Doprava na Hlavnej v zozname nie je. Nečakal som ju tam a to že chýba, som si uvedomil až niekedy o 2 hod. po dočítaní. Toto ukazuje, že ani mestu (magistrátu) ju vôbec netreba. Aspoň máme koľaje na výstavisko. Treba byť vďačný aspoň za ne, lebo v takom Prešove sú iní machri: svoju pioniersku železnicu zlikvidovali bez stopy do 15 rokov po jej otvorení (v prevádzke 1961-1969, znesená 1974). (Heslo: Keď sa ruší, tak poriadne.) Kým u nás nevybrali koľajnice, aspoň nejaká nádej ostala.
Táto stratégia sa pripomienkovala na jar minulého roku. Mesto, pokiaľ mi boli podané správne informácie, koncepciu, skladbu a "farebné ohodnotenie" uvedených projektov pripomienkovalo, ale až po termíne. Takže z toho sa mi javí, že mesto na akúkoľvek koncepciu čohokoľvek zvysoka kašle.
Úsmevne sa javí bod číslo 54 z daného zoznamu. Najmä v ponímaní súčasnej situácie v KE. Schválené to bolo však len 25. 6. 2014, čiže evidentne mesto nevie, čo vlastne chce. Alebo len predvolebný ťah.
Ako chcú zabezpečiť prejazd cez Galenovu na Kuzmányho?
V súčasnosti je už nedostatok vozov na obsluhu autobusových výlukových liniek, tak to si neviem predstaviť, čo vypravia namiesto trolejbusov. Asi konečne budú mať aj elektrobusy čo robiť.
Už sa na fb rádia Košice objavili aj uzavreté úseky a obchádzkové trasy...
" Podľa dopravného inžiniera, Pavla Titla, bude úsek Štúrovej medzi križovatkami s Moyzesovou a Kuzmányho obojstranne uzavretý: "V smere od Moldavskej bude doprava odklonená cez Žižkovu a Kukučínovu, Rastislavovu naspäť na Štúrovu v smere na Námestie osloboditeľov."
Úsek Kukučínovej oproti Kulturparku je dnes jednosmerný. Kvôli obchádzkovej trase autobusov MHD ho zobojsmernia a po oboch stranách tak zrušia parkujúce vozidlá. Autobusy budú uzavretý úsek obchádzať po Kukučínovej a Žizkovej v oboch smeroch, teda aj od Námestia osloboditeľov.
...
Spustenie ďalšej etapy rekonštrukcie na Štúrovej je naplánované na 15. február, tu je ale otázne, či zhotoviteľ stavby umožní prejazd cez Galénovu na Kuzmányho. Mestská hromadná doprava by mala využívať Rooseveltovu ulicu, ktorá bude na tento účel jednosmerná, Pribinovu ulicu pretočia a okolo Vojenskej nemocnice by mali autobusy po Timonovej a Galénovej prejsť až ku Kuzmányho a po prejazdnom zvyšku Štúrovej pri súde budú pokračovať k Moldavskej."
Takže v západnej časti mesta neuvidíme trolejbus tak asi do Vianoc...
Podľa dopravného inžiniera, Pavla Titla, bude úsek Štúrovej medzi križovatkami s Moyzesovou a Kuzmányho obojstranne uzavretý: "V smere od Moldavskej bude doprava odklonená cez Žižkovu a Kukučínovu, Rastislavovu naspäť na Štúrovu v smere na Námestie osloboditeľov."
Úsek Kukučínovej oproti Kulturparku je dnes jednosmerný. Kvôli obchádzkovej trase autobusov MHD ho zobojsmernia a po oboch stranách tak zrušia parkujúce vozidlá. Autobusy budú uzavretý úsek obchádzať po Kukučínovej a Žizkovej v oboch smeroch, teda aj od Námestia osloboditeľov.
Aj keď okolo Steel arény bude pravdepodobne každý deň poriadne husto, aby nebolo ešte horšie, bude platiť ďalšie obmedzenie pre autá prichádzajúce od Toryskej. "Z Toryskej doľava k Steel aréne budú púšťané iba autobusy a dopravná obsluha. Ostatné vozidlá budú musieť odbočiť doprava smerom na Alejovú," uviedol P. Titl.
Na druhej strane ale pri Steel aréne bude možné v smere od Alejovej odbočiť doľava na Žriedlovú ku Cassovaru (a Rádiu Košice smile emoticon ), čo je dnes vzhľadom na tvar cesty a premávku zakázané.
Spustenie ďalšej etapy rekonštrukcie na Štúrovej je naplánované na 15. február, tu je ale otázne, či zhotoviteľ stavby umožní prejazd cez Galénovu na Kuzmányho. Mestská hromadná doprava by mala využívať Rooseveltovu ulicu, ktorá bude na tento účel jednosmerná, Pribinovu ulicu pretočia a okolo Vojenskej nemocnice by mali autobusy po Timonovej a Galénovej prejsť až ku Kuzmányho a po prejazdnom zvyšku Štúrovej pri súde budú pokračovať k Moldavskej.
Oveľa viac, ako pri predchádzajúcich dvoch rozkopávkach na Kuzmányho a Hviezdoslavovej, teda pre vodičov platí zlaté pravidlo: "Tí, ktorí do toho užšieho centra nemusia ísť, by mali radšej zvoliť iné trasy. Prejazd centrom vôbec nebude plynulý a budú tam problémy, obzvlášť v čase špičky," upozornil dopravný inžinier Pavel Titl.
Takze este nebudu mat ani hotovu Kuzmanyho, rozkopane MM a Hviezdoslavovu a k tomu este rozkopu Sturovu a cele to bude trvat do novembra? ? Dufam, ze planovac tejto akcie uz podava vypoved vzhladom na vysledky.
Potvrdené - od 1. februára rozkopú aj trať na Štúrovej
Dopravné komplikácie spôsobené rekonštrukčnými prácami na košických električkových tratiach čoskoro ešte viac naberú na obrátkach. Ako sme avizovali ešte koncom roka, zhotoviteľ rekonštrukcie, konzorcium spoločností Dúha a ZUE, rozbehne aj posledný úsek – na Štúrovej. Od mesta sme dostali iba stručnú informáciu, ktorá to potvrdzuje: "Pôjde o tretiu etapu stavby Integrovanej koľajovej dopravy, a to o kompletnú rekonštrukciu električkovej trate na úseku Štúrova (od Kuzmányho) - Protifašistických bojovníkov - Staničné námestie," povedala nám hovorkyňa mesta Košice, Linda Šnajdárová.
Rozkopané teda súčasne bude takmer všetko, no a to do značnej miery ovplyvní v prvom rade električkovú dopravu. Spočiatku by podľa našich informácií ešte mali jazdiť električky od sídliska Nad Jazerom cez Južnú triedu na Stanicu, neskôr by to bolo možné iba po Námestie osloboditeľov vďaka špeciálnej výhybke, aká je aj pri Optime a umožňuje otáčať sa dvoj-kabínovým električkám na linke číslo 5.
Dopravný podnik mesta Košice sa však zatiaľ - týždeň pred - k plánovanej reorganizácii dopravy nevyjadril. Podľa prísľubu jeho hovorkyne, by sme mali viac informácií dostať v pondelok.
Snažíme sa zistiť aj to, aký budú mať práce vplyv aj na cestnú dopravu v danom úseku.
po i) bycikel nemôžem prepravovať ani s lístkom pre batožinu??
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Tatranka
Máme dosť busov na výlukové linky???