2. Napríklad ten čo je vylepený vo vitríne pri železničnej stanici a tiež ten farebný čo je tu na imhd.sk ...
3. Práve tam ako je Dom umenia je nejaký krátky ostrovček pre električky. Keby po tú zastávku jazdila L9, tak by nešla cez žiadnu električkovú križovatku, teda by ani nevstupovala do rekonštruovaného úseku Ako miestny by si mohol vedieť ako to tam vyzerá.
4. Neviem ozaj kde sa môže nabrať cez víkend o 20tej 5 minútová odchýlka na L15 a 16. Cez pracovné dni sú kde najväčšie zdržania?
Ešte ma napadla otázka, že prečo na tak veľkom priestore ako je Moyzesova ulica nie je električková trať ale je o ulicu vedľa ďalej od centra na Kuzmányho? Taktiež prečo sa nejazdí po Hlavnej ulici historickým centrom? V Brne stredom pešej zóny stabilne jazdí dlhé roky linka s 5 min intervalom a ešte k nej sa bez problémov pridávajú ďalšie linky ak je inde výluka a jazdí sa tam vo frekvenciách cca 1 minúta. Plánuje sa v KE dobudovanie tratí okolo centra od Nám. Maratónu Mieru po Štefánikovej k železničnej stanici? Alebo radiála na sídlisko KVP a Povrazník, či sídlisko Darg. Hrdinov?
Linka 15 premáva cez Sečovskú cestu, ktorá je hlavný ťah na Michalovce a keďže obchvat mesta zatiaľ chýba, je na nej husto už za bežnej premávky. Teraz sa tá cesta rekonštruuje a púšťa sa striedavo raz jeden a raz druhý smer. Preto linka 15 niekedy mešká aj 20 - 30 minút, v centre sa zdrží na obchádzkach a preto nie je možné reálne presne dodržiavať cestovné poriadky a obehy vozidiel. Skoro každá linka po prejazde centrom mesta môže bez problémov nabrať meškanie okolo piatich minút, záleží od aktuálnej situácie, niekedy menej, niekedy viac.
2. netuším, aký výlukový plánik si mohol vidieť..
3. rekonštruovala sa aj križovatka pri Krajskom súde /Steel aréne/...linka 9 do centra nechodí...chodí tam linka 6, ktorá počas skrátenia taktiež premávala len po Idanskú, keďže nikde inde sa tá výhybka nedala namontovať...
4. 5 minút je super...mal si sa previesť v piatok poobede alebo v pondelok ráno...10-20 minút...
Zdravím Vás! Od piatku do nedele som bol v KE a mám zopár postrehov a otázok, ktoré by som spísal do bodov.
1. Musím povedať, že zorientovať sa vo výluke bol pre mňa riadny problém a to keď prídem do Brna nemám s výlukami nikdy problém, pričom tam je výluk pomaly toľko, koľko liniek... V prvom rade schéma liniek je s dobrým úmyslom byť farebne prehľadná na hračkársky spôsob skôr chaotická, lebo tam kde je viac liniek je hrubá kopa čiar. Nebolo by lepšie vytvoriť väčšiu mapu s obyčajnými čiarami (na súčasnej mapke na imhd.sk iba šedé čiary), ktoré by kopírovali ulice, pričom autobusy a trolejbusy by boli klasicky šedá farba pre komunikáciu, ako máte a červená pre električky. To by pre uľahčenie orientácie stačilo.
2. Behal som každý deň okolo centra a po priľahlých uličkách a videl som behať autobusy krížom krážom ako ani nebolo písané vo výluke. Napr. na ulici pri mestskom parku behali aj linky 71 a 72, ktoré tam nemali podľa výlukového plániku čo robiť. Aj linku X6 som videl úplne kdesi mimo v jednosmerke. Ako sa ulica volala Vám nepoviem, lebo som zabudol, ale bolo to kdesi medzi kostolom Sv. Alžbety a Námestím Osloboditeľov. Inak v ostatnej časti mesta som nemal problém sa orientovať, len v časti mesta kde prebiehala výluka, to bolo ozaj divoké.
3. Musím pochváliť trate na Kuzmányho a Štúrovej ulici, vyzerali ozaj znamenite a zvlášť tá na Štúrovej ulici zasadená do zelene. Nerozumel som iba tomu, že prečo linka 9 končila na Idanskej uprostred ničoho, keď až po Dom umenia trať nebola ani rozkopaná a ani nebola rekonštruovaná, čo mi potvrdzoval stav, keď bol zvršok krytý klasickými betónovými panelmi. Prečo DPMK neurobil až pri Dome umenia úvraťovú výhybku aby mohla L9 premávať čo najbližšie k centru?
4. Cestovné poriadky boli dobré ale ich dodržiavanie bolo otázne. 5 minút hore dole bežne. V sobotu večer pri Starej nemocnici L15 a 16 išli po sebe, pričom mali mať 10min odstup.
Len taky maly detail, zo stanicneho namestia (rovnakej zastavky), sa da k SOS Automobilovej dostat aj linkami 21 a 23. Nechodia tak casto, ale mozno sa hodia.
Na Werferovu sa zo Staničného námestia dostanete linkou X6. Nástupné stanovište je na Autobusovej stanici na výstupišti Eurobusu. Vystúpiť musíte na zastávke SOŠ Automobilová. Z nej je to na Weferovu asi 5 minút pešo.
Dobry večer mam otázočku potrebujem sa zajtra dostať zo staničného námestia na Werferovu 1 dá sa tam dostať nieakym spojom ďakujem vopred za pomoc som z Prešova to nepoznám ďakujem.
Aha, tak tomu sa u nás nehovorí svorky ale zvierky. Ale tiež by ma zaujímalo, prečo niekto ešte dnes použije tuhé upevňovadlá, keď pružné sú už aj lacnejšie, znižujú sa nároky na údržbu etc.. Ale ktovie, či bol spôsob upevnenia definovaný aj v projekte a pokiaľ áno, tak prečo? Už keď sa pred pár rokmi robila Déli körút, som sa divil, prečo tuhé zvierky.
Pevné svorky som snáď videl iba v križovatke Štúrova x Kuzmányho x Nerudova, ináč všade delta závesy alebo "roznožky" (neviem teraz ako sa to volá; u nás je to vždy v oblúkoch)...
Skutočne sa používajú na šírej trati po rekonštrukcii pevné svorky? Neboli by nejaké fotky? To by bol ďalší košický unikát - dnes, keď sa všade vo svete používajú aspoň delta alebo omega závesy, ak už nie reťazovka.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023