V civilizovanom svete sa autobusy nakupuju posla skutocnej potreby, nie ako tu, ze ta dajme 100, a este 5 z toho, a 5 z toho... a este 27 namiesto trolejbusov. Ved uz im najdeme nejake vyuzitie.
Nechcem provokovať, ale kapacitne by boli vhodné aj na 11-ku... ideálna celodenka. Aj keby bol voz do roka zničený, nikomu by to nevadilo. Akurát neviem, ako to má riešenú kabínu, asi by tam bol problém s inštaláciou protitankovej verzie.
Ešte raz chcem zopakovať, že v civilizovanom svete sa výber kapacitnosti vozidla na linku riadi jej obsadenosťou v najsilnejšom úseku a čase. Hovoriť ľuďom, že touto nechoď, ale čakaj na hentú, lebo hentá je pre Teba a tamtá nie, je presne spôsob, ako ich poslať do auta.
A na 14-ku prečo teraz nemôžu ísť? To je vyslovene špecifická linka, ktorá nemá špičku v PD ráno, ale keď je cez víkend teplo... Aký problém teda v októbri, novembri? Kto vie, možno by to zvládlo aj v zime lyžiarov na Jahodnej, ak by tam premávali len v PD.
A vari 33ka nie je existujúca linka ? ? Stačilo by iba poupraviť službu, skoro ráno a neskoro večer by robila dajme tomu 29ku alebo 20Nko (aby neboli veľké prejazdy) a celý deň 33ku ... Služba 1802 by sa zmenila na nepárovú tak, ako to bolo pred 1.10.2013 ?
,,, keby sa veľmi chcelo - všetko by sa dalo - aj minisorku na L 33 zaradiť ? ked ich už tu mame, tak treba porozmýšlať a ak treba tak aj pridelenie vozov či služieb upravit - ak máme "vhodnu" linku čo sa týka kapacity a využitia , no "nemožeme" tam mini dať... ? ale od toho su iní kompetentní ludia, nech to posudia iní a inde a odborne, nie? ?
Dielenské vyhotovenie BN 9,5 je také aké je. To nezmeníme ani ja, ani ty. ?
Na 31 išli preto, lebo to bola najvhodnejšia linka z existujúcich liniek. (Nové linky pred voľbami akosi nie je vôľa aby vznikli.) Ak by sa neobjavili na 31, mohli sa objaviť napr. na 20, či 25 (aj na tých prebiehali prieskumy), kde i v sedle cestuje aspoň podľa mňa viac cestujúcich... ?
Mimochodom, išiel som aj spojom o 07:51 z Maše (v ten istý deň - tento pondelok) a tak prázdny Tedom C 12G (napr. v úseku Nám. osloboditeľov - Palackého išli so mnou až 3 ľudia) som už dávno nevidel, ale priznávam, je to spoj na konci špičky, takže nebolo to až také prekvapenie... ?
Noo, ja by som napríklad navrhol pre tie "minisorky" (ak toľko sa tu o tom píše) aj linky napr 33, či 30 , predsa len su to linky "menej" využivane a nejazdia cez mesto križom cez centrum - ako tá 31 o ktorej tu toľko píšete - že je v špičke v určitých časoch preplnená.. Linky 33, 30 , su predsa len trochu viac okrajove a menej využivane... No a v neprospech L 31 hovori aj to, že počet, alebo miesta pre vozičkárov a invalidov su v nej predsa len v menšej miere ako v klasickej SOR-ke, či TEDOME, a tá L 31 obhospodaruje aj "ustav telesne postuhnutych" na V. Opatskom... teda bolo by na mieste aby tam jazdil voz s väčšou kapacitov miest pre vozičkárov - ako na bežných linkach, a nie opačne... Toľko môj názor na tú tému čo sa tu o tom píše už celé dni.. ?
spomeniem aj moje skolske casy ked na zastavke Sofijska bolo nemozne nastupit do cohokolvek..posledna zastavka kde sa clovek s istotou vosiel do busu bola zvacsa Bruselska..4 roky som bola nutena odchadzat z domu skor, odviest sa busom na Madridsku a tam nastupovat do prazdneho..do skorsieho sa tiez nedalo nastupit, tym chodili na TUKE..a cestovanie na 2. hodinu? 35ka uz nepremavala (posledna 7:40) prestup na 18ku s cakanim 14 minut aj to len v pripade ze som sa vosla do 27ky co casto skoncilo behom k tescu
- "okruzna po Krasnej na Vazecku" => na linku 28 pôjdu elektrobusy (už čoskoro), 13 je zatiaľ (podľa mňa žiaľ) nezrušiteľná (uvidí sa po voľbách)
- "okruznu na Podhradovu" => WTF? Potrebuje Podhradová ďalšiu linku? Podľa mňa nie.
- "zo Sebastoviac na prestup v Barci" => Keď to presadíš u poslancov Šebastoviec, prosím... ? Zhodou okolností, nápad na rozdelenie 12 (pričom by vzniklo práve toto, čo navrhuješ) mi skrsol v hlave už pred pár rokmi, ale jeho realizácia nehrozí, žiaľ.
Trocha čísel: Kapacita 31 Tr (takisto z dielne SOR) je 160 ľudí, o akej-takej kultúre cestovania sa dá hovoriť pri 110 cestujúcich (cca 69% kapacity) (údaje z BAimhd). Kapacita minisorky je 67 ľudí, 69 % z toho je 46, lenže sa treba pozrieť aj na dielenské vyriešenie interiéru minisorky (všade samý schod), takže tých percent nebude 69, ale výrazne menej. Takisto treba pozerať na zvýšené predpoklady prepravy telesne postihnutých na L 31. A k tomu, že nikto nechce stáť hore - prečo asi? ?
Preco sa tie midibusy nepouziju na nejake primerane linky typu okruzna po Krasnej na Vazecku, ci nejaku okruznu na Podhradovu ci zo Sebastoviac na prestup v Barci na tram? a podobne linky sa tieto busy celkom hodia, ale na mestske linky typu 31 urcite nie. Su to jednoduche zbytocne autobusy, aby sa dalo zarobit J&T a my tu mame dalsiu blbost, ktoru sme nuteni trpiet. ☠ ☠
To ano, ale v rannej spicke by som trebars predpokladal operativnu zalohu v obratisku pripravenu vyrazit, predsa len pri ranom intervale 15minut to nemusi linka pobrat tolko cestujucich.
Inak ked sa tu riesi hospodarnost busov, teraz som o 6 rano na stanici pozoroval, ze vsetky linky okrem 16 a 29 boli dlhe autobusy, to sa nepovazuje za problematicke plytvanie ?
Na spoji o 06:51 z Maše bolo v pondelok 32 ľudí, kapacita miniSORky je reálne okolo 50-tky... Tlačenica je len preto, lebo nik nechce stáť hore. That's all.
Už sa to písalo, prepotrebné 9,5 metrové SORky by nebolo efektívne živiť iba pre dopravné sedlá a voľné dni. Hoci napísal som tu návrh služieb, kde by mohli jazdiť aj mimo špičiek, tak uvidíme, či to bude mať nejaký úspech
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUKYmhd