Batožina do rozmeru 30x40x60 je zdarma, 45x55x100 je maximálny povolený rozmer....ja chodím s kolobežkou často, lístok na ňu si nekupujem nikdy...zložená presahuje ten rozmer 60, ale vačšinou ju ani neskladám, lepšie sa drží, a s poskladanou by som mohla niekoho zašpiniť s kolesom...ešte som nemala nikdy problém ani s revízormi ani s vodičmi...
Ja osobne mám tiež kolobežku, chodím s ňou dolu amfikom a potom brikou hore, revizori s ňou ani raz nemali problém. Ale asi sa bude lepšie spýtať v infostánku DPMK na stanici.?
Mne je jasné, kde ten problém vznikol a aj to, že DPMK sa pokúša variť z toho, čo ostalo vo vykradnutej špajze. Inde vo svete by sa napríklad linka 3 neskracovala, ale kompletne by sa nahradila autobusmi, lebo už sama o sebe je pomerne krátka. Po tej skrátenej trase má len minimum cestujúcich zároveň začiatok a cieľ cesty, takže drvivá väčšina bude prestupovať. Ale takto ušetria pár autobusov... Otázkou však je, či je takáto neadekvátna náhrada vôbec prípustná. Mesto má povinnosť zabezpečiť služby vo verejnom záujme a pri neštandardných situáciách sa štandardu čo možno najviac priblížiť. To, že oficiálne dôjde k zmene trasy električkovej linky a vzniku novej autobusovej, je zase len také kľučkovanie, aby sa to nejak dalo obhájiť. Ak by som mal tipovať, tak by som povedal, že takto to aj bolo oficiálne podané na schválenie na Drážny úrad a v skutočnosti nejde o náhradnú dopravu, ale o nové linky, ktoré práve vznikli a po skončení rekonštrukcie následne (úplne nezávisle na tom, samozrejme) aj zaniknú.
Mne sa osobne tieto skrátené spoje zdajú ako celkom rozumný nápad, nakoľko v špičkách sú spoje často krát využívané iba v jednom úseku a v tom druhom to vezie vzduch, vedel by som si niečo podobné predstaviť aj po výluke a na viacerých linkách, ale ešte radšej by som bol, keby to menej významné zastávky vynechávalo úplne, a jazdilo to teda iba ako expres doplňujúci linku pôvodnú. Myslím si, že by sa to mohlo uchytiť.
A čo sa výluky týka, papierovo je to prepadák. Tedomy narýchlo poskladali a v premávke ani nevyskúšali, takže ma neprekvapí, keď sa výluka alebo skôr náhradná doprava, skončí skôr, ako sa vôbec začne. A že nezachádza nič na Napájadlá je teda fakt hanba. Veď odkedy otvorili kaufland, autobusy odtiaľ chodia celkom slušne naplnené, a pešia dostupnosť inej zastávky je vzhľadom na charakter premávky a chýbajúce chodníky nedostatočná. Osobne by som tam nechal zachádzať aspoň 52ku. Tie tri minuty naviac nikoho nezabiju, ak sa z veľkych šačanskych prestavok vezmu.
Mesto je skrátka na takúto výluku nepripravené. DPMK nemá čím adekvátne vykonávať NAD a tak len tápe, ako to vyskladať. Preto deformuje 19ku za cenu toho, že si musia vypomôcť sólo vozidlami "ukradnutými" z linky 51, resp. zo Šace - viď skrátené spoje od Dneperskej po Technickú univerzitu.
A teraz kvízová otázka: Koľko bežných cestujúcich postrehlo tento pedantne zakamuflovaný easter-egg na linke 19?
Kvízová otázka číslo 2: Kto si myslí, že po výluke sa ukradnuté vráti späť a linky 10 a 51 budú mať identickú ponuku spojov ako pred 4.3.2017? Pri premýšľaní si odporúčam pozrieť, čo jazdilo v D5103 pred 1.5.2015 a potom (najmä teda po XII/2015).
To čo je za hovadina? Električka pôjde 6-krát za hodinu a autobus 4-krát? V špičke zas 8 vs. 5 spojov. Pritom autobus odvezie menej ľudí, ako hoci len sólo električka, takže pokles frekvencie a pokles kapacity, nehovoriac o neexistujúcej nadväznosti. A čo má znamenať tá 4/X4? Električka končí pri Rybe, alebo autobus pôjde od dva kilometre vzdialenej zastávky Autokemping. Môže sa to vôbec takto neadekvátne nahradzovať?
No a k tým časom. Prečo by mal cestujúci znášať predĺženie cestovného času? Na toto by sa vôbec nemal brať ohľad predsa a malo by sa prihliadať na "papierové" časy v štandardnom režime. Zvýšené náklady mali byť zahrnuté v cene rekonštrukcie, je neprijateľné prenášať ich na daňových poplatníkov! Toto by mal rozhodne niekto napadnúť, alebo dokedy si ľudia nechajú takto skákať po hlave?
Presne ako som očakávala - absolútne žiadna nadväznosť na X7, buď vám električka odíde tesne predtým alebo si 8 minút počkáte. Denne je to teda 16 zbytočných minút čakania (cesta tam i späť iba do práce, iné aktivity ani nerátam), za 20 pracovných dní je to vyše 5 hodín a ak to budú robiť pol roka, tak tam prestojíme vyše 30 hodín. Kvôli tomu, že to niekto nevie normálne zorganizovať - električka stojí a čaká na príchod autobusu, resp. autobus čaká na príchod električky. No ale keď je málo dopravných prostriedkov ako som tu už niekde čítala, tak sa to asi inak nedá riešiť.
Pozrel som si tie CP počas výluky, zaujali ma hlavne spoje NAD , na jazero, to ako vo vedeni DP nevedia počítať ?? ? Počet spojov a aj kapacita X7+X9 na jazero je o tretinu menšia ako terajší stav ak tam jazdia električky 3+7+9 to akože počita sa s čím? Že sa cestujuci "vyparia" a nebudu ?? Počet spojov za hodinu či už cez prac.dni či cez víkend je menší, aj kapacita menšia !!! To je adektvátna náhrada??? A dalšia vec - nadväznosť spojov X7 na spoje 3 +7 a aj opačne, zosuladenie žiadne, cestujuci budu čakať, a čas bude plynúť, to aby si človek cestujuci niekde z mesta na jazero kupoval miesto 30 minutoveho 60 minutový lístok, pre 2 prestupy + čakanie na NAD + jazda krokom v kolónach na Slaneckej ?! No zvedavý som na prvé dni po prázdninách ...... fakt "perfektne" pripravená výluka,,, ?
Hrozne by ma zaujímalo, z akého racionálneho dôvodu sa zakamuflovalo vypadnutie posilového spoja na linke 10 vykonávaného kĺbovým vozidlom z linky 51. Spoj je po novom vedený ako linka 51, t. j. len po Námestie osloboditeľov.
To sú fakt nutné takéto úbohosti: čakať na výluku a navyše sa tým ani nikde nepochváliť? Inak je to fakt super vizitka kompetentných súdruhov, už zrejme demotivovali dostatočný počet ľudí, takže sa na niektorých vetvách niektorých liniek môže veselo začať škrtať ?
Myslel som, že sa pokazí prestavovanie výhybky cez povelový kontakt, lebo radič CSS je nejakým spôsobom na toto napojený. Výhybka išla fyzicky prehodiť a mal som ju postavenú do odbočky, ale svetlá nepadali. Štyri minúty som tam čakal, kým vyšla protiidúca električka z tunela, ktorá si blokovaním výhybky 'vypýtala' svetlá. Inak by mi nepadli.
Len menšia poznámka pre vedenie DPMK.
Namiesto reklamy v prostriedkoch MHD na N. Osloboditeľov by mohli už začať informovať o chystanej výluke a prestupoch. Aha, zabudol som. V DPMK LEN sú zamestnaný na "papieri' a nie ako ľudia ktorý majú slúžiť druhým.
Ešte doplním, že staršie výhybky s elektromagnetickým prestavníkom SA OVLÁDAJÚ TRAKČNÝM NAPÄTÍM aj v Košiciach. Trakčným napätím sa napájal aj ohrev výhybky, na nových hydraulických výhybkách neviem ako to je s ohrevom. Impulz je elektromagnetom na jazýčkový kontakt. Akorát sa nepoužívalo to pražské , obvod trolej-tramvaj-výhybka-zpetný vodič. A ten brnkací kontakt nebol k prestaveniu výhybky ale sa tým ovládalo jej blokovanie.
Ale čo, šak niektorí odborníci by bez mihnutia oka dali na 27čku sólo celotýždenne a ešte by ju odklonili len po Americkej triede ? A v tesnom závese by poškrtali metráž v službách 40-0, lebo šak počas dňa rozbíjajú jednotu výpravy na prejazdových mestských linkách ?
Klbáky na 15 si vybavil starosta Jožko, potom sa muselo čachrovať s osemnástkou. A keďže ráno sóla sami o sebe nestačili, začalo sa deformovať pridávaním vložených spojov (prejazdy krížom cez mesto a tak podobne). Potom sa do toho obul poslanec Miloš a natiahli ju ku špitálu.
Takto to vyzerá, keď to trás liniek strkajú nos nepovolaní.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Iv