Reakcia na: mi.v #82961:
Ide o to, ze takto riesit to bude minimum ludi, male percento takych ludi vyhodi alebo nahlasi u vodica, vacsina si presadne, vystupi, alebo to pretrpi. Vekom sa cuch postupne straca, takze starsim to moze vadit ovela menej a vlastny smrad clovek neciti, takze si to neuvedomuje.Kvoli tomu vsetkemu je potrebne najst idealne riesenie a to je podla mna ANONYMNE nahlasenie, pokial by bolo mozne poslat SMS s cislom vozidla, alebo 3x stlacit tlacidlo vystup, vodic by prisiel dozadu a myslim ze by problemovu osobu/osoby lahko nasiel, slusne by si vypytal listok, alebo by povedal ze obtazuju cestujucich zapachom, ze je to v rozpore s pravidlami CP a slusne by ich poziadal o vystupenie, v pripade potreby by mohol zavolat policiu.
Inak prave ta slusnost chyba niektorym vodicom, jeden pravidelne vulgarne nadava "spoluobcanom" cez cely bus, prip. pride dozadu, vrieska a vyhodi ich - neuvedomuje si, ze v nich pestuje nenavist a budu sa spravat este viac extremne - a tiez ostatni z majority si budu mysliet, ze toto je normalne spravanie.
Ma to uz aj nasledky, videl som mladych (majoritu) vulgarne nadavat spoluobcanovi, vobec sa nebali, nemali ziadne zabrany v buse plnom ludi, mozno nemali ani 10 rokov. Postupne bude nenavist a agresivita rast - na oboch stranach a to nie je dobre.
mi.v
Ak ľudia kritizujú MHD, tak čakanie a doba cestovania im až tak nevadí (s tým vopred počítajú) ale skôr ofrflú ako sa v nej cítili teda a) tlačenica v špičkách (na niektorých trasách) b) smrad, prepotený vzduch, krik alebo iné obťažujúce faktory. V tejto dobe osobného komfortu radšej uprednostnia auto, ktorého nevýhody, hoci je ich dosť, im nepripadnú také osobne obťažujúce ako zážitky vo vozidle MHD.
Niektoré prípady sú "do neba volajúce". Chalan má mobil so slúchadlami v ušiach, ale so svojou partiou smradom vypratali zadnú časť električky v okruhu dvoch metrov od seba. Že zaplatené nemal nikto, kontrola vodiča iba potvrdila. Z ostrovčeka sa potom vyhrážali "to on na nás povedal" a búchali na električku pri mne, ale ani som sa za tými sockami ani neobzrel. Hneď potom ľudia vyšli z kútov, posadali si, napätie pominulo a cestovalo sa príjemne.
Na druhej strane, podľa mňa si toleranciu pomerne zaslúžia ľudia bez lístkov, ktorí na lístok fakt nemajú peniaze, ale snažia sa neobťažovať. A včera v buse bola pozoruhodná situácia: cigánka z jednej partie hrešila ďalšiu z inej partie, že smrdí na celý autobus a že ostatným to určite vadí. Ďalšia z tej partie pri debate ukázala kúpený SMS lístok v mobile. Znovu sa potvrdzuje, že nikdy sa to nesmie posudzovať paušálne, aj oni sami sa snažia, keď majú možnosti. Ale keď minule chlapci na štvorsedačke nielen páchli fetom, ale medzi sebou machrovali, ako to budú hrať na revízorov, tak na ďalšej zastávke už stáli na ostrovčeku. Mohli byť radi, že to končí tak jednoducho, bez pokuty.
Bolo by dobré, keby sa aj revízori dali navigovať podnetmi cez dispečing, teda v prípade, že jedna z ich skupín je práve niekde v okolí. Aj preto, aby ľudia videli, že u dopravcu je snaha situáciu riešiť aj operatívne, a aj keď sa to vždy nedá, tak že dopravca aspoň prijíma podnety verejnosti a nemá iba svoj vlastný okolnosťami nemenný rozvrh kontrol.