K vysielackam doplnim, ze ak vypovie dobijanie baterie, a vybiju sa baterie, potom je cela elina "mrtva", nereaguje na nic,ani vysielacky. Preto sa niekedy riadici elektriciek pri tlaceni dorozumievaju pokrikmi, alebo pistalkami...Dokonca raz som sa podobneho dorozumievania zucasnil...stal som v zadnej casti 1.vozidla pokazenej supravy a na pokyny riadica pokazenej supravy som daval navesti riadicovi, co nas tlacil.
Dnes na L3,L4 solo vozidielka.
Atypicka situacia na NO, kde sa predbiehali 2 trolejbusy.Prvy na svojej linke stal na zastavke, no musel stiahnut zberac, aby ho predbehol presuvajuci sa trolejik.
Mam malu pripomienku pre vodicov Solarisov. Ziadal by som viac vsimavosti ked sa smazi nastupit alebo vystupit clovek na voziku. Myslim na vyklapaciu plosinu pri strednych dverach.
Aj také sa stalo. 30.10.1978 - súprava T3 #229 a 298, jazda "dole amfiteátrom" - predpokladaná rýchlosť v čase vykoľajenia max. 85,9 km/h - 8 osôb namieste mŕtvych - vodička zomrela po prevoze do nemocnice - 10 ťažko ranených - viac ako 100 ľudí malo stredne ťažké a ľahké zranenia...
V tom prípade, ktorý spomínal Shorty, áno. Ale nemožnosť zabrzdiť, to sa takmer nestáva. V prípade väčšej poruchy sa vyskytne väčšinou, laicky poňaté, iba nereagovanie na jazdu.
No to je logické, ale zober si do úvahy fakt, že len samotné spriahanie dvoch vozidiel a kontrola ich zaistenia a odistenia poruchového vozidla dá dosť zabrať. Na druhej strane v prevádzke, keď sa pokazí nejaká električka, tak tá pred ňou je už kdesi v nedohľadne a tá za ňou tú pokazenú doženie a "zahatá". Skús si tú situáciu predstaviť. "Zdochnutím" sa myslí to, že Ti vozidlo vypovedá akúkoľvek poslušnosť.
Hmmm tak to som nevedel. Logickejsie sa mi zda tahanie, ale niekde bude hacik ze ? ? A co myslel tym "zdochlo"??? Vies ako lajik nemam ani ponatia co v takej situacii ako bola popisana sa moze z elektrickou stat. Ale zaujima ma to...
Ono v praxi sa ťahá alebo tlačí vždy, bez ohľadu na nejaké pravidlá... Teoreticky pri ťahaní by sa nemalo ísť hore kopcom (zaistenie ďalším vozidlom vzadu) a pri tlačení dolu kopcom (zaistenie ďalším vozidlom vpredu). Prvá možnosť je ľahšie realizovateľná, pretože stačí počkať na niečo, čo príde dodatočne (napr. aj z vozovne), ale v druhom prípade sa musí nacuvávať. Sunúť sa musí v oboch prípadoch v podstate rovnako opatrne.
Hej, Shorty si z nás strieľal. Až tak, že teraz nechce uveriť, že nám skarambolovala 359. Samozrejme, že slučka Hornbach nebude, totiž ani nie je kde...
Áno, videl si asi práve tú udalosť, o ktorej je reč. Inak tlačenie poruchy je v električkovej doprave úplná samozrejmosť a viac pravdepodobné, ako ťahanie. Pri tlačení musí vodič sunúť rovnako opatrne, ako pri ťahaní. A cez vysielačky sa nie je problém dohovoriť (ak akurát nie sú v lokalite, ktorá je zašumená).
Železničné výhybky v KE myslím nemáme. Ale môžem zistiť. Žliabkové sa však najnovšie montujú práve DT (Ph37) a tie som mal na mysli.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko