Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Alco #82494:
Pri poslednom prázdninovom škrtaní, ktoré bolo píár súdružkou cielene lživo označené ako jednorázové (len na tie jedni prázdniny), sa paradoxne škrtali intervaly v sedle. Doteraz nechápem, ktorej chorej hlave toto napadlo. Len ďalšie vyháňanie ľudí preč z MHD. Pri intervale 20 minút sa začínam obzerať po iných druhoch dopravy, najmä v lete.

Čo sa týka špičiek, pokiaľ sa oseká 7,5-minútový interval na 10-minútový prázdninový, tak tam je ťažko zachovať odchody z bežného dňa školského roka. Ale pri atraktívnom intervale je skutočne jedno, či to ide na 23 alebo na 27, prídeš na zastávku a o chvíľu to skrátka príde.

Ďalšia vec je, keď ti niekto napíše že električka od Optimy chodí do 22.12.2017 a oni ju proste posledný týždeň semestra nevypravia. A potom sa niektorí čudujú, prečo je tak plné parkovisko na Jedlíkovej. No nie každý je ochotný cestovať ako dobytok v preplnenej R4 na 7:30. A keď mu v posledný týždeň ešte k tomu električku svojvoľne nevypravia, tak sa na to jednoducho definitívne vykašle, pozbiera sa partia a chodia traja či štyria všade autom. Fakt by ma zaujímalo, ktorý majster sveta a na základe akej bulharskej konštanty určil, že na konci semestra eRku netreba.
Reakcia na: Patricio #82493:
Myslím to tak, že školské a rôzne posilové spoje nevypraviť, ale na nosných linkách pomeniť odchody a osekať na 20 min intervaly, to je zhovadilosť. To v KE tvoria 50 percent cestujúcich žiaci? Čo sme v Uppsalle vo Švédsku? Cez prázdniny nikto iný nechodí do zamestnania?
A na to všetko zistím, že neprázdninová výprava sa zase nebadane zmení (ako po každých prázdninách), napr L10 mi už neide 7.23 ale 7.27 - to je načo dobré? Toto môže vymyslieť a obhajovať len atrofovaný mozog, nikto ma nepresvedčí o opaku...
Reakcia na: Iv #82492:
Blbo som to napísal, malo to byť trochu uštipačné. Každopádne ako píšeš, veľa ľudí o tom nevie a potom sa čudujú že "aha tu, nejde autobus", prečo asi? Ja si myslím že prázdninová prevádzka má svoje opodstatnenie a netreba na tom nič meniť(zdokonaliť sa dá všetko), keď človek chce tak si zistí aký je deň. Už keď pozriem z okna tak vidím že niečo nie je v poriadku, asi sú prázdniny?
Reakcia na: Patricio #82491:
Skús si niekedy na zastávke pozrieť kalendár prevádzky...väčšina ľudí ani netuší, že to tam je a načo to tam je....nachádza sa na úplne všetkých zastávkach a vymieňa sa pravidelne počas letných prázdnin...
Reakcia na: rpopo #82490:
No to je druhá vec. Lenže tak či tak budeš musieť urobiť nejakú alternatívu, príklad 20L s tou zachádzkou, ako by sa to dalo vyriešiť počas školských prázdnin? Možno by stačilo vycapiť papier s rozpisom prázdnin, aby sa nestalo že "verejnosť nemajúca decká školopovinné" by nemala šajnu aký je deň.
Reakcia na: Patricio #82489:
Obávam sa skôr, že či by potom v lete mal ten menej vyťažený autobus vôbec kto šoférovať. Ale napríklad súhlasím s tým, že okrem sviatkov ako Vianoce a Veľká noc by sa malo jazdiť v ustálenom režime. A letná sezóna je samozrejmosť, vtedy je ľudí citelne menej aj na prázdninový režim.
Reakcia na: Alco #82487:
A ako si to predstavuješ? Počas prázdnin necháš Pracovné dni? Potom bude autobus menej vyťažený a vodičov rovnako, no načo?
Reakcia na: Alco #82487:
Na to nie su kilometre. A teraz si tipni, ci mesto navysi DPMK kilometre alebo DPMK obmedzi intervaly v pracovnych dnoch na krasnych 20 minut v sedle.
Jednoduché riešenie problému:
zrušiť debilné prázdninové CP a je po problémoch!
Čo má čo cestujúcu verejnosť nemajúcu decká školopovinné zaujímať, či sú dnes prázdniny alebo nie...
Reakcia na: LUKYmhd #82485:
Chapeme sa. Na otazku preco ti odpovedat neviem, viem len odpoved na otazku ako. Tak ako je v CP.
Reakcia na: 110mat110 #82483:
Jo ale to su autobusy...vravim o tom ze elektricky maju miesto 3. stlpcov 2 a tym padom maju len pracovne dni co mali aj cez prazdniny. To znamena ze vypadla 12 minutova spička poobede miesto nej je celodenny 15 minutovy interval, a taktiez rano miesto 10 minut je 12. Busy maju svoje intervaly ako cez školsky rok. Otazka moja znie prečo sa električky nevratili do školskeho rezimu tak ako to bolo pred sviatkami tj. 10 minut rano a 12 minut poobede. Chapeme sa?
Reakcia na: 110mat110 #82483:
Snáď si to všimli aj na Bardejovskej ? Lebo 13. týždeň zimného semestra si napríklad nevšimli. #zaToMôžeMesto
Reakcia na: LUKYmhd #82482:
Dnes uz nie su prazdniny, cize tmavomodry stlpec 'pracovne dni'
Reakcia na: 110mat110 #82481:
No mne treba ozaj vediet ci bude prazdninovy alebo uz normalny režim? Eeletricky ci budu posilnene alebo 15 min cely den? a autobusy mimo špičky 15 minut či 20?
Reakcia na: LUKYmhd #82480:
Nahodne s meskaniami. Ako doteraz
Ako bude od zajtra jazdit MHD? a električky? dakujem
Reakcia na: rpopo #82478:
Zial, aktualne nevies povedat kolko % aut na slaneckej je tranzit a kolko ide do KE. Ked (raz, v tomto tisicroci) bude dokonceny obchvat D1/R2 bude sa dat povedat, ano vsetky tieto auta na slaneckej idu do mesta a nemusia.
Reakcia na: afeno #82477:
Vám bohužiaľ obom uchádza základná vec, ktorá je alfou omegou celého problému. Problém nie je to, že treba cestu rozšíriť, problém je to, že treba autám vstup do mesta obmedziť. Porovnajte si stav áut teraz a pred desiatimi rokmi, alebo ak nie takto, tak si porovnajte, koľko kolón sa vytvorilo pred desiatimi rokmi a koľko teraz. Práve v smere od Krásnej je rozumné príchodzie autá nechať na jazere, alebo to obmedziť ako to je bežné v iných mestách, že striedať povolený vjazd podľa párnych a nepárnych ŠPZ. Bohužiaľ toto riešenie nie je úplne vhodné do doby, než bude urobený obchvat, kvôli tranzitnej doprave. Ak by sme na to šli logikou rozširovania cesty za každú cenu, tak rádovo o desiatky rokov prídeme do stavu, že cesty už nebude kam rozširovať. Stačí sa pozrieť na štúrovú, už teraz nie je nič mimoriadne keď je kolóna od križovatky Palackého x Jantárova až po Steel arénu a ďalej často krát v špičke po výjazd z Toryskej. Mám asi takú predstavu, že ak pri auparku postavia to bizniscentrum ako chcú, tak sa dočkáme štádia, že kolóna bude kľudne aj po plynárne a to je všetko podotýkam za stavu, že je celé mesto priechodné, pretože všetci vieme, ako vie dopravu v meste ovplyvnit akýkoľvek škrabanec na VSS. Takže si myslím, že je na čase začať využívať potenciál infraštruktúry verejnej dopravy, ktorá v Košiciach je.
Reakcia na: cedin #82475:
Bohužiaľ, nezhodneme sa.
1) Vybetónovanie električkovej trate po celej dĺžke sídliska Nad Jazerom je omnoho drahšie riešenie ako zatrávnenie.
2) Cesta sa aj tak bude rozširovať, žiadna varianta "ponechania cesty v súčasnom profile" neexistuje.
3) Ten autobus čo odvezie ľudí až do centra mesta má aj nejaké náklady na PHM, cestnú daň, a hlavne na vodiča, ktorý ten autobus aj odvezie do mesta. Keby sa na Važeckej stretli dva autobusy, tak by ľudí z nich pokojne mohla pobrať jedna električka s jedným vodičom.
Sám si povedal, že kde je dostatok prepravovaných osôb, tak tam sa oplatí električka. Myslím, že sídlisko Nad Jazerom tých prepravovaných osôb má až až.

Navyše, už len taký detail. Od roku 2008 funguje v Košiciach prestupná tarifa. ?
Reakcia na: veteran #82466:
Klasika. V DPMK opäť raz urobili školácku chybu a ešte ju aj bránia, aj keď argumenty veľmi nemajú.
12-tka proste plošne celú Barcu neobslúži, to je holý fakt. Toto ignorujú a štvorke pri každej jednej výluke uštedrujú facky z rôznych strán (nedávno 2x trasy a rozsah premávky x4, potom presmerovanie k stanici, teraz rozsah premávky - a podobne to bolo pri výlukách aj v dávnejšej minulosti).
Upozorňoval som na to dopredu, že to bude problém (viď diskusia k článku o tejto zmene na tomto webe v polke decembra).

Ale keď na jar vedeli opraviť nezmysel na x4 v priebehu výluky, aj keď sa pôvodne dušovali, že to neurobia, tak aj teraz to podľa mňa závisí iba od dostatočného tlaku zvonku, či to opravia.
Lebo táto výluka ešte potrvá dosť dlho - myslím, že po doterajších bohatých skúsenostiach s (ne-)dodržiavaním toho polojasného harmonogramu etáp zverejneného pred necelým rokom už nikto neverí, že by električky po Triede SNP začali premávať už od 1.3. ...

Najjednoduchšie by bolo v tom „okrajovom“ čase s nízkymi nárokmi (denne večer a cez voľné dni aj ráno) nechať premávať všetky linky vrátane štvorky, ale všetky s intervalom až 30´. Spolu by to bol zhruba rovnaký rozsah výkonov ako ten súčasný a určite by to všade stačilo (snáď okrem nedele večera na linkách od stanice, čo by sa dalo riešiť účelovými spojmi naviac).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.