Reakcia na: veteran #78268:
... tak, a práve si si odpovedal na to, či takéto vozy môžu ísť na tram-train trate (aj keď sa na vlakoelektričky dizajnom a ľahkosťou podobajú)... nemôžu 
Tram-train je dá sa povedať obyčajná električka, ktorá premáva po tratiach aj mimo intravilánu a pripomína napr. našu rýchlodráhu... Nepoznám žiadne mesto, kde existuje súbežná prevádzka tram-trainu na železničnej trati spolu s vlakmi vyšších kategórií. Teda že by došla vlakoelektrička na terajšie nástupište 1A a na 1ke by stál REX s Bdmpeer-mi, ktorý by po rovnakej trase šiel smerom na ČnT, tak to by sme boli unikát, LOL
Ich trate sú charakterom rýchlodrážne, no nezasahujú do "vysokorýchlostných" dospelých tratí.Výzor a vozidlá tram-trainových tratí si ale vieme všetci dobre predstaviť (aj ich izolovanosť a prepojenosť na uzloch so železnicou) - ide o TEŽku a jej Stadler GTW 2/6 (resp. ŽOS Vrútky, Stadler Fahrzeuge a Daimler-Chrysler Rail Systems a ich šeciálny typ 425.95 na táklade koncepcie GTW 2/6).. Hmotnosť o 7t vyššia ako ČKD KT8 D5, dĺžka 33m cez nárazníky, 1,5kV =, len oproti električkám to má 2’Bo’2’, teda len jeden hnaný podvozok...
Tatranka
Karol Labaš - 30. november 2015 10:43
Keď medzi dodanie potrebných dokladov spadá aj výsledok skúšobnej jazdy vlakoelektričky, tak to sa ešte načakáme. Ale zrejme až tak zlé to nebude, lebo evidentne k jej vykonaniu chýba ochota. Na druhej strane však táto skúška je nevyhnutná na preukázanie Bruselu, že nová trať vyhovuje pre duálnu prevádzku. Nerozumiem, prečo sa investor tejto skúške bráni a riskuje, že bez jej vykonanie preberacie konanie stavby Brusel neuzná a legitímne stopne preplácanie stavby. O potrebe tejto skúšky som hovoril v nedávnej rozhlasovej relácii v prítomnosti exnámestníka primátora Jakubova. Ten čoby zástupca investora sa reakcii vyhol podobne, ako tiež nekomentoval súvisiacu informáciu vyslovenú mestským poslancom Špakom. Ten tlmočil ponuku rakúskeho výrobcu vozidiel Tram-train, ktorý za 100-tisíc eur dokáže vykonať jazdné skúšky vrátane transportu vozidla.
Ide mi o ten záver, za oného si neviem spomenúť, či vôbec existuje nejaký rakúsky výrobca tram-trainov...