Siemens je podla mna posledny, ktory do toho nieco keca. Skor by som sa pozrel po policii SR resp projektantovi a objednavatelovi, odtial skor bude viat vietor. Osobne by som si tam vedel predstavit zastavky viedenskeho typu, ale to by zase nedali vodici v Kosiciach, ved kto to kedy videl este sledovat situaciu a neist po pamati.
Keby sa zastávky projektovali normálne, takéto zábradlie a ešte aj so sklom ani nemuselo byť.
Ale v Košiciach je móda zastávka s jedným jediným vstupom, ohradená vysokým zábradlím, aby na ňu niekto nedajbože niekto nevkročil z miesta, z ktorého si to projektant nepraje a zavŕši sa to celé priblblým semaforom, ktorý je všeliek na všetky dopravné (ne)problémy (Siemens sa tiež potrebuje napapať, že jo).
Dufam, ze aj nadalej budu mat nove busy a elektricky take pohodlne sedacky ako maju teraz SORy a tie nove sranda elektricky kde sa neda nikde stat ani drzat. Nemam nic proti plastu obaleneho latkou...
Aj na iných miestach sa v rámci rekonštrukcií umiestnili stĺpy omnoho bližšie k vozovke, než boli osadené predtým.
Minimálne raz sa tu rozoberala nejaká technická norma, ktorá hovorí o tom, ako najbližšie môžu byť umiestnené k ceste. Vedel by mi niekto ozrejmiť, kde niečo také nájdem?
Prečo by to malo vyzerať otrasne, však sú natreté. Ale zaujala ma iná vec a to umiestnenie stĺpov tesne pri okraji vozovky. Za to (na Sabinovskej) totiž raz miestny dopravný odborník nesmierne zopsul Prešov, že na tom vidieť, že v Prešove nemajú odborníka jeho formátu, keď si dovolia tam mať takú nenormovú vec.
Ako sú myslené tie obsadené sedadlá ? To je nejaká interná norma či ako ? Snáď v žiadnom vozidle nie sú sedadlá 60% z celkového obsadenia... Alebo to je správna definícia obsadenia vozidla ? Neviem, pýtam sa...
Riks: Problém je, že v minulosti to bolo iné, už dožívajúce C744 na linke 19 ráno boli viac než zaujímavé,a áno, niekedy sme mali aj dvojdverové Ikarusy, no mestských liniek sa to dotýkalo iba z kraja ak vôbec. Ja si modráky pamätám len na RA a expresoch, hoci je pravda že asi raz alebo dvakrát som sa s tým previezol aj cez mesto. /Naposledy linka 31 ale voz neviem/. Tak či onak, nech bolo ako chce, počet dverí výmenu cestujúcich rozhodne nespomalí. Tých 5 dverí u kĺbaku má niečo do seba, už to v pár mestách objavili aj v Nemecku vo forme Lion´s City a MB Capacity, ktoré sú už tak isto v päťdverovej verzii, a tak isto aj Rusi majú niekde nové päťdveráky ich vlastnej výroby. Pre srandu tam proste nie sú.
No a ku trojdverákom v iných krajinách, možno vieš aká stavba liniek resp. verejnej dopravy prevláda na západe. Autobusy v nej dominantné postavenie nemajú. Dlhé linky spájajúce mestá s menšími osadlosťami nie sú výnimkou, a okrem toho v rade miest tam funguje nástup na predné dvere. Taký čas dobu výmeny ľudí veľmi riešiť nemusíš, lebo tak či tak zostarneš, kým všetci nastúpia.
Žiaľ, keď je málo vodičov, zázraky sa robiť nedajú...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
5801