Ke stávce se připojí i řidiči DPMB. Provoz MHD přesto zůstane alespoň v omezené míře zachován: Od 5.00 do 10.00 a od 14.00 do 19.00 budou v provozu v intervalu přibližně 5-10 minut (interval bude záviset na počtu řidičů, kteří přijdou do práce) linky 1, 2, 8, 12, 25, 26, 33, 37 (v celých trasách) a mimořádně i linky 92 (pouze v úseku Hlavní nádraží - Halasovo náměstí), 93 (pouze v úseku Hlavní nádraží - Soběšice) a 94 (pouze v úseku Hlavní nádraží - Obřany, sídliště). Poslední pravidelné odjezdy před zahájením stávky vykonají noční autobusy od spojení ve 23.30 ve středu 15. 6., prvními odjezdy po skončení stávky bude půlnoční rozjezd nočních autobusů v noci na pátek 17. 6.
To bol už rok 2011.. ako to letí.
Primátor môže predložiť čo chce, ale ak nemá dosť poslancov na svojej strane tak nepretlačí nič. Inými slovami, primátor môže hoci aj v tento moment povedať, že navrhne DPMK 300 miliónov eur ročne. Kľudne môže takúto sumu navrhnúť v zastupiteľstve, lenže prihlási sa hociktorí poslanec a povie, ja navrhujem nie 300 ale 3... Hlasujeme, väčšina zahlasuje za 3 milióny, DPMK pôjdu 3 milióny. Takto nejako sa tvorí rozpočet mesta. Samozrejme sumy pritiahnuté za vlasy, ale príklad ilustruje to, kto má reálnu moc pri rozdeľovaní peňazí.
a ako sa to robí? daj návod. Štrajk nejde robit bez obmedzenia. Ak nieco chces piš Polačekovi a stazuj sa. Ten ma vačky plné že mu drobne vypadavaju ale na DPMK nedava nič. Bez penazi nejde robiť MHD.
A ešte jeden fun fact: Program Doprava je po programe Vzdelávanie (ktorý tvoril v 2021 cca 45% výdavkov, ale každým rokom je jeho podiel nižší) programom s druhým najväčším balíkom peňazí (podiel programu Doprava vo výdavkoch naopak vzrastá).
Obávam sa, že v tejto forme to nebude mať podporu verejnosti. Obzvlášť ak som si za službu dopredu zaplatil a ja ju nedostanem a už dopredu mi oznámia, že nedostanem ani žiadnu kompenzáciu.
Štrajkov tu už bolo viac, boli robené citlivo a vždy sa niečo dosiahlo. Toto je veľmi krátkozraké. Nič, nič a zrazu vypnem všetko. To sa takto nerobí.
Mimo špičky by to už rukojemnícka dráma nebola, či čo? Nehovoriac o tom že pointou štrajku je že to má mať dopady na zákazníkov, inak by ten štrajk moc zmysel nemal.
Veď ale štrajk je vždy nátlakové opatrenie, jeho pointou je narušením činnosti pritiahnuť pozornosť k vyriešeniu problému.
Azda si videl niekedy štrajkovať Lufthansu alebo SNCF v mimopracovnej dobe? Čo by asi tak dosiahli prechádzkou s transparentami cez víkend v parku?
Bez ohľadu na príčiny problémov... celodenný štrajk v zmysle, že sa deti nedostanú do školy a dospelí do práce spôsobí prelomovú stratu dôvery cestujúcej verejnosti s ďalekosiahlymi následkami na ďalší odliv cestujúcich, a v konečnom dôsledku sa štrajkom docieli presný opak toho, čo sa chce. Takže môj názor, korektné by bolo jazdiť aspoň v špičkách a štrajkovať mimo špičiek. Inak to považujem za čistú rukojemnícku drámu bez domyslených dôsledkov.
Nezavádzaj, mesto neočakáva, že DPMK bude jazdiť zadarmo. Mesto iba očakáva, že DPMK bude hľadať ďalšie možnosti, ako šetriť.
P. S.: Vzhľadom na to, že viaceré linky, ktoré dodnes premávajú premávajú v zásade v podobe ešte na základe požiadaviek starostov z rokov 2007 - 2011 (lebo "prestupy odrádzajú"), dá sa ešte čo-to na objednávke ušetriť (netvrdím však, že to bude toľko, koľko sa prezentuje, že DPMK by mal ušetriť).
Neviem, či si to niekto uvedomuje, ale výdavky na MHD tvoria posledné roky cca 10 - 12% výdavkovej časti rozpočtu mesta (celý program č. 5 Doprava tvorí zhruba 20% (cca 42,3 mil. € v roku 2021); výdavky pre rok 2021 predstavovali vyše 222,6 mil. €). (Rýchle výpočty z rozpočtu, za prípadnú chybu sa vopred ospravedlňujem.)
Ak je sekera na strane príjmov vďaka nedávnym opatreniam štátu cca 34 mil. € (ako už spomínal primátor vo svojom poste v polovici decembra), čo je suma, ktorá by reprezentovala cca 20% celkových výdavkov rozpočtu, úprimne si neviem predstaviť ako by mesto mohlo urobiť rozpočet tak ako si predstavujú odborári, že by šetrilo všade inde, len nie na MHD.
FYI: Ak správne čítam rozpočet, magistrát samotný na svoju prevádzku má výdavky cca 14 mil. €. Takže keby niekto chcel rozpustiť celý magistrát, stále by to nestačilo na Igorovu atómofku.
"Od 1. februára plánujeme vstúpiť do cestovných poriadkov liniek č. 11, 12, 14, 17 a 26. Vo februári vykonáme úpravy aj na linkách 18, 55 či 33. V marci sa dotknú úsporné opatrenia aj liniek 51, 52 a 56."
Ozaj, kedy sa plánuje "vstúpiť" do vyššie spomínaných CP liniek, ktoré boli menované v minulomesačnom rozhovore s Dankom v košickom Korzári?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
myslavcan