Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #78305:
Yes ? ? ?
Reakcia na: monoblok #78320:
1. Neobhajujem RP, v mnohom je značne nedokonalý.
2. Tak, ako Galéria nemala právo na takúto prístavbu a medzi jednotlivými časťami mala nechať 16 metrov širokú ulicu, tak istom nie je dôvod na udržiavanie pozostatkov rodinných domov. "Taktikou" keď mohla Galéria (poťažmo Paška v parku atď.), tak môžem aj ja, veľmi rýchlo dospejeme k anarchii.
3. Peší ťah zo Starého do Nového mesta v pôvodnom rozsahu byť nemôže, nakoľko v jeho trase stojí tá neforemná gaťkovomodrá plechová búda (a.k.a. Galéria II).
Reakcia na: monoblok #78319:
Komerčné prevádzky ako Pôžičkáreň či nejaký pseudoobchod s handarmi, ktorého meno si ani napamätám? ? V takom prípade sa pýtajú nové parkovacie miesta, nakoľko tvrdím, že zriaďovaním komerčných prevádzok sa čiastočne mení účel a využitie budovy, dokonca sa zväčšila jej plocha...
Reakcia na: veteran #78307:
Najskor obhajujes RP a potom vidis, ze na RP sa kasle. Nikto tym ludom nedal pravo opravit si dom, oni si ho jednoducho opravia bez povolenia, tak ako si dnes postavis bilboard, nadstavbu ci dom v parku bez povolenia, pretoze takto to v gubernii Kosice funguje. Ta Terasa este stale moze byt, priestor na prepojenie Florianskej je stale volny, len aby sa toho nechytil nejaky investor.
Reakcia na: veteran #78308:
ZSR tu stanicu len prenajali, vlastnikom su stale oni. Z hladiska obcasneho cestujuceho ano, ked len pridem na stanicu a idem rovno k vlaku, tak ta reko je asi zbytocna, ale pribudli aj nejake lavicky, ludia budu moct urobit mensi nakup a pokracovat vlakom domov, dnes uz vela stanic musi mat aj komercne prevadzky, aby sa zaplatila ich udrzba.

Pri reko trati nemusi ist vobec o intenzitu dopravy, skor o jej zrychlenie a zkvalitnenie. Na trati 180 mas vela usekov kde sa ide 80-100, obcas 120 a vyssie, ale to skor na Liptove. Pokial naklad bude moct ist 100 kontinualne, usetri sa na elektrine aj sa zrychli doprava, podobne osobak bude moct skor kratit, ak pojde 120 stale ako ked musi brzdit na 100-80 a potom zase zvysovat rychlost.
Reakcia na: orlov #78316:
Môžem sa mýliť, netvrdím. Učil som sa to v škole, niekde by som k tomu našiel aj poznámky hádam. Mala to byť expresná nákladná doprava. Každopádne, či je to 120 alebo 160, chcel som tým povedať, že inde jazdia nákladné vlaky rýchlejšie, ako u nás rýchliky.
Reakcia na: orlov #78316:
NEXy saozrejme nemusia byŤ tvorené len kontajnermi. Ale hlavne v krajinách západnej Európy, kde sa spotreba neplatí paušálom ale podľa elektromeru, nebude nikto v nejakom rozšírenom meradle jazdiť s nákladmi 160. Ja viem, čo náš fachman Björn myslí - poštové TGV. Ale to fakt nie sú ozajstné nákladné vlaky na podvozkoch Y25...
Reakcia na: Bjorn #78309:
To to asi ťažko ... Max. rýchlosť nákladných vlakov v Európe ( aj to len tzv NEX - nákladných expresov, ktoré sú tvorené kontajnermi ) je 120 km/h. Netvrdím, že by to teoreticky technicky nebolo možné, ale riadne by to predražilo prepravu. Je rozdiel, ak po koľajniciach ide 160 km/h vlak s osobnými vagónmi alebo vlak s nákladnými vagónmi s nosnosťou 50 ton ...
Reakcia na: Bjorn #78309:
"Vo Francúzsku jazdia takou rýchlosťou nákladné vlaky" - aké nákladné vlaky?
Reakcia na: hmozdinka #78313:
Povedal by som, že na trati Bratislava - Trnava - Leopoldov - Trenčín - Žilina jazdí viac spojov, predovšetkým osobných vlakov, než na trati Žilina - LM - PP - KE. Dá sa to veľmi ľahko zistiť, ale myslím si, že to už je troška mimo MHD KE.
Reakcia na: veteran #78311:
no ale ved som pisal ze tie 2 pary vlakov z KE do Prahy regiojetu(odchod z ke rano a vecer) a aj leo expresu(nocak) ostavaju aj po novom roku tak ako boli po starom, takze to treba brat do uvahy a este tu je rychlovlak pendolino statnych zeleznic CD/ZSR ktory prave vyzuziva usek KE-ZA takze zas az tak riedko vlakov na tomto useku tiez nemame ,ale tak je to prioritou vlad do coho budu investovat ,vsade vo svete sa investuje najma do eko dopravy a teda hlavne vlakovej ,dialnice naopak ustupuju pomaly ale isto (resp takmer vsade v eu ich uz maju vybudovane, len sa udrziavaju) ,vlakova doprava a jej rozvoj by mal byt v kazdom modernom state priorita c.1 (a predovsetkym na to by sa mali prednostne vybavovat financie ci uz z eu fondov prip inych zdrojov) je smutne ze u nas to tak nie je a vyrazne sa to potlaca do uzadia na ukor ciest a dialnic.. ale tak nakoniec tento smutny trend je aj v niektorych nasich mestach, vsak pozname dobre ako je to u nas v KE napr s trolejbusmi a ako si sudruhovia vo vedeni mesta presadili "svoju" eko dopravu..
Reakcia na: veteran #78311:
Veľkohubý Radim je v spore s každým... Zatiaľ jeho "osvedčená" taktika. ?
Reakcia na: hmozdinka #78310:
Nie je vlak ako vlak. Z BA do ZA máš rýchlikový takt hodinu, z KE do ZA dve hodiny. Vlaky na Prahu, to je predsa pár spojov, napríklad taký Košičan jednorázová týždenná záležitosť (piatok/nedeľa). A IC... Odchod urevaného Radimka je už obohratá platňa, súčasť jeho sprostej a nátlakovej PR ?
Reakcia na: veteran #78308:
no neviem ale mne sa zda usek ZA-KE ovela zatazenejsi a prehustenejsi vlakmi ,nakolko po tomto useku jazdia aj vsetky vlaky smer Praha a tuto cast trate vyuzivaju a budu vyuzivat nadalej aj sukromny dopravcovia(leo ex. a regiojet(kedze regiojet odchadza len z useku BA-KE)) teda usek ZA-KE je paradoxne ovela prehustenejsi a zatazenejsi vlakmi(a teda logicky aj samotne kolajnice su v dezolatnejsom stave) ako ZA-BA kde paradoxne uz modernizacia finisuje..
Reakcia na: veteran #78308:
No tá pseudorekonštrukcia má tiež celkom zaujímavú históriu za sebou. Typicky slovenskú...

BTW, rekonštruovať trať na 160 km/h je v roku 2015 už na smiech. Vo Francúzsku jazdia takou rýchlosťou nákladné vlaky. Už aj v Česku sa čoraz častejšie ozývajú hlasy za prehodnotenie podobného postupu a začína sa reálne hovoriť o VRT, ktorá má prepojiť Nemecko s Prahou, Brnom a Ostravou na novom, samostatnom telese. Nuž, na Slovensku zistia, že existujú rýchlovlaky asi až potom, čo Elon Musk predstaví teleport.
Reakcia na: 110mat110 #78300:
ŽSR sa košickej stanice zbavili a tá pseudorekonštrukcia, čo tam prebieha, je na zaplakanie. Žiaľ, 90% národa tomu zatlieska. Budiž. Vox populi, vox dei.

A rekonštrukcia trate. Nuž, otázka nestojí, že kedy, ale či vôbec ? Ono, tažko sa bude vysvetľovať, načo je potrebné raziť nové tunely, vyrovnávať rádiusy oblúkov atď., pokiaľ zostane intenzita dopravy taká, aká je dnes. Osobáku zo Žiliny či Popradu môže byť naozaj šum a fuk, či pôjde po trati s Vmax=160 km/h alebo Vmax=120 km/h. A tých pár rýchlikov... To samé, jak rýchlodráha, jenomže v bleděmodrém ?
Reakcia na: monoblok #78302:
Tie torzá (!) domov, ktoré si majitelia dávajú dokopy, na danom území na základe platných oficiálnych dokumentov nemajú čo robiť. Kto na opravy vydal povolenie, keď to je v rozpore s regulačným plánom? Keď je raz v RP niečo nakreslené, nevidím dôvod na to, aby sa v skutočnosti robilo niečo iné. Bodka. Pokiaľ sa do RP nakreslí, že tam majú byť rodinné domy, prosím.

Ale čo by sme chceli, veď prístavba OC Galéria je postavená v totálnom rozpore s RP, úplne zabila myšlienku pešej trasy medzi Starým a Novým mestom. Mysšlienku, ktorá sa v plánoch uchovávala snáď 50 rokov a ktorej autorom je človek, ktorý vymyslel a vyprojektoval najlepšie sídlisko v Košiciach. Holt, ale potom prišiel niekto, kto si myslel, že má väčšieho a... Výsledok vidíme.
Reakcia na: 110mat110 #78303:
pokial viem z OPD usek pred Kysakom bol brany od Krompach ,teda Kropachy-Kysak so znamou estakadou pri Kluknave kde sa ma cely obluk zrezat za ktorym by mal nasledovat kratky tunel a hned Richnava zast., opravte ma ak sa mylim.. a teda Kysak-Kosice by sa mal robit separatne.. kazdopadne medzi Ruzinom a Kysakom to bude tiez vesele s modernizaciou trate kedze ten usek je sama zakruta, v okoli trate sama zahradka, kopce a rieka Hornad..
Reakcia na: master5228 #78274:
Ty si veľký teoretik ale chýbajú ti znalosti. tramtrainové vozidlá premávajú po "Vollbahn" napr. okolo Karlsruhe, v Kasseli etc.. Daimler-Chrysler Rail Systems dávno neexistujú (dnes sa to volá Bombardier Transportation) a ich "špeciálny typ" nebol žiadny špeciálny ale bolo to štandardné GTW 2/6.
Reakcia na: 110mat110 #78303:
Správne, tieto údaje boli aktuálne až kým sa nepremeškal termín pre Operačný program Doprava, z ktorého mali ísť peniaze na rekonštrukciu úseku Kysak - Košice. Preložkou pri Štrbe by som si už tiež nebol istý, keďže ani to nie je najčerstvejšia informácia. Ani z Európskej únie nepotečú peniaze donekonečna, raz sa proste minúť museli...

Podľa plánu z čias, keď sa s rekonštrukciu začínalo, je trať z Bratislavy do Košíc už takmer kompletne vymenená. Po diaľnici jazdia Slováci z Košíc do Bratislavy už vyše dekády, výstavba D1 pokročila k Michalovciam a čo nevidieť bude v Užhorode. Už niekoľko rokov kotvia remorkéry v Novom meste nad Váhom, Trenčíne a Žiline, kde sa prekladá náklad z Číny. Vďaka nedávnej zimnej olympiáde vo Vysokých Tatrách vykazuje Slovensko rekordné tržby z cestovného ruchu, k čomu prispievajú desiatky pravidelných letov (vrátane medzikontinentálnych) na všetkých piatich významných medzinárodných letiskách.
Ibažeby nie...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.