Pekné, len predsa by som tam doplnil pár riadkov textu, nie každý má logické zmýšľanie na to aby pochopil piktogramy doplnene o čisla liniek. Ľudom to treba napísať "po lopate".
Dlhú dobu tento dopravca vydáva oznamy, ktoré by som sa nebál označiť za, s prepáčením, hnoj. Neprehľadné, dlhé, škaredé, s absenciou akejkoľvek bilingválnosti či grafických prvkov. Jedným slovom absolútna hanba.
Nie len že sa pri tvorbe nerešpektuje dizjanmanuál, ale oznam je vlastne skopírovaný služobný príkaz, v ktorom je použitá snáď každá kombinácia úpravy fontu. Hrubé, kurzíva, podčiarknuté, ružové, čierne... FUJ!
Mnohí tvrdíte, že len hejtujem. Áno a veru oprávnene, no snažím sa rozprúdiť debatu o tom, ako zle to s mestom a dopravcom vyzerá.
Aby ste ale nepovedali to klasické "nám to stačí" a tiež aby ste nepísali "ukáž ako to vieš lepšie", dovolil som si pripraviť oznamy v takej podobe, ako by mali vyzerať. Prehľadné, jednoduché, dvojjazyčné a s dôrazom na piktogramy.
Takéto oznamy sa dajú vyrobiť za základných schopností práce s editorom vektorovej grafiky (u mňa Adobe Illustrator CS6... v DPMK na vektor kašlú, používajú Word a Skicár) a trvá to cca 4 hodiny. Toľko to trvalo mne a myslím, že nikoho v podniku by takáto práca nezabila. Ale to by museli najprv chcieť, všakže?
Takže dámy a páni, moje navrhované oznamy pre aktuálnu výluku na STN:
V Košiciach sa zvykla podbíjať rýchlodráha.... Trať by sa mala na prelome apríla a mája, vtedy by mala prísť do Košíc podbíjacia súprava ZUE z Poľska. Dovtedy však musí byť koľaj komplet hotová, aj s prejazdmi Poštová a Galenova....
diki aj ostatnym za odborny vyklad a clanky, niesom znaly odbodru cize o podbijani som nevedel snad to bude vsetko ok a k spokojnosti vsetkym a ze ten treti ci uz stvrty termin v maji konecne dodrzia
Ja tiež nie som odborník, ale mne zdravý rozum hovorí, že to robia správne. Veď, čo chceš podbíjať, keď tam nemáš ešte štrk? Podbíjanie sa robí formou vybrácií, ktoré spôsobia, že sa štrk akoby udupe... Príklad zo života, ktorý asi pochopí každý, presypeš cukor z papierového obalu do cukorničky a až potom ňou zatrasieš, aby sa usadil, nie pred tým ako ho tam nasypeš ?
Ked sa chce , tak sa chce......
Technologia beztrolejovej prevádzky je už vyriešená a aplikovaná vo viac mestách . Už či bat.pohon alebo podpovrchové vedenie (napr. Remeš) . Pripomeniem a bol som toho prítomný osobne ked v 90-tych rokoch o to tak trochu zauvažoval niekdajší riaditel dpmk a overovali sa možnosti realizácie . Mala to byt úprava vozov T3 alebo T6 na pom. bat. pohon, prekonanie cca 1km úseku. Realizovatelné to bolo jak v CKD tak uá jednej menšej pražskej firmy , ale akosi sa vytratil záujem u dp. Zapadlo to.
Ináč máte predstavu o tom aká hroza a masaker sa v tých amerických mestách , v úzkych uliciach centra každodenne deje ked sa tam pod električky vrhajú mamičky s kočiarikmi a stovky malých detí ? Však ludia si tam povinne odvykali od električiek viac než 60 rokov, a to tam každý má auto ! ? ? ?
Inak na you tube je jeden videoklip akejsi skupinky aktivistov za likvidáciu tramvaje v Torontu. Stojí za to vidiet. Tiež je to postavené na rozmasakrovaných kočiarikoch a detičkách pod kolesami, dopravnými zápchami v dosledku chýbajúceho pruhu zaberaného kolajnicami, atd...velmi pekné a inšpiratívne zrejme aj u nás.
No to je fakt, 16 má len presun (naprázdno) z Jakabovho na Staničné nám, linka 29 však má zachádzku na Palackého... neviem či je to zámer, alebo len chyba...
Linka 5 ide tiez smer mlynska basta, len tam nezastavi ? a zasa myslim ze keby tam bolo este aj smer NO specialne pre linku 5 tak by to len doplietlo ludi
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Base
http://svf.utc.sk/kzsth/ZELSTAV2/zelstav2-10.pdf (pozrite stranu 79 - 81)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tamping_machine (ak viete po anglicky)