Reakcia na: veteran #81598:
Predsa nepíšem o tom, ako sa to nedá. Ale o tom, čo by malo synergický efekt. Prepojenie železnice/MHD. Tak sa to robí všade na vyspelom svete. V tomto prípade od Jazera by to malo význam buď stanica Krásna alebo terminál "Juh" nad križovatkou VSS. Ale ako si všimnete, ide sa riešiť len IAD voči MHD. Teda primárne ide o podporu IAD.
Ak by sa investovalo o trošku viac, mohlo sa prepojiť IAD/MHD a železnica. Ale na to sme ešte na Slovakii nedorástli!
Okrem toho nie je to o tom, že ľudia nevystupujú v Krásnej ale v meste na stanici. Veď nevystupujú preto, že nemajú dobrú ponuku. Nemajú prípoje....
cedin
A ja síce neviem, kde je koľko električiek vypravovaných, ale viem, že:
a)
DPMK má 19 2-kĺbových električiek a 46 1-kĺbových (a tie z eurofondov musia zrejme povinne jazdiť čo najviac - čo je pri výlukách limitované - plus zrejme sa to aj po stránke spotreby oproti dvojičkám dosť oplatí, lebo sú kratšie a predsa len modernejšie);
b)
na linkách 2, 3, 4 a 7 (pričom 2 a 4 budú až do konca septembra môcť premávať len po Maratón) boli predtým 1-kĺbové električky a to podľa môjho odhadu aj kapacitne stačí (dokonca na linkách 2 a 4 by podľa mňa stačili aj sólo krátke - ale to sú len moje náhodné postrehy z ulice, komplexný prehľad nemám);
c)
na linkách R vidím tiež spravidla prázdno a naviac povinne obojsmerné študentské otáčajúce na spojke pri Optime až do polky septembra, kým začne semester TUKE, netreba - takže tam zrejme budú tiež zväčša 1-kĺbové;
d)
po zavretí celej Triedy SNP buď dajú k pavilónu dočasnú koľajovú spojku (a potom 6, 9 a R6 nutne 2-kĺbové) alebo len spoja 6 a 9 do linky Stanica - Alejová - Jazero (a to je potom pomerne málo vozov plus aspoň časť z toho asi budú musieť byť nízkopodlažné).
Takže či tam medzi to do tej stále obmedzenej výpravy (výluky, letné prázdniny) sem-tam strčia nejakú dvojičku T6, neviem - ale veľmi časté by to podľa môjho odhadu nemalo byť.