Nepúšťam cez predné dvere ak je vozidlo obsadené spôsobom, že medzi prvými a druhými dverami sa tlačí 50 ľudí, krorí sa nehodlajú posunúť dozadu (resp. posunú sa, ale po dlhom vysvetľovaní aj tým ktorí sú na mobiloch a nesledujú, nechápu situáciu a za komentárov nadudraných ľudí typu "a kam akože sa mám posunúť?", "kde ty K;;ôú&") a zvyšok vozidla je poloprázdny. Ďalší nastupujúci by tým pádom ostal uviaznutý na prednej plošine a bránil by následne vo výhľade, a to nechceme Občas je to aj kvôli počasiu a vetraniu, obzvlášť ak šofér sedí vo vetrovke a očividne mu je zima. Zvyšné prípady sú potom zapríčinené frustráciou vodiča.
Natočený ku dverám, napoly som sedel a napoly už stál v priestore zadnej trojsedačky v prvom buse a mal som takmer okamžitý výhľad. Nakoniec som nevystúpil, preto som videl aj pokračovanie. Môžem sa vo všetkom mýliť, ale keď som videl následnú jazdu, tak to posilnilo všetky neisté domnienky. Keby aspoň stíhal na zelenú do svojho pruhu, pochopím, ale skrotol na červenú v dlhšej kolóne. Berte to ako rozprávanie príhody z môjho pohľadu, možno mi niečo uniklo.
Presne tak...v tej zastávke pobehujú ľudia jak ovce, tesne popred bus, a zažila som aj ženu, ktorá chcela stihnúť bus a aby obišla rýchlejšie ľudí v zastávke, tak zaskočila na cestu, rovno pred ďalší bus...vodič brzdil aj očami, v podstate ju akoby tlačil pred sebou ako bežala...
keď sa tu počíta čas tam niečo lukratívne z prace po nočnej napríklad, 6:05 sedím v aute a doma som 6:25-6:30 (tam zaleží kde zaparkujem), zato MHD 6:10 ide autobus z prevádzky za cca 10 minút vystúpim na Vstupnom areáli, tam prestúpim na električku a vystúpim o 7:00, 7:05 som doma. a pol hodina je už pekný rozdiel....ale je pravda že ak idem do mesta radšej idem električkou ako autom.
SOR ky su konštruované tak, že vodič sedí nízko a prakticky na úrovní konca dverí, akýkoľvek človek, predmet vo dverách bráni vo výhľade na pravú stranu. V iných typoch autobusov v KE tento problém nie je taký očividný. To je môj názor na základe mojich skúseností z cestovania aj jazdenia. A kedže väčšina vozoparku je tvorená SORkami, preto je v súčasnosti viac konfliktov o predných dverách, ako dávnejšie. V Citelise aj keď niekto vo dverách stojí, nezavadza, ani sa kabína vodiča až tak nevyvetrá ako v SOR. Solarisy majú polovicu dverí oddelenú, resp. celú kabínu. SORy sú proste tak super poriešené, že šoferom prepína
Hej, starí ľudia sa trepú ku predným dverám, lebo chcú sedieť úplne vpredu a sledovať jazdu. Už som zažil aj takých, ktorý ma rýchlo predbehli, aby som si tam nemohol ja sadnúť. Podaktorí starí ľudia sa správajú ako malé deti.
To však nijako neospravedlňuje šoféra. Druhý expert zastavuje s prvými dvoma dvermi mimo zastávku (hej, nie si to náhodou ty?) a necháva ľudí vystupovať na blate, tretí expert mi pre zmenu odmietol tvoriť predné dvere. To je v poriadku?
Pridám zážitok zo včera, aj keď trochu iný. Od Senného trhu sme zastavili s kĺbákom v zastávke NO. Za nami rovnaká kĺbová sorka zbesilo brzdila a trúbila, nestačila jej zábrzdná vzdialenosť. No podarilo sa mu to zvládnuť a zastal asi na 25 cm za naším busom. Lámal som si chvíľu hlavu nad tým, či to trúbenie nebolo najmä kvôli cestujúcim v jeho buse, aby zareagovali pred brzdením a zároveň nehnevali sa na vodiča. Po odjazde zo zastávky išiel ten bus za naším tak blízko, že tak za druhým nejde ani vytunený Golf s 19-ročným vodičom. Povedal som si, asi nie všetci majú rovnaký štýl jazdy... Ale musím povedať, že u 90% vodičov oceňujem nielen dobré jazdenie, ale predovšetkým pevné nervy voči niektorým polovodičom v osobákoch. (Toto bola asi výnimka a preto číslo vozu "plyn-brzda" si nechám pre seba.)
Niektorým cestujúcim fakt začína prepínať. Včera mi jedna s palicou nevládna stála pripravená na 3. dvere a ako som pristavil do zastávky pomalým tempom šla dopredu aby nastupovala po schodoch na predné. Evidentne im nastupovanie cez iné dvere nevonia, normálne je to úchylka.
On tam zarátal aj cestu na zastávku a od zastávky...vyrátaj si čas odkedy odídeš z bloku až kým neprídeš do práce, a toto číslo tu daj a nie len čistý čas jazdy s MHD..
Niektorým šoférom fakt začína prepínať. Včera mi jeden okomentoval moje vystupovanie prednými dverami slovami "všetci sa pchajú do predných dverí". Zastávku predtým vystupovala žena s dcérou prednými dverami, keďže sedeli vpredu vedľa mňa. Evidentne, akékoľvek používanie predných dverí im nevonia. Evidentne, ak aj sedím vpredu, mám poslušne vypadnúť ku ďalším dverám. Normálne čakám, kedy na nich vodiči klincovať drevené dosky, aby ich nikto nemohol používať.
to musis byvat teda moc daleko--mne cesta do prace trva cca 15 minut s MHD trasa KVP Moskovska - Idanská. Kombinujem 72 + 6 /pripadne R1/ na prestup mam cca 4 minuty Prestupujem pri Krajskom sude.
Veľa ľudí kombinuje MHD a auto a tých pár centov sa hodilo pri krátkych cestách, po zdražení máš rovnaké intervaly, žiadne zlepšenie sa nekoná,.minule na 71 krátky SOR cez pracovný deň mimo prázdnin, opačným smerom citelis, ked som videl ešte 3503 na 71 ten deň, tak tým som jazdil ešte na ZŠ do školy. Medto nemá na nič peniaze a služby občanom katastrofa, to je treba priznať naplno. Co sa týka MHD, v nen sa určite nedá pracovať, robia to tak max ľudia dochádzajúci vlakom, aj to minimálne, keďže sú ráno tiež plné
No vacsinou v MHD stojim a drzim sa jednou rukou a druhou drzim batoh. A som dorobil... A realne, ked si aj sadnem, tak nic rozumne za tych par minut nestihnem spravit. Pretoze naozaj velku cast mojej cesty zaberie prestup a pesi presun. Socialne siete a pozretie novin ako nejaky extra posun naozaj neberiem. Zaobidem sa aj bez toho.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
mi.v