Flash info: Podľa niektorých zdrojov sa z rekonštrukciou čaká už len na nejaké potvrdenie od historikov a po maratóne majú začať.
Zdroj nie je overený?
Pár rokov dozadu sme sa ako mesto Bratislava pýtali, či tam nutne musia byť uvedené aktivity zavedené iba počas týždňa 16-22 september, alebo tam môžu byť aj aktivity/kroky implementované pár týždňov (mesiacov) skôr. Odpoveď bola, že tam môžu byť uvedené aj opatrenia implementované pred týždňom mobility, teda že so zaraďovaním nových ekologických vozidiel, otváraním nových cyklochodníkov, priechodov, atď netreba čakať pol roka na 16. september.
Myslím, že by sa mohol začať dávať príkaz aj na nepoužívanie klimatizácie ak nefunguje ? Dnes fúkal horúci vzduch aj keď podľa piktogramu na displeji bolo zapnuté aj chladenie. No vypnúť to nechel kvôli príkazu z dispečingu, napriek tomu že vonku bolo chladnejšie ako dnu. A všetci sa statočne držali a neotvorili okno ?
"Implementing one or more new permanent measure(s), which contribute(s) to modal transfer from private car to environmentally sound means of transport.
Permanent measures implemented this year:
- Public transport services
>Use of ecological vehicles for public transport fleets"
Neviem, aký problém máš ty s kartou, ale ja mám ISIC s novým čipom (úplne totožným s tými v mestských kartách, ktoré vydáva DPMK a s väčšinou čipových kariet vydávaných na SK) a nosím ho v štandardnom plastovom obale ktorý sa k nim vydáva a to celé ešte mám založené vo vizitkárovi s tenkými plastovými stenami vo vnútri a nemám žiaden problém s čítaním karty bez vyberania z obalu (a to som ju už použil snáď u každého zo slovenských dopravcov SAD s pokladňami EMtest, v DPMBB, v DPB). ?
Jediný problém, čo zaznamenávam je ten, ak máš v obale vedľa seba / za sebou viacero čipových kariet (napr. kombinácia klasická BČK + platobná karta s možnosťou bezkontaktnej platby) - s tým má označovač problém, lebo "naraz prečíta obe" (zjednodušene povedané).
Takto podobne funguje systém platby za CL bezkontaktnými platobnými kartami v Ostrave. Ak v čase medzi 3:00 a 2:59 nasledujúceho dňa absolvuješ viac ciest a súčet sumy zaplatenej za 30 minútové lístky by prekročil cenu 24hodinového lístka, tak sa cestujúcemu zaúčtuje ten 24hodinový. Podobne to je aj v Londýne. Hlavnou myšlienkou je to, aby výsledkom bolo, že cestujúci na koniec zaplatí cenu za ten pre neho najvýhodnejší lístok, alebo kombináciu lístkov.
Ako to myslis, ze ak tam je 30 min, prilozim, nasledne prestupim o 20 min., prilozim, cestujem este 20 minut - tak mi plati aj tych dalsich 20 minut, teda 20+20, zmeni to teda listok na 60 minutovy a odpocita len 10 centov? Alebo po 10 minutach v druhom spoji mi prestane platit? Kazdopadne, ak v tom mame chaos my, tak co potom taki dochodcovia napr.?
Podla mna NAJJEDNODUCHSIE a NAJRYCHLEJSIE by bolo, ak by sa pri prvom nastupe prilozenim zakupil vzdy 60 min listok, nasledne by bolo jedno ci by cestujuci prestupoval alebo nie, v poslednom spoji kde by cestoval by opat len raz prilozil a pocitalo by sa to ako ukoncenie, podla toho by sa mu vratilo 10 alebo 20 centov (priblizne). Ak by cestoval dlhsie ako 30 minut, prilozit pri vystupe by uz nemusel, pretoze by sa mu nemalo co vratit.
24-hodinovy listok je velmi nevyhodny, takze nad 60 min ani nema vyznam to riesit.
Najlepsou variantou by bolo, keby sa počitala len cesta jazdy. Raz sa mi prihodilo, že som na 30 minutový listok priesiel z THC do centra aj naspäť s 3 hodinovou medzerou medzi jazdami ?
Asi to myslel tak, že napríklad po prestupe by aktualizovalo lístok na 60 minútový ak by to bolo potrebné do konečnej a dovoľovali to finančné prostriedky a v prípade výstupu do 30 minút by ho potom optimalizovalo naspäť. Tak ako to funguje teraz to spôsobuje komplikácie spomínané nižšie.
Uplne uzasne by bolo mat jednoduchy system. Nastupis prilozis, vystupis prilozis. Automaticky ti to vypocita najlepsi listok. Najprv stvorzastavkovy, polhodinovy atd... Dajme tomu ze az po 24 hod. Od prveho nastupu po posledny vystup
Máš pravdu, ale koniec koncov je to dotykový displej tak by sa malo počítať s tým že sa bude používať a niečo by aj mal vydržať aj keď viem že veľa toho nevydrží. Keby bol užší, dalo by sa to vyriešiť napríklad aj hardvérovými tlačidlami, ktoré by mali vydržať viac a reagovať lepšie a trvalo by to len o niečo dlhšie a najviac zdržiava aj tak to samotné čítanie karty.
Povinná voľba cestovného lístka by asi tiež nepridala na pohodlí. Keby to tak robila len časť cestujúcich, ktorá nemá mesačníky, bolo by to celkom otravné a zdržiavalo by to pri nástupe. Navyše tie košické šmejdy sú rozmlátené len z občasného používania obrazovky, keby to tlačili povinne všetci, do mesiaca by neostal jeden funkčný označovač. Čo ale nie je ospravedlnenie, samozrejme.
Ja by som to asi skúsil vyriešiť tak, že by sa výstup vôbec neoznačoval, ale na obrazovke by boli tri tlačidlá, aspoň by sa využil ten priestor s veľkou šípkou. Bol by tam 4-zastávkový, 30 min. a 60 min. a v zátvorke cena / zľavnená cena. Každý by tak bol povinný pri nástupe vybrať si lístok ktorý potrebuje a pri následnom priložení karty by odčítalo cenu podľa toho či má aktívnu zľavu alebo nie.
Ak by si priložil kartu len tak, ukázalo by info o aktuálnom lístku, resp. by aktualizovalo konečnú zastávku pri prestupe. Inak by upozornilo že je potrebné zvoliť si lístok a tlačidlá by sa nejak zvýraznili.
K tomu alarmu je to dosť nepríjemný zvuk a väčšinou sa ozýva 3x za sebou. Myslím že funguje odkedy sa inštalovali nové palubáky. Minule som si chcel kúpiť 60 min. lístok lebo som prestupoval ale vôbec mi to nenačítavalo kartu, tak som musel opakovane stláčať Zakúpiť CL až na mňa vodič začal kričať že to nie je na hranie. Tak som sa na to vykašľal a kúpil si 30 min. Potom mi v polovici cesty električkou vypršala platnosť a už som sa blížil k označovaču no vtedy ho zablokovali revízory. Našťastie bola električka preplnená a kým sa dostali dopredu stihol som vystúpiť.
Funguje to ale aj tak, že ak si pri druhom priložení karty optimalizuješ lístok na najvhodnejší, stále ti ostáva v platnosti aj po prestupe. Napríklad keď nastúpiš do vozidla s cestovným časom viac ako 30 minút a automaticky si zakúpiš 60 minútový lístok. Po 15 minútach vystupuješ, prikladáš kartu a vracia sa ti rozdiel medzi 60 a 30 minútovým lístkom tak, aby si zaplatil iba hodnotu 30 minútového lístka. Ak ale náhodou aj napriek tomu nastúpiš do iného vozidla, zvyšných 15 minút ti to stále platí, resp. skutočný čas, ktorý tam zostáva.
A tu mi napadá ďalší nezmysel - ak by si si defaultne zakúpený 60 minútový lístok neskrátil pri prestupovaní na 30 minút, ale po prestupe by to stále bolo menej ako polhodina, v druhom vozidle už optimalizácia nie je možná. Resp. pred časom nebola, funguje to tak stále? Pretože mi to príde ako nespravodlivosť voči cestujúcemu.
"Ked clovek nastupi do spoja ktory ma konecnu za menej ako 30 min., tak oznaci 30 min. listok, ak potom prestupuje, prilozi kartu v dalsom spoji, tak mu to pipne, no na celu cestu uz stacit nemusi, ak si to clovek nevsimne, tak moze platit pokutu, ak si to vsimne, tak musi odsledovat cas a prilozit kartu v presny cas, ked prilozi skor, listok nepredlzi, ked neskor, moze platit pokutu."
Presne tak, toto je dosť veľká nevýhoda toho, že defaultná predvoľba elektronického lístka sa mení podľa konkrétneho spoja, resp. podľa zostávajúceho času cesty. No každopádne, na displeji označovača je zobrazené, aký lístok sa zakúpi priložením karty, ty ale túto predvoľbu zrušiť vieš a zvoliť vhodnejšiu alternatívu. Otázne je, či je vhodnejšie mať vždy predvolený najdrahší lístok, alebo predpokladať, že cestujúci neprestupuje... Obzvlášť vtedy, keď majú cestujúci dosť slabé povedomie o tom, kedy sa karta prikladá a kedy nie, v súvislosti s prestupmi.
Druhá vec je už to, že košický systém nie je príliš user friendly. Tlačidlá sú malé, popisy nezrozumiteľné, displej často reaguje na dotyk (resp. stlačenie, keďže dotyk rozhodne nestačí) nesprávne, spomínané dvojité prikládanie karty, pomalosť čítania... Nič z toho rozhodne neprispieva pohodliu a k predchádzaniu nedorozumení.
Dosť nešťastné mi príde aj to, že manuálne zvolený lístok po zrušení defaultnej voľby už nemožno optimalizovať. Ak cestujúci zmení plány, alebo spôsob dopravy počas cesty, prichádza o možnosť získať rozdiel medzi tým, čo zaplatil a skutočne precestovaným časom. O to väčší nezmysel to je v prípade, keď po prestupe sa pri prípadnej kontrole taký lístok ako zakúpený nezobrazuje, ak sa pri nástupe do ďalšieho vozidla cestujúci "neprihlási" priložením karty.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
110mat110