Reakcia na: S499.1023 #77810:
presne, z tohto pohľadu sa mohla urobiť nanovo aj trať na Hlavnej a KE by mohli byť nielen kultúrnym mestom ale aj dopravne na úrovni (relatívne teda, lebo čo vysúťažilo, to KE má). Kde sa dá, na pešej nechávajú MHD, električky v KE boli kolorit a aj centrum by sa nevyľudňovalo. Ale holt, psíky a decká...neviem, existuje nejaká štatistika z KE? Podľa mňa ak by v centre šla šalina pomalšie, isto sa nič nestane.?
chceš o tom čitat aj dnes ???
veteran
Krytá plaváreň: Najprv to stavali osem rokov, lebo nebolo ľudí (kapacity posťahovali na stavbu metra). Dokončili len jedna a pol etapy (ďalší krytý bazén a hotel zostal len na papieri, máme tam miesto toho Mekáč), potom dva roky u bratislavského Hydrostavu reklamovali bazénové teleso.
Fakultnú nemocnicu stavali polku socializmu, no aj tak nedostavali. V roku 1980 na výškový monoblok montovali okná s výrobným štítkom hlásajúcim rok výroby 1972. Náklady asi nikto oficiálne nikdy nevyčíslil, no plánovaných 450 miliónov Kčs bolo určite prekročených a to výrazne.
Pamätá si niekto nikdy nedostavaný Hotel Šport? V roku 1986 ho prevzala Chirana (ako nedostavaný skelet), chcel z toho spraviť Výskumný ústav zdravotníckej techniky. V roku 1987 odhladla náklady na sanáciu zubom času nahlodaného skeletu na 2 milióny korún a samotnú dostavbu na 31 miliónov. Na skelete bolo dovtedy preinvestovaných necelých 10 miliónov. Veľkolepý odstrel Rudolfom Visarjonovičom si pamätáme ešte asi celkom dobre.
Dom pionierov a mládeže, dnes CVČ Domino na Popradskej, stavali od roku 1978 trinásť rokov, dokončila sa len tretina. Bazény, telocvične zostali len na papieri. Na roky chátrajúcej stavbe v tzv. útlmovom režime šli do vzuchu milióny korún, kopec ukradnutého materiálu atď.
Veľké fiasko, našťastie bez veľkých škôd, bola stavba prevádzkovo-sociálnej budovy Vsl. KNV na Námestí osloboditeľov. Výškovú budovu začali stavať v roku 1987. Vtedy začali robiť preložky inžinierskych sietí. Našťastie, zostalo len pri tom, inak by bývalá Kongresová sála mala na opačnej strane vážnu konkurenciu. Po dokončení preložiek sa už k stavbe základov nikdy nepristúpilo a namiesto toho tam vzniklo "zadné parkovisko" pre autobusy.