Ahojte všetci, natáčam video o električkách v Košiciach a neviem nájsť informácie o zastávkach, ktoré boli postavené pri spustení systému. Má niekto informácie o tomto?
Toto je žiaľ nielen o Košiciach, ale o celej EÚ. Žije na dlh, hospodársky upadá. Ďalšie desaťročia to bude len horšie, nie lepšie.
U nás to mediá príliš neuverejnili, ale hlavné mesto Brusel nedávno zbankrotovalo (ako mesto). Ročné príjmy 7,5 mld., výdavky 15 mld. Jeden z mnohých článkov je napríklad tu, pomôže prekladač: https://exxpress.at/politik/bruessel-ist-pleite-kein-geld-keine-regierung-kein-plan/
Je to obrovská hanba na zvonku nablýskanú Úniu, že mesto, v ktorom sídli jej vedenie, nedokáže obnoviť správu mesta (finalisti volieb sa nevedia dohodnúť), preto nedokáže riadiť svoje výdavky (a to nie o pár percent, ale o dvojnásobok sumy!) a zbankrotuje. A to nie je všetko ale nikto nevie, čo s tým robiť ďalej (aspoň k dátumu, keď sa o tom písalo v európskych médiách).
Kto tie aktivity a promo (cestovanie zdarma) podniku zaplatí? Mesto? Prečo by malo? Už platí cestovanie zdarma tam, kde je to potrebné (Jazero, seniori, deti). DPMK? To je nesprávne očakávanie, podnik je na poskytovanie dopravnej obsluhy a nie zdroj peňazí na drahé promo podľa nejakých kampaní. EÚ? Tá už zaplatila to spísanie kampane na letáčiky a tam končí. Máme sa na to pozbierať tu na iMHD? Alebo ako presne by ste si predstavovali, kto by mal tie jazdy zdarma zaplatiť?
Chápem, asi sa vychádza z toho, že tí ľudia do MHD mimo kampane nenastúpia, takže ako keby vo vozidle neboli ani v ten deň promo akcie. Ale väčšinou sa vzniknuté náklady vyčísľujú (aspoň štatisticky) a niekoho zaujíma, komu nakoniec zostanú na krku.
MHD zadarmo je celoročne, aspoň teda na jednom úseku, uzavreté ulice tiež máme, kto skôr by mohli skúsiť z Levočskej na VSS, konečne by mal šancu aj autobus
Vie nekto ?
Chodí teraz viac KT8D5 , ako o prázdninách, keď su teraz kratšie intervaly na všetkých linkách ?
Případně koľko a ktoré ?
Vopred Dík.
S pozdravem Jiří Smolík Jižní Moravy
Záloha, která se může objevit kdykoliv, kdekoliv, když zdechne Vario.
Třeba 25.8.2025 odpoledne jela na 9 z Barca a na zastávke Spoločenský pavilion cestující, tedy aj mňa vyhodili do čekajícího Varia a 523 se odebrala do depa, tak jsem vyběhl a zdokumentoval odjezd do depa ze zastávky Spoločenský paviilon.
Hľadanie slov "modernizácia Kysak - Prešov - Plaveč" ukáže niekoľko zaujímavých materiálov a medzi nimi aj to, že podľa kapacitných predikcií ŽSR do roku 2027, Kysak-Prešov má vysoko naplnenú kapacitu, ale nie extrémne naplnenú. Vysoké naplnenie je istým spôsobom želané optimum. Túto úroveň momentálne máme na väčšine koridorov. Tu je mapa naplnenia kapacít koridorov s výhľadom do roku 2027 – na strane 39: https://www.zsr.sk/files/dopravcovia/infrastruktura/ttr-sr/kapacitna-strategia-zsr-rcp-2027.pdf
Takže tvrdenia, že "jednokoľajka je nedostačujúca" sú mylné. Zatiaľ je výhľadovo dostačujúca a nie je ani nebude zaťažená nijako viac ako väčšina koridorov. Podľa ŽSR, preťažené trate sú momentálne na juhozápade Slovenska a nie Kysak-Prešov.
Lebo je to take jednoduche len hodit druhu kolaj. Aktualne sa nic neriesi. Mozno je tam EIA na niektore casti. V plane je tunel v Obisovciach, takze druha kolaj v najblizsej 5rocnici urcite nebude
Tak v tom prípade snáď sa to už aj rieši. Ak by niekto chcel vedieť viac a nie je to dohľadateľné, tak by mala pomôcť infožiadosť na ŽSR.
Ja som predošlý príspevok písal všeobecne, lebo niekedy je taká predstava, že stačí poslať dve Avie s robotníkmi a zakrátko sa môžu doviezť koľajnice pre druhú koľaj.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Yogi616