR.
Ja som predošlý príspevok písal všeobecne, lebo niekedy je taká predstava, že stačí poslať dve Avie s robotníkmi a zakrátko sa môžu doviezť koľajnice pre druhú koľaj.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.